Autor Wątek: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?  (Przeczytany 22316 razy)

Offline Tomy

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Imię: Tomek
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI 211 KM
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 26, 2014, 12:10:18 pm »
Jarekrk

Myśle ze to jest norma, tez miałem takie zapytanie odnośnie skoku po puszczeniu hamulca.
Wiec trzeba z tym żyć . :D

Offline Tomy

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Imię: Tomek
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI 211 KM
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 08, 2014, 10:10:59 am »
Jestem po wizycie u Audi dilera

Wiec skoki które występują po puszczeniu hamulca to problem oprogramowania
13 jadę na wygranie nowego softa i podobno ma być lepiej  Zobaczymy.

Offline jarekkrk

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 08, 2014, 11:03:30 am »
Ja oddałem samochód do naprawy, co prawda na drugim końcu Polski, ale warsztat jako jedyny wzbudził moje zaufanie. Diagnozę mam, a auto odbieram w piątek - efekt i zakres prac opiszę na forum. Jeszce raz powtarzam, kangurki przy redukcji, a w szczególności "ciągnięcie" auta na hamulcu i drżenie na postoju przy wrzuconym D lub S nie jest normalnym zachowaniem i tłumaczenie ASO, że tak ma być mogą sobie wsadzić w buty...
Zastanówcie się, już sama konstrukcja tej skrzyni (normalne sprzęgła cierne, a nie "sprzęgło" hydrokinetyczne jak w klasycznych automatach) powoduje, że niecałkowite rozłączenie sprzęgła na postoju (a w mojej ocenie to są przyczyny drżenia silnika i ruszania samochodu od razu po puszczeniu hamulca) powoduje jego zużycie i przegrzanie.
Co do oprogramowania - ja też zmieniałem soft i adaptowałem skrzynię w ASO. Mam wątpliwości co do zasadności tej operacji przy tego typu objawach. Niemniej trzymam kciuki żeby się udało.
Pozdrawiam

Offline malossi

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 472
  • Imię: Paweł
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 tfsi
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 08, 2014, 11:09:32 am »
Czekamy na twój opis co i jak i czy zadziałało

Offline andyvip

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Andrzej
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 27, 2015, 21:51:43 pm »
Napisz koniecznie czy się udało.
U mnie też tak jest, tylko może 2 razy na 10. A na "S" chyba nie.
Na początku myślałem że to może obroty silnika nie spadają do końca, ale to nie to.
Coś ewidentnie jest nie halo. Oby pierdoła.

Offline jarekkrk

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 28, 2015, 20:36:28 pm »
Witam,
tak więc po naprawie:
- odzyskałem wsteczny  :D i pozbyłem się drżenia auta na postoju w trybie D. Auto rusza z lekkim opóźnieniem od puszczenia hamulca (przed naprawą ruszało jak tylko zwolniłem hamulec),
ale niestety nadal:
- czasem zmienia biegi z wyczuwalnym szarpnięciem (z 3-4, 4-5),
- zmiana z 1 na 2 do najdelikatniejszych nie należy,
- przy bardzo powolnym zatrzymywaniu np. dojeżdżaniu do świateł czuć redukcję z 2 na 1 przed samym zatrzymaniem.
Zakres:
- wymiana sprzęgieł - zjarane,
- mechatronika - naprawa,
- "naprawa" gniazda łożyska w obudowie skrzyni - kiedyś to reanimowałem - doszli do tego sami. Jak naprawili (a naprawili na pewno) pozostało ich tajemnicą.
Koszt za całość coś pod 7500 zł brutto.
Po odbiorze zrobiłem prawie 10kkm - jeździ.
Jak się okazało w rozmowach z pracownikami, szczęściem dla Nich Audi montuje S-Tronica bo dzięki temu mają roboty pod dostatkiem...odstawiając samochód na parkingu przed warsztatem stało kilka BMW, a cała reszta Audi...co prawda przy odbiorze proporcje się nieco wyrównały.
Dla porównania wycena z serwisu Bełtowskiego w Krakowie (z października ubiegłego roku):
- mechatronika - ponad 9500 brutto,
- sprzęgła - coś koło 3000 zł brutto,
- robocizna - niestety nie pamiętam ale też kilka tysi,
- do tego obudowa skrzyni - nie wiem jak by sobie z tym poradzili. Jak kiedyś pytałem nie byli mi w stanie podać kosztów. Gość z serwisu stwierdził, że wg niego tylko wymiana obudowy, cena nieznana...
Reasumując - ideału nie ma ale jeździ się całkiem nieźle.
Pozdrawiam


Offline emerson

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Miasto: Wrocław
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA 3.0 TDI
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 28, 2015, 20:51:09 pm »
God save the Tiptronic

Offline elmacho

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Imię: Grzegorz
  • Miasto: Rybnik
  • Oznaczenia Silnika:: CAPA
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Śląskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 01, 2015, 00:21:43 am »
Czyli dalej nie działa jak powinno.
Mam DSG w TT i dla mnie ta skrzynia to poezja.
Wiem, że skrzynie się różnią,  ale skoro w jednym samochodzie działa jak należy,  to dlaczego w innym już nie?

Offline kgoworek

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 01, 2015, 08:16:19 am »

Czyli dalej nie działa jak powinno.
Mam DSG w TT i dla mnie ta skrzynia to poezja.
Wiem, że skrzynie się różnią,  ale skoro w jednym samochodzie działa jak należy,  to dlaczego w innym już nie?

Myślę, że w 95% (albo i 99%) A5-ek tez działa jak poezja :). Na forum na ten temat wypowiadają się przeciez głownie ci, którzy mają problemy...
U mnie jest ok (chyba, bo to choroba studenta medycyny -- jak sie czyta książki medyczne, to człowiek zauważa u siebie połowę objawów ;))...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline jarekkrk

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 01, 2015, 10:55:11 am »
Siłą rzeczy każdy ma bardzo subiektywne odczucie w tej kwestii.
Ja już dałem sobie na wstrzymanie. Szczególnie, że żona coraz częściej przebąkuje, że jak tak bardzo mi się nie podoba jazda A5 to - co prawda z wielkim "żalem" - ale możemy zmienić się autami i odda mi swojego Forda KA... ???
Na takie wrażenia nie jestem gotów, dlatego z mojej strony kończę utyskiwania :-X

Offline Cytryn

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 69
  • Imię: Michał
  • Miasto: Kraków
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 28, 2017, 00:54:54 am »
Cześć, zauważyłem u siebie lekkie drżenie na postoju w D, dzieje się tak czasami, nie umiem określić jak często, może raz na 10 postojów? Dodatkowo za każdym razem jak jest drżenie to samochód po puszczeniu hamulca szybko rusza, normalnie powinno być lekkie opóźnienie. Redukcja jest zawsze raczej gładka, nie ma kangurka. Moje pytanie do osob, które to przerabiały - czy to się z czasem nasila, czy tak po prostu czasami zdarza i machnąć na to ręką? Mój przebieg to 123k, samochód mam od 5msc, nie wiem kiedy pierwszy raz to poczułem.

Offline michus

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 28, 2017, 11:35:23 am »
Auto będzie na D ciągnąć chyba że masz Autoholda wtedy silnik nie ciągnie wrzucając na Autohold - myśle, że jest to skorelowane ze sterownikiem silnika w przypadku posiadania Autohold. Delikatnego kangurka przy redukcji z 2 na 1 też miałem w A3 - od nowości jak tylko z salonu odebrałem.

Offline Cytryn

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 69
  • Imię: Michał
  • Miasto: Kraków
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 28, 2017, 12:08:15 pm »
Nie chodzi mi o to, że samochód delikatnie ciągnie - to jest normalne, z autoholdem czy bez, w normalnych warunkach, przy "normalnym" zachowaniu skrzyni auto delikatnie ciągnie i po puszczeniu hamulca rusza po ok 1 sek, ale bardzo delikatnie. To co opisuję to ruszanie wyraźnie gwałtowniejsze, taki raczej nagły skok. Generalnie jeśli skrzynia delikatnie drży na postoju w D (tak jak napisałem, powiedzmy przez 10% czasu jazdy samochodem) wtedy też rusza z tym skokiem. W moim pytaniu chodzi o to, czy te objawy, (które z tego co wyczytałem do tej pory, prawdopodobnie wskazują na mechatronikę) będą się nasilać i za jakiś czas w ogóle mi skrzynia padnie, czy raczej będzie się to dalej zdażać rzadko i nie zawracać sobie tym głowy?

Offline michus

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 28, 2017, 12:42:26 pm »
Na to pytanie obawiam się że nie odpowie Ci nikt - chyba że jakiś specmajster zajrzy w środek - zanim kupiłem 1 furę z S-tronic wiele czytałem i jakoś awaryjne nie są te skrzynie. Inna sprawa że kupuje nowe samochody i aż przesadnie o nie dbam więc do tej pory ani w A3 ani w Q5 nie miałem ze skrzynią problemów dlatego też zamówiłem A5 też z S-tronic.

Offline michalKrk

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Imię: Michał
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 17, 2017, 18:09:23 pm »
Cześć :)

Podepnę się pod ten temat, żeby nie tworzyć nowego :)
Czy ktoś może montował u siebie w s-tronic "duży" zestaw naprawczy mechatroniki (ten z zaworkami) i miał wręcz pogorszenie pracy skrzyni? (tzn. pojawienie się szarpania, którego nie było, uślizgi sprzęgła itp.)

Pozdrawiam

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15