Audi A5 Klub Polska

Audi A5 - Forum Techniczne => Układ napędowy i skrzynie biegów => Wątek zaczęty przez: simple1.1 w Kwiecień 16, 2018, 14:29:19 pm

Tytuł: Błedy skrzyni, szarpanie
Wiadomość wysłana przez: simple1.1 w Kwiecień 16, 2018, 14:29:19 pm
Witam,

Panowie Mam A5 3.0 Stronic. Przy szybkiej jeździe dynamicznej szarpie przy zmianie biegów, i wyskakuje błąd skrzyni, że ograniczona funkcjonalność i tryb awaryjny. Podpiąłem pod komputer i wyskoczyło, że jest poślizg na sprzęgle. Teraz dodatkowo jeszce gdy zmianiam bieg z R na D, to jest duże szarpnięcie, czy to równiez kwestia sprzegła czy coś jeszcze?
Tytuł: Odp: Błedy skrzyni, szarpanie
Wiadomość wysłana przez: luk.wlk w Kwiecień 17, 2018, 18:24:01 pm
Tryb awaryjny może być oznaką, że się coś przegrzewa, a powodów tego pewnie kilka... Ta skrzynia to temat rzeka. Generalnie polecam na forum wątek "Czy tak ma działać S-Tronic?". Sam tam opisałem swoje doświadczenia, których niestety nadal (po zrobieniu zestawu naprawczego mechatroniki i sprzęgła z dwumasą) nadal nie ma końca.
Tytuł: Odp: Błedy skrzyni, szarpanie
Wiadomość wysłana przez: grand116 w Kwiecień 17, 2018, 21:37:23 pm
Prawdopodobnie będzie do wymiany duży zestaw naprawczy sprzęgło.
Tytuł: Odp: Błedy skrzyni, szarpanie
Wiadomość wysłana przez: grand116 w Kwiecień 17, 2018, 21:38:34 pm
Tryb awaryjny może być oznaką, że się coś przegrzewa, a powodów tego pewnie kilka... Ta skrzynia to temat rzeka. Generalnie polecam na forum wątek "Czy tak ma działać S-Tronic?". Sam tam opisałem swoje doświadczenia, których niestety nadal (po zrobieniu zestawu naprawczego mechatroniki i sprzęgła z dwumasą) nadal nie ma końca.
A co się dzieje?
Tytuł: Odp: Błedy skrzyni, szarpanie
Wiadomość wysłana przez: luk.wlk w Kwiecień 17, 2018, 21:53:33 pm
W skrócie:

Objawy:
1) Sporo większe spalanie na postoju na D w porównaniu do N i uczucie, że samochód mocno ciągnie do przodu na hamulcu
2) Wbijanie dwójki "na raty" - tak jakby dwa razy skrzynia wysprzęglała, dwa razy spadały obroty mimo tego, że po pierwszym razie na wyświetlaczu była już dwójka
3) Opóźnienie w reakcji na gaz po zwolnieniu i spadku obrotów mimo tego, że bieg zredukowany (po opóźnieniu szarpnięcie do przodu)
4 ) Spora chwila oczekiwania na ruszenie samochodu po cofaniu i przerzuceniu z "R" na "D" - jak chciałem żeby było szybciej, dodawałem gazu i wtedy auto szarpało do przodu jakby się nagle obudziło, że trzeba jechać.

Po zrobieniu zestawu naprawczego od razu czułem, że nie ma różnicy w działaniu skrzyni. Mechanik stwierdził, że sprzęgło do zrobienia, bo nie idzie zrobić adaptacji. Zrobione razem z dwumasą. Było lepiej, bo spadło spalanie na postoju na "D", czyli objaw nr 1 wyeliminowany, ale jak trochę pojeździłem, to uznałem, że pozostałe  występują nadal. Do tego zaobserwowałem jakieś przywieszenie przy redukcji, ale tu już nie wiem dokładnie z którego biegu na który. Trop zdaniem majstra prowadził z powrotem do mechatroniki, więc wyciągnął, posprawdzał i uznał, że sterownik hydrauliczny (czy tam elektrohydrauliczny) jest też do wymiany. Ma założyć moje zawory i płytki z zestawu naprawczego, a resztę (nie jestem pewien, co tam dokładnie jeszcze jest) swoją. Jutro po robocie odbieram, zobaczymy co będzie.
Tytuł: Odp: Błedy skrzyni, szarpanie
Wiadomość wysłana przez: grand116 w Kwiecień 17, 2018, 22:30:19 pm
Może po wymianie zestawu sprzęgła trzeba było wgrać nowe oprogramowanie skrzyni.
Tytuł: Odp: Błedy skrzyni, szarpanie
Wiadomość wysłana przez: luk.wlk w Kwiecień 17, 2018, 22:47:47 pm
Może. No, ale to takie trochę gdybanie. Może oprogramowanie, a może trzeba było rozwiercić jedno, czy dwa gniazda na zawory w obudowie mechatroniki i wsadzić tam większe zawory, jak to zrobił jeden z kolegów z tego forum... Ja sam tego nie wiem i nie jestem, ani nie byłem w stanie sprawdzić.

Poza tym, jednak chciałbym wierzyć, że warsztat, do którego trafiłem zna się na robocie i jest od naprawy mojego samochodu, a nie tylko wynalezienia najgorszej awarii, żeby wyciągnąć ode mnie więcej $. Z mojej perspektywy mogę mieć tylko pretensje (ale to do poprzedniego warsztatu, w którym robiłem zestaw naprawczy), że przy tej okazji nie zweryfikowano, czy reszta mechatroniki jest w dobrym stanie.
Tytuł: Odp: Błedy skrzyni, szarpanie
Wiadomość wysłana przez: Klucha111 w Kwiecień 19, 2018, 13:47:17 pm
Może. No, ale to takie trochę gdybanie. Może oprogramowanie, a może trzeba było rozwiercić jedno, czy dwa gniazda na zawory w obudowie mechatroniki i wsadzić tam większe zawory, jak to zrobił jeden z kolegów z tego forum... Ja sam tego nie wiem i nie jestem, ani nie byłem w stanie sprawdzić.

Poza tym, jednak chciałbym wierzyć, że warsztat, do którego trafiłem zna się na robocie i jest od naprawy mojego samochodu, a nie tylko wynalezienia najgorszej awarii, żeby wyciągnąć ode mnie więcej $. Z mojej perspektywy mogę mieć tylko pretensje (ale to do poprzedniego warsztatu, w którym robiłem zestaw naprawczy), że przy tej okazji nie zweryfikowano, czy reszta mechatroniki jest w dobrym stanie.
Tak jak mówisz wiercenie ale to można zdiagnozować tylko po rozebraniu mechatroniki lub ezektor.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Błedy skrzyni, szarpanie
Wiadomość wysłana przez: simple1.1 w Kwiecień 19, 2018, 21:12:53 pm
W skrócie:

Objawy:
1) Sporo większe spalanie na postoju na D w porównaniu do N i uczucie, że samochód mocno ciągnie do przodu na hamulcu
2) Wbijanie dwójki "na raty" - tak jakby dwa razy skrzynia wysprzęglała, dwa razy spadały obroty mimo tego, że po pierwszym razie na wyświetlaczu była już dwójka
3) Opóźnienie w reakcji na gaz po zwolnieniu i spadku obrotów mimo tego, że bieg zredukowany (po opóźnieniu szarpnięcie do przodu)
4 ) Spora chwila oczekiwania na ruszenie samochodu po cofaniu i przerzuceniu z "R" na "D" - jak chciałem żeby było szybciej, dodawałem gazu i wtedy auto szarpało do przodu jakby się nagle obudziło, że trzeba jechać.

Po zrobieniu zestawu naprawczego od razu czułem, że nie ma różnicy w działaniu skrzyni. Mechanik stwierdził, że sprzęgło do zrobienia, bo nie idzie zrobić adaptacji. Zrobione razem z dwumasą. Było lepiej, bo spadło spalanie na postoju na "D", czyli objaw nr 1 wyeliminowany, ale jak trochę pojeździłem, to uznałem, że pozostałe  występują nadal. Do tego zaobserwowałem jakieś przywieszenie przy redukcji, ale tu już nie wiem dokładnie z którego biegu na który. Trop zdaniem majstra prowadził z powrotem do mechatroniki, więc wyciągnął, posprawdzał i uznał, że sterownik hydrauliczny (czy tam elektrohydrauliczny) jest też do wymiany. Ma założyć moje zawory i płytki z zestawu naprawczego, a resztę (nie jestem pewien, co tam dokładnie jeszcze jest) swoją. Jutro po robocie odbieram, zobaczymy co będzie.

To u mnie nie ma takich objawów, nie wbija 2 na raty, a spalanie na D na postoju 0,9l czasem 0,8l. Więcej o problemie i krokach napisałem na CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC. Będę zmieniał zestaw sprzęgło. 3300 sprzęgło + oleje i filtry. Facet powiedział, że jeżeli coś jest nie tak z mechatroniką to jak się spuści olej będzie wiadomo i że sprzęgło to standard wtych autach. Zużywa się. Zmienia i jeździ dalej.