Autor Wątek: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa  (Przeczytany 422323 razy)

Offline silverb6

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 3005
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CPMA
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 15, 2011, 19:43:39 pm »
Pamiętajcie ,że są dwa silniki 2.0 TFSI ,200KM i 211KM.
Ten nowszy 211KM to zupełnie inna konstrukcja ,ze zmiennymi fazami rozrządu.
Jakoś nie spotkałem nigdzie w necie takich problemów z olejem w tym 200-konnym chociaż występuje on o wiele częściej (m.in.VW GolfGTI,Passat) niż stosunkowo nowe 211KM.
Opinia jest taka ,że winna jest wadliwa odma ,która podpięta jest między kolektor ssący a turbinę.
Wiadomo ,że w kolektorze ssącym panuje nadciśnienie ,odma z systemem zaworów ma odpowietrzać skrzynię korbową zapobiegając jednocześnie ubytkowi oleju - chodzi o zasysanie mgły olejowej.
Prawdpodobnie odma nie działa właściwie i olej dostaje się do komory spalania.

Jeżeli chodzi o docieranie to jest kilka teorii , która jest tą idealną ciężko stwierdzić.
Ja jeżdżę 90% po mieście,niestety nie w pełnym zakresie obrotów ,gdyż S-tronic zrzuca biegi na wyższe a trudno w ruchu miejskim pałować non-stop z nogą w podłodze,aby utrzymać 2-kę lub 3-kę.
Jedna z teorii mówi o autostradowym sposobie docierania jako niewłaściwym.Jako przyczynę podają nadmierne ,ciągłe przegrzewanie się materiału na styku pierścień/cylinder.(stała prędkość obrotowa ,dość duże obroty i obciążenie silnika).

Chyba zaczynamy trochę dywagacje nie w tym kierunku,mam któreś pod rząd nowe auto i jakoś nigdy nie było takiego problemu,chodzi mi o docieranie.
   
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2011, 19:54:48 pm wysłana przez silverb6 »

Offline pavel1380

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Miasto: gdzieś
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0TDI CAPA
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 15, 2011, 20:04:32 pm »



Jedna z teorii mówi o autostradowym sposobie docierania jako niewłaściwym.Jako przyczynę podają nadmierne ,ciągłe przegrzewanie się materiału na styku pierścień/cylinder.(stała prędkość obrotowa ,dość duże obroty i obciążenie silnika).

Chyba zaczynamy trochę dywagacje nie w tym kierunku,mam któreś pod rząd nowe auto i jakoś nigdy nie było takiego problemu,chodzi mi o docieranie.
   
Czemu na autostradzie musisz miec duze obroty???????Przeciez nikt nie kaze Ci na 6 jechac z butem w podlodze.
Przeciez na kazdej skrzyni biegów mozna utrzymywac nizsze obroty,podobnie jak i zmieniac ich zakres (np wyprzedajac,bawiac sie samochodem).
To miasto lepsze jak co kilkanascie kilometrów gasisz motor i olej scieka i znowu odpalasz?
Przeciez wtedy zawsze jest chwila kiedy jest gorzej smarowany.
Panowie ja nawet swojego scigacza na torze docierałem.
I uwierzcie mi ma sie swietnie.
Nie pałowałem na maxa po prostu na poczatku zrobiłem kilkanascie kółek zwyczajnie się bawiąc i choc te motcykle jedza czasem olej to moj ani grama...
285KM 600NM

Offline silverb6

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 3005
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CPMA
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 15, 2011, 20:25:36 pm »
Widzę ,że masz skrzynię manulaną,uwierz mi na słowo :S-tronic działa zupełnie inaczej niż inny automat.
Ten pierwszy to praktycznie skrzynia manualna ze sterowaniem elektro-hydraulicznym ,natomiast "stary" automat to  konstrukcyjnie typowa skrzynia automatyczna.Jedna i druga pracuje zupałnie inaczej.
W "starym" automacie masz możliwość bardzo precyzyjnie operując gazem ,płynnie redukować lub wrzucać wyższy bieg. W s-tronicu dopiero mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje redukcję a jak tylko trochę odpuścisz,wrzuca wyższy bieg.Jadąc 70-80 km/h skrzynia zapina 7 bieg i nic z tym nie zrobisz.
Znowu na "S" szarpie przy wolniejszej jeździe jak zmienia biegi.Poza tym skrzynia uczy się kierowcy i czasami jak chcesz wykonać coś dla niej dziwnego to głupieje.

Na autostardzie oczywiście nie musisz jechać z butem w podłodze ale sam opór powietrza przy 120-130 km/h to już ogromna siła,nieporównywalna z analogiczną podczas jazdy miejskiej.
Panowie ,wydaje mi się ,że nie tędy droga.
A pamiętacie silniki benzynowe 2.0 130KM?A4 ,A6,Passat.?Te motory też niektóre jadły ogromne ilości oliwy i była to wada pierścieni.Niektóre nie brały prawie wcale.

Jakie wg was powinny być luzy na zamkach pierścieni?



« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2011, 20:30:21 pm wysłana przez silverb6 »

Offline turdzi

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 610
  • Imię: Pawel
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 15, 2011, 20:45:02 pm »
Wow tu mnie zaskoczyłeś z tym dotarciem.A jakie warunki są lepsze na dotarcie jak nie stateczna jazda na autostradzie?Nie przekraczasz 2/3 obrotów,2/3 prędkości maksymalnej i to przecież idealne warunki.Na dodatek po rozgrzaniu jest 100% smarowania....Toż miasto znacznie gorsze..
No chyba że Turdzi zawsze na autobahnie zajmujesz lewy pas...
Pełny zakres obrotów?No coż wiem ze lubisz auta ale o takiej metodzie docierania to nigdy nie slyszalem.
Nie szukajac daleko instrukcja obslugi auta zaleca zgoła co innego...

Nic bardziej mylnego , chodzi o to zeby uzywac pelnego zakresu obrotow nawet mozna pod czerwone pale ale delikatnie np: 1/4 lub 1/3 gazu.Nie wiem czy w instrukcji audi jest to opisane ale niektere marki pisza o tym w instrucji.Problem za autostradowa jazda polega na tym ze utrzymujesz stale obroty , i wszystko sie uklada tylko w tym przedzale , a chodzi o to aby ulozylo wie w calym zakresie ( takie tlumaczenie na chlopski rozum ) Nie powinno sie tez zostawiac dluzej silnika na biegu jalowm.
Oczywiscie mozna jechac na autostrade ale zalecaja zmiane przedkosci obrotowej co ok 10 min. jazdy.Jak widac nie takie to proste dlatego uwazam ze owo dotarcie tego konkretnego silnika ma znaczenie.
Pomine fakt ze znam przyklad z zycia gwoch sluzbowych Passkow z identyczymi motorami ale uzytkowane przez dwie rozne osoby i w brdzo odmienny sposob.Pierwszy sandal na maxa od pierwszych kilometrow , drugi dotarty , wymieniony olej po 1000 , i uzytkowany z glowa.Ten oleju nie pil ani grama , a po przebiegu 50 tys na hamowni mial prawie 20 KM wiecej.Pierwszy pil oliwe litrami byl slabszy niz podaje seria i byly z nim same problemy.

Co do teorii spiskowej to oczywiscie takie mje gdybania, ale dziesz czytalem kogos kto pracowal w fabryce , i rozne rzeczy opowiadal.Firmy nie pamietam.

Offline turdzi

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 610
  • Imię: Pawel
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 15, 2011, 20:48:09 pm »
Cytuj
Opinia jest taka ,że winna jest wadliwa odma ,która podpięta jest między kolektor ssący a turbinę.
Wiadomo ,że w kolektorze ssącym panuje nadciśnienie ,odma z systemem zaworów ma odpowietrzać skrzynię korbową zapobiegając jednocześnie ubytkowi oleju - chodzi o zasysanie mgły olejowej.
Prawdpodobnie odma nie działa właściwie i olej dostaje się do komory spalania.

to dlaczego wynieniaja silniki zamiast skupic sie na problemie i poprawic odme ?

Offline pavel1380

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Miasto: gdzieś
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0TDI CAPA
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 15, 2011, 21:00:07 pm »
No instrukcja mowi dokladnie tak jak opisalem.
Ale OK czlowiek cale zycie sie uczy nie przecze ze metoda ktora opisales nie jest lepsza.
Tylko powiedz mi jak np majac stronic ja zastosowac.
Przeciez wolno naciskajac gaz komputer nigdy nie wkreci cie na wysokie obroty tylko zmieni bieg wczesniej.A i nawet tryb S tu niewiele pomoze.
285KM 600NM

Offline silverb6

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 3005
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CPMA
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 15, 2011, 21:16:54 pm »
Cytuj
Opinia jest taka ,że winna jest wadliwa odma ,która podpięta jest między kolektor ssący a turbinę.
Wiadomo ,że w kolektorze ssącym panuje nadciśnienie ,odma z systemem zaworów ma odpowietrzać skrzynię korbową zapobiegając jednocześnie ubytkowi oleju - chodzi o zasysanie mgły olejowej.
Prawdpodobnie odma nie działa właściwie i olej dostaje się do komory spalania.

to dlaczego wynieniaja silniki zamiast skupic sie na problemie i poprawic odme ?
Postępowanie ASO jest następujące:
-zużycie między 0,5 -0,7 wymiana odmy,simeringu na wale i softu zwiększającego podciśnienie w skrzyni korbowej.
-zużycie powyżej 0,7 to samo co wyżej plus nowe tłoki z pierścieniami.

A widziałem kolektor  ssący,zawory,tłoki z pierścieniami i głowicę z tego silnika i w kolektorze ssącym szlam olejowy w ogromnych ilościach,zawór ssący z dużym ,tłustym nagarem na trzonku ,tuż nad grzybkiem-wyglądał jak wydechowy po dużym przebiegu,dno tłoka od strony komory spalania 1mm tłustego nagaru.Więc olej "idzie" od strony ssącej,stąd prognoza wadliwej odmy.
A drugi stage w podejściu serwisu to reakcja na zapieczone pierścienie od dużej ilości spalanego przez dłuższy czas oleju.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2011, 21:29:44 pm wysłana przez silverb6 »

Offline turdzi

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 610
  • Imię: Pawel
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 15, 2011, 23:10:12 pm »
Fajne informacje od kogos widac wie o czym mowi  8) Zastanawia mie tylko fakt jesli to faktycznie cos z odma dlaczego nie wszystkie auta na to cierpia bo toretycznie powinny.

Pawel  , ciezko mi powiedziec  jak to jest S tronic , ale wiesz krecenie po obrotach to zwyczajnie uzywanie w miare jak najwiekszego zakresu , dlatego jazda p miescie jest dobra bo na dwoch pierwszych biegach mozesz delikatnie wkrecic auto na 5 tys , do tego czesto  znieniasz biegi a co za tym idzie predkosci obrotowe.

Offline pavel1380

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Miasto: gdzieś
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0TDI CAPA
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 15, 2011, 23:22:06 pm »
No tak ale na siłę kręcic po miescie zeby nagrzał się motor i nie wyłaczać go...
Przykładowo..
Mysle ze wiesz jak ciezko osiagnac wskazowke 90 stopni w miescie w 3.0TDI..Powiem Ci ze nie jest tak łatwo.No chyba ze go piłujesz.Czego bym w zyciu na nowym aucie nie zrobił.Na trasie znacznie szybciej osiąga 90 stopni.I wtedy pracuje w optymalnych warunkach.Nie mówię ze sie nie da ale to trwa.No i kwestia zakresu obrotów.Tu się i zgodzę tyle ze metoda ciezka do realizacji w przypadku wszelkiego rodzaju nowoczesnych automatów.
Przeciez wolno naciskajac gaz,skrzynia zmieni szybko bieg i nie przekroczysz nawet 4tys obrotow ba nawet do nich nie dojdziesz.
Bedzie myslec ze jezdzisz ekonomicznie..
Takze nie do końca jestem przekonany i zgodzisz się myślę że moje wątpliwości uzasadnione.
Chyba ze ta metoda ma dotyczyc tylko benzyn na manualu...
Apropo skrzyni Stronic.Wiem dobrze jak pracuje użytkowałem ją nie raz mając tą przyjemność testowania.W róznych modelach koncernu VAG.
Totalnie mi sie posty zle wyswietlały.. :O
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2011, 23:57:46 pm wysłana przez pawel1380 »
285KM 600NM

Offline silverb6

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 3005
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CPMA
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 16, 2011, 05:32:53 am »
Dla mnie w s-tronicu powinna być funkcja indywidualnego nauczenia jej trybu pracy, podczas jazdy w trybie manualnym.Chodzi mi o podanie jej progu obrotów przy których ma wrzucić bieg na wyższy.
Wiecie o czym mówię?
W trybie "D" nie ma możliwości jechać 70-80km/h na 4-ym biegu.

Jeżeli chodzi o odmę to jest kilka wersji tego silnika i prawdopodobnie i ona jest inna.
Ale to jest do ustalenia kto ma jaki silnik.




 

Offline turdzi

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 610
  • Imię: Pawel
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 16, 2011, 10:21:38 am »
Z tego co piszesz wynika ze mimo tego samego oznaczenia silnika  np: CDNC wystepuje on w roznych wersjach mimo ze ma to samo oznaczenie ?
Jestes w stanie powiedziec czy rodzniki modelowe 2011 maja juz "poprawiona"  jednostke ?

Offline silverb6

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 3005
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CPMA
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 16, 2011, 10:49:12 am »
Silniki CDNC mają jeszcze jakiś czterocyfrowy kod ,można to znaleźć na  naklejce, na prawym puklu nadwozia.
Patrzyłem na swoim i w salonie w Sportbacku 2011 i ta liczba jest inna.
Poza tym są jeszcze CAEB ale o nich jakoś nie słychać.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2011, 14:16:03 pm wysłana przez silverb6 »

Offline turdzi

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 610
  • Imię: Pawel
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 16, 2011, 11:42:42 am »
No ciekawe jaki ja dostane....

Offline silverb6

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 3005
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CPMA
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 25, 2011, 20:44:30 pm »
Raiden , i co z akcją serwisową? Zrobiona ?
Co było jej przedmiotem?

Offline arekplus

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Imię: Arek
  • Miasto: Gdynia
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI 211 KM
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Pomorskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 30, 2011, 22:53:36 pm »
Witam,
Kupiłem A5 Sportback w salonie w lutym 2011. Przejechałem 7800 km i zaświeciła się kontrolka że mam dolać 1 litr oleju. Spalanie auta od początku 12,4 litra (jazda głównie po mieście i dojazd do pracy pod miastem). Czy ktoś wie czy mogę sam dolać oleju (jeśli tak to jaki olej?) czy jechać do ASO? Ile km mogę zrobić jeszcze bez dolewania?
Pozdrawiam klubowiczów

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15