Autor Wątek: Dziwna praca ukł. kierowniczego  (Przeczytany 8230 razy)

Offline jarekkrk

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Dziwna praca ukł. kierowniczego
« dnia: Październik 17, 2014, 22:41:27 pm »
Witam,
od pewnego czasu zauważyłem dziwną przypadłość mojego auta.
Otóż przy niewielkich prędkościach (najczęściej manewrach na parkingu) przy kręceniu kierownicą dzieje się coś dziwnego. Na koło kierownicy przenoszą się mocno odczuwalne drgania. Coś podobnego do sytuacji gdyby postawić samochód na gumowym podłożu i kręcić kierownicą - guma przesuwa się po gumie z takim specyficznym przeskakiwaniem. Czy ktoś z Was miał podobną przypadłość?
Dodam, że samochód świeżo po przeglądzie - żadnych luzów w zawieszeniu.
Opisane zjawisko występuje wyłącznie przy bardzo niewielkich prędkościach - gdy auto powoli się toczy.
Co ciekawe, nie zdarza się to na postoju.
Bez zmian po zmianie opon.
Nie ma żadnych innych niepokojących objawów w całym zakresie prędkości.

Z góry dzięki za pomoc.

Offline Lukasz

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 312
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Łukasz
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 17, 2014, 23:01:18 pm »
Proponuję zapoznać się z tym tematem -> http://www.a5klub.pl/index.php?topic=751.0 Może znajdziesz tam coś dla siebie. Jeśli masz ten sam problem, to od razu odradzam jazdę po serwisach. Szkoda paliwa :)

Offline jarekkrk

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 17, 2014, 23:59:02 pm »
Dzięki, przegapiłem ten wątek. Niemniej z tego co przeczytałem, problem dotyczył poliftowych aut z innym wspomaganiem układu kierowniczego. Czy przed liftem problemem było tylko sitko na przewodzie?

Offline dziadekblack

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 754
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Bartek
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Odp: Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2014, 10:55:44 am »
Tak w tym temacie jest o elektrycznym wspomaganiu w poliftach , u ciebie jest hydrauliczne . Jeżeli nie zawieszenie to trzeba szukac w maglownicy , płyn wspomagania , pompa wspomagania

Offline Omnicuss

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Imię: Wojtek
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Pomorskie
Odp: Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2014, 19:31:29 pm »
Ja w sobotę jadę na przegląd z podobnym problemem mam wrażenie jakby zbieżność była uwalona. Przy pełnym skręcie na mieszanej nawierzchni i prędkości manewrowej czuć jakby koła zie naprężaly i puszczały usuwając sie znacie to?

Offline jarekkrk

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2014, 21:58:14 pm »
Zbieżność była pierwszym co mi przyszło do głowy, to nie to. Nie ma również znaczenia rozmiar kół - to samo na węższych 17 i szerszych 18. Nie mam również żadnych luzów w zawieszeniu.
Podobny problem występował w jednym z modeli BMW. Tam przyczyną był luz na mocowaniach przewodów od wspomagania do nadwozia. Akacja serwisowa przewidywała wymianę przewodów, serwisy czasami szły na skróty i próbowali mocować dotychczasowe przewody - z różnym skutkiem. Tylko trochę inaczej to było odczuwalne.
Miałem nadzieję, że problem jest w miarę powszechny i nie będę musiał sam lokalizować przyczyny ;).
Za kilka dni jadę z tym do mojego magika. Jak będę coś wiedział dam znać.

Z drugiej strony wolę to niż sytuację występującą w poliftach. Aż się wierzyć nie chce.

Offline Omnicuss

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Imię: Wojtek
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Pomorskie
Odp: Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 18, 2014, 23:05:18 pm »
W poliftach problem o którym mowa pojawia sie tylko na zimnej przekładni a tu cały czas. Ja mam polifta i 13 kkm przebiegu co lepsze wydawało mi sie e na 18 tego nie bylo

Offline dziadekblack

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 754
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Bartek
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Odp: Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 20, 2014, 10:56:32 am »
Mi wymienili w polifcie całą przekładnie i niby miało ustąpić to - nie dane mi to sprawdzić bo auto się sprzedało   

Offline Omnicuss

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Imię: Wojtek
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Pomorskie
Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 20, 2014, 10:57:25 am »
Ale miałeś takie same objawy jak u mnie? Czy to co opisują koledzy z zimnym układem ?

Offline dziadekblack

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 754
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Bartek
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Odp: Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 20, 2014, 15:54:24 pm »
Nie ,no ja miałem przypadłość poliftową podczas minusowych temperatur na zewnątrz.

Offline rafi

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: CAPA
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 09, 2014, 08:54:07 am »
Mam to samo trzeba wymienić wąż łączący pompę wspomagania z zbiornikiem

Offline rafi

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: CAPA
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 09, 2014, 20:14:04 pm »
numer czesci, niestety nie wiem, ktora jest najnowzsza

8K1422893CJ / 8k1422893db

Guests can't see images. Please login or login

Offline melek

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miasto: Stockholm
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 25, 2014, 12:05:37 pm »
Witam.

Jesli moge sie podpiac pod temat. Ja mam u siebie podbny problem. Mianowicie na postoju lub przy wolnych predkosciach odczuwam na kierownicy regularne pukniecia przy kreceniu. Najciekawsze jest to  ze czasami przestaje pukac i jest ok. Czy u mnie moze tez byc problemem ten waz??

Offline sylwestro_k

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Imię: Sylwek
  • Oznaczenia Silnika:: CAPA
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 17, 2016, 21:43:58 pm »
u mnie to samo  >:( >:(
potwierdzi ktoś czy ten wąż robi problem?
315KM, 660Nm DPF off

Offline _dex_

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Imię: Krzysztof
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Dziwna praca ukł. kierowniczego
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 03, 2016, 15:04:38 pm »
Witam,
Od niedawna jestem posiadaczem A5 3.0 tdi z 2009 roku. Zrobiłem porządny serwis i ogólnie auto super. Z mechaniki pozostał mi tylko problem z tego tematu. Przy manewrowaniu na postoju występuje dziwne chrobotanie w układzie kierowniczym(podczas jazdy nic). Auto ma drive select. Chciałbym to naprawić bo nie lubię gdy coś nie domaga w aucie. Czy udało się komuś rozwiązać ten problem? Czy to ten przewód? Co został w nim poprawione?

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15