Autor Wątek: Zużycie oleju 2.0 TFSI  (Przeczytany 44390 razy)

Offline Zales

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Imię: Pawel
  • Miasto: Wroclaw
  • Oznaczenia Silnika:: Audi Q5
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Zużycie oleju 2.0 TFSI
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 25, 2012, 21:14:39 pm »
Witam,

Jako ze to moj pierwszy wpis wypada sie przywitac. Wiec dzien dobry wszystkim. Zakupilem 3 letnie audi Q5 w hamburgu w Salonie Audi. Przejechane 45k. Gwarancja audi plus na nastepny rok wiec jakby co ... Wskaznik poziomu oleju w MMI 3G jest podzielony na 8 czesci kazda czesc oznacza 125 ml. Latwo wyliczyc ile oleju konsumuje ten silnik. Jaki walek robia w salonach. Leja olej na max w silnik ktory znacznie przekracza wskazanie maks na wyswietlaczu. Wiec na poczatku wydaje sie ze nic nie pali oleju bo wizualnie MMI pokazuje MAX ale pozniej kreseczki sie zmniejszaja. Mi wychodzi cos kolo 375 ml na 1000 km. Jazda mieszana ale na trasie Hamburg - wroclaw 180 nie schodzilo ;-) Radosc jazdy na tym silniku jak narazie przyslania problemy ze spalaniem oleju.
Pozdrawiam.

Offline Piki

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miasto: LU / WD
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 280KM: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Lubelskie
Odp: Zużycie oleju 2.0 TFSI
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 26, 2012, 07:24:58 am »
Policz ile będziesz musiał dolać między przeglądami, nie wygląda to ciekawie.
Vorsprung durch KOMPot

Offline Zales

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Imię: Pawel
  • Miasto: Wroclaw
  • Oznaczenia Silnika:: Audi Q5
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Zużycie oleju 2.0 TFSI
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 26, 2012, 07:38:42 am »
Liczac ze jest tego oleju prawie 5 ltr w silnik. Rocznie robie 12-15k km czyli raz w roku caly olej do wymiany. Koszt jakies 150 pln. Ej warto sie stresowac za 150 pln ? ;). dodatkowo w instrukcji jest napisane ze tak ma byc. Wiec liczylem sie z tym ze tak bedzie. ale jaki fun z jazdy.  Problem w tym ze jest tam jeszce pare innych mankamentow. Ale o tym potem. Pozdrawiam Pawel.
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2012, 07:41:43 am wysłana przez Zales »

Offline Piki

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miasto: LU / WD
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 280KM: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Lubelskie
Odp: Zużycie oleju 2.0 TFSI
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 26, 2012, 08:23:57 am »
Co 3000km będziesz miał blyskajacą lampę i niskim stanie oleju i litrową dolewkę.
Vorsprung durch KOMPot

Offline Zales

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Imię: Pawel
  • Miasto: Wroclaw
  • Oznaczenia Silnika:: Audi Q5
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Zużycie oleju 2.0 TFSI
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 26, 2012, 13:04:28 pm »
Zdaje sobie sprawe ze w uzywanym aucie za 150k pln nie powinny sie dziac takie rzeczy. Ale jesli ten typ tak ma (mowie o maks 0,5 /1000) to trzeba sie z tym pogodzic. Dolanie 1 ltr oleju raz na 3 miesiace zajmuje 1 minute. Dla mnie to nie problem. Inaczej jest gdy jest to cos nienormalnego ale tutaj jest to zaznaczone w intrukcji.
Moglem kupic diesla ale te silniki  maja problem z filtrem DPF jesli auto wykorzystywane w 80% w miescie. A tak jest w moim przypadku.


Offline MarcinOslo

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Marcin
  • Miasto: Oslo
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: Zużycie oleju 2.0 TFSI
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 26, 2012, 18:56:04 pm »
Pierwsza sprawa to pytanie czy bylo cokolwiek z tym robione czy nie ?
Jesli nie ,to do ASO i rob Stage 1.
Nie wiem jak w Polsce ,tutaj w Norwegii pojechalem do ASO ,powiedzialem ze silnik bierze duzo oleju i Stage 1 zrobili od reki bez zadnego wazenia oleju ,pomimo tego ze auto bylo juz po gwarancji.
I wbrew opini ktore tu sa na forum ,u mnie Stage 1 (na Stage 2 nie bylo szans) pomogl duzo ,wczesniej silnik bral w granicach 0,5l/1000km ,lub nawet i wiecej ,teraz srednio wychodzi nie wiecej jak 100ml/1000km ,z tym ze w miescie i na krotkich odcinkach bierze wiecej ,ale w trasie mniej.Jak jechalem do Polski wzial jakies 100ml/2000km ,a jazda dosc ostra i szybka.
Do tego przy Stage 1 wgrywany jest nowy soft ,po tym zabiegu zauwazylem poprawe w pracy silnika ,oraz jest zmiana w systemie pomiaru oleju w MMI.
U mnie w tym momencie pomiedzy MAX a MIN na MMI jest chyba nie wiecej jak 0,5l
Ostatnio mialem juz prawie min. i po wlaniu pol litra ,teraz caly czas pokazuje MAX
290KM ,427NM

Offline pavel1380

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Miasto: gdzieś
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0TDI CAPA
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: Zużycie oleju 2.0 TFSI
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 26, 2012, 18:59:06 pm »
Norwegia nie Polska.Tu customer service to lata świetlne do was...
285KM 600NM

Offline Zales

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Imię: Pawel
  • Miasto: Wroclaw
  • Oznaczenia Silnika:: Audi Q5
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Zużycie oleju 2.0 TFSI
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 04, 2012, 17:14:31 pm »
Maly update. Po 2k kilometrow mam ciagle maks na wskazniku. Przy serwisie 45k naprawili klamki i uszczelnili przeciek oleju z silnika. pokrywa od rozrzadu. W ktoryms temacie to opisywalem. Tak sobie dumam  ze tracilem olej przez przeciek z silnika i faktycznie na oslonie dolnej silnika jest gabka ktora byla nasiaknieta olejem.  Jako ze w serwisie leja 0,5 ltr ponad maksa a ja przejchalem 2k i ciagle nie zmienily sie wskazania na MMI. Czyli juz cos powinno sie pokazac. Trasa mieszana. Czy byl robiony stage 1 or 2 nie wiem ale pewnie z jakiego powodu  ta pokrywa ciekla  ;)

Offline slawek72

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 1776
  • Imię: Sławek
  • Miasto: Jaworzno
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0tfsi, F31 335d
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Zużycie oleju 2.0 TFSI
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 19, 2012, 10:52:45 am »
U mnie najświeższa aktualizacja po zrobieniu 13 tyś zlałem  750ml oliwy(wczoraj uzupełniane), stan max, wygląda to na spalanie rzędu coś pomiędzy 55-60ml/1000km, czyli całkiem znośnie  ;).
Zachowanie/praca silnika praktycznie takie jak na początku po zalaniu,dalej szybko od startu łapie temp, kolor trochę ściemniał, ale tez wydaje mi się być jaśniejszym niż to co zalała fabryka(pierwsza wymiana),może jest to wynikiem lepszego paliwa lub w dalej w miarę wysokiego TBN-u którego niestety w oficjalnej karcie Millers nie podaje.
Niby wszystko piknie ładnie, ale kuźwa mam klina bo niestety na wyspach nie ma Millersa 0W40 w oficjalnej sprzedaży już gadałem z opieoils, demonoils i "dupa blada", nie sprowadzą go i koniec.
Czujecie to oliwa lana w Yorkshire'rze i nie ma jej na rynku brytyjskim  :'( , niby mógłbym z Polski ja "przytargać" ale boję się że aso będzie tu stwarzało jako że oliwy nie ma w oficjalnej sprzedaży na tutejszym rynku ,choć normy ma, nie wiem co myśleć  :-\, ale mniejsza o to.
Wobec powyższych zastanawiam się nad zmianą na Millersa XF 5W30 lub Motula X-lite 0W30, co do tego drugiego tak z praktyki jeździ już ktoś na nim, jeśli tak to powiedźcie jakie macie odczucia w praktyce, jak na starcie, jak ubytki i jak zachowanie po 10 tyś km (jeśli ktoś tyle na nim zrobił) ??.Jego karta charakterystyki w teorii wygląda naprawdę dobrze lepiej niż wielu 5W40 i W30 lepk 177, HTHS 150°C 3.6 mPa.s też wygląda nieźle,TBN 11.2 mg KOH/g też dobrze, z tym że na wyspach akurat to nie jest aż tak istotne bo paliwko jest lepsze, no i nie mam klekota  ;).
Mocno się zastanawiam nad tymi dwoma pozycjami, no chyba że dostanę zielone światło od aso na "mojego" 0W40 to wtedy go sprowadzę, jak ktoś miał do czynienia z tym X-lite to opiszcie wrażenia jak możecie bo teoria swoje, a praktyka swoje  ;), z góry dzięki za odp.

P.S
Zapomniał bym , patrzcie jak to nasz Castrolek klientów w "uja" robi w Polsce

Guests can't see images. Please login or login


Ten sam olej  na rynek Polski(lewa) i Niemiecki , widzicie różnice  ::) !!?   

« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2012, 11:10:16 am wysłana przez slawek72 »
"You want an oil that is as thin as possible but as thick as necessary"

Offline pavel1380

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Miasto: gdzieś
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0TDI CAPA
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: Zużycie oleju 2.0 TFSI
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 19, 2012, 11:44:56 am »
Hehe raz full syntetyk a raz nie :-)
285KM 600NM

Offline Lukasz

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 312
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Łukasz
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Zużycie oleju 2.0 TFSI
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 19, 2012, 21:32:59 pm »
Odnośnie tej fotki z Castrolem, to sytuacja wygląda tak samo w przypadku Mobila1 ale nie pamiętam którego - musiałbym sprawdzić. U nas full synthetic a w niemcowni hc

Offline slawek72

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 1776
  • Imię: Sławek
  • Miasto: Jaworzno
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0tfsi, F31 335d
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Zużycie oleju 2.0 TFSI
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 19, 2012, 22:04:30 pm »
Bo wiecie jak jest w Niemcowni tam opis produktu musi odzwierciedlać rzeczywisty stan rzeczy inaczej producent miałby problemy....
"You want an oil that is as thin as possible but as thick as necessary"

Offline slawek72

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 1776
  • Imię: Sławek
  • Miasto: Jaworzno
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0tfsi, F31 335d
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Zużycie oleju 2.0 TFSI
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 10, 2013, 23:03:07 pm »
Taki mały raport odnośnie Millersa XFS 0W40, własnie jestem po wymianie, milerrsik spisał się rewelacyjnie jak dla mnie bo zalałem od wymiany 800ml plus przed wymianą spadł jeden blok na wskaźniku(podejrzewam ze maks wyszło by więcej o to dotakowe ok 125ml, czyli +/- 925-50ml).
Nie dolewałem bo robiłem płukankę przed wymianą i musiałem gdzieś to"upchnąć", tak jak pisałem wcześniej z uwzględnieniem jakiejś odchyłki spalanie oliwy wyszło 0.55-60, powiedzmy maks +/- 0.65/1000km.
Pewno gdybym upalał auto lub cały czas deptał na bahnie powyżej 200 to wyszło by trochę więcej(wtedy zmieniał bym olej co 7-10K km), ale i tak nie jest źle bo zwykle na takiej drodze jadę ok 150-160 i więcej(inaczej bym chyba zasnął  :P ), było trochę miasta,ale z przewagą tras( ok 60%), trochę ściganek i tam takie rożne  :-[  ;).
Więc wynik uznaje za b.dobry, lepszy od wcześniejszej oliwy fabrycznej i oczywiście od siebie polecam oliwę, niestety musiałem ją zmienić na Millersa XF LL 5W30 z prozaicznego i wręcz śmiesznego powodu, na wyspach a więc kraju skąd pochodzi nie ma w oficjalnej sprzedaży tej oliwy.
Oczywiście mogłem go sprowadzić,ale idąc do tutejszego ASO wolałem nie ryzykować użycia czegoś czego nie mają tutaj w oficjalnej sprzedaży.
To tyle od siebie mam nadzieję że info komuś się przyda jak macie pytania to pytać   ;) ....
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2013, 23:14:12 pm wysłana przez slawek72 »
"You want an oil that is as thin as possible but as thick as necessary"

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15