Autor Wątek: Problem z temperaturą silnika - 2.0 TDI CR, 177KM CGLC, multitronic - 2012r.  (Przeczytany 589 razy)

Offline ksiądz

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Imię: Kamil
  • Miasto: Mysłowice
  • Oznaczenia Silnika:: CGLC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Śląskie
Witam Panowie i Panie!

Problem z jakim się borykam to nie dogrzewanie się silnika podczas niskich temperatur (nie tylko minusowych)

Samochód podczas trasy ok 50 km (przy - 10 stopniach) "dogrzał się" do temp. 75 stopni, przy temperaturach bliżej zera również nie chwyta 90 stopni, lekko powyżej zera (jak pojeżdżę na wyższych obrotach) to dojdzie do 90 ale.... jak jazda zrobi się normalna temperatura spada.

Samochód oddałem do ASO - stwierdzili TEN TYP TAK MA, jest ok, termostat jest sprawny (no może go pan wymienić ale to raczej nic nie da). yhm ale czy to jest na prawdę normalne?? (przy okazji wymienili w ramach akcji serwisowej nagrzewnice - wszystkie modele A4, A5 i Q5 powinny się zgłosić na wymiane - czas wymiany ok 3 h)

Wracając do problemu to ktoś dobrze napisał w innym wątku przecież to auto nie jest sprzed wojny :l

Dziwnym objawem jest też fakt włączającego się sporadycznie wentylatora chłodnicy  w dziwnych okolicznościach (nawet na 15 minut od zgaszenia) Pan z Aso powiedział mi (w tamtym roku gdy to się zauważyłem) że czasami komputer decyduje o  włączeniu wentylatora i musi przejść cały "cykl" 15 minutowy...
ok w lato to brzmi jakoś logicznie ale..
teraz gdy temperatura jest np. +3 stopnie i po przejechaniu np 4 km (wskazówka temp. jeszcze nie drgnęła), wychodzę z auta a wentylator chłodzi tylko sam nie wiem co :l

Temperatury z czujników (wody, oleju) komp pokazuje podobne do tej na liczniku

Wydaje mi się że stwierdzenie ten typ tak ma jest odesłaniem człowieka na drzewo niczym wiecej - bo czy to tak na prawde jest głupio zaprojektowane?

Wiem że powinienem zacząć od wymiany termostatu i taki mam zamiar jednakże ostatnio pewien człowiek powiedział mi że objawy które opisuje wskazują na niesprawny "termostat na skrzyni biegów" - na necie mało jest informacji o nim (wiem że nie we wszystkich skrzyniach występuje), ale jak ktoś go w skodzie wymienił (wyczytane na innym forum) to problem z niedogrzewaniem się silnika ponoć ustał - czyli ten typ nie do końca tak ma..

Dzięki za poświęcony czas i przeczytanie mojego być może nudnego opisu aczkolwiek bardzo proszę osoby mające jakąś wiedzę na ten temat o opinie w tym temacie

Pozdrawiam :)
Kamil


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15