Autor Wątek: Wycinanie DPF - za czy przeciw?  (Przeczytany 2635 razy)

Offline czarny69

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 1026
    • Status GG
  • Imię: Akash
  • Miasto: Leszno
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TDI CAHA
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« dnia: Luty 28, 2017, 12:18:54 pm »
Panowie, w związku z tym że ostatnimi czasy w A7 zaczęło mi sypać błędy zastanawiam się czy wycinać DPF. Chciałem zapytać czy macie z tym jakieś doświadczenia, czy ktoś wycinał, czy macie jakąkolwiek wiedzę. Auto po programie.

Offline Deex

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 98
  • Imię: Rafał
  • Miasto: Pleszew
  • Oznaczenia Silnika:: 2.7 tdi
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 08, 2017, 09:51:41 am »
Ja wycinałem w byłym aucie b7 ... Po kastracji same plusy zero błędów motor może troszkę żwawszy dzwięk lepszy tylko z minusów to bardziej spaliny czuc w garażu .... Ogólnie polecam

Offline perjac57

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
  • Swiętokrzyskie
  • Imię: Marcin
  • Oznaczenia Silnika:: 177 KM CGLC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 08, 2017, 22:56:43 pm »
Radzę nie wycinać ,kto wie jak będą wyglądać obowiązkowe przeglądy techniczne w najbliższej przyszłości .
 Może być tak , że ci co wycieli będą musieli je ponownie wstawiać inaczej przeglądy nie przejdą .

Pozdrawiam .

Offline piotrc

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 398
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Piotr
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: S 5
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2017, 13:43:03 pm »
ja też jestem przeciwny wycinaniu. te filtry nie są tylko po to, żeby kosic hajs na przeglądach w aso.
coś w myśl zasady "stać na konia, niech będzie stać na utrzymanie tego konia".
Jest - S5 460 PS
Było - A5 3.0 tdi

Offline sebastian264

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Sebastian
  • Miasto: Sochaczew
  • Oznaczenia Silnika:: CAHA
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 11, 2017, 23:14:36 pm »
Nie wiem czemu tak twierdzisz, ale nie ma żadnych racjonalnych dowodów, że DPF jest potrzebny po za wyciąganiem kasy.
Firmy transportowe w nowych ciężarówkach gdzie tylko pojawiają się problemy z Adblue od razy odcinają te ustrojstwa i jakoś ich nikt nie kontroluje a jeżdżą po całej Europie a na pewno stać jest je na utrzymanie aut.
Stwierdzenie że DPF jest potrzebny można porównać do twierdzenia że Adblue w ciężarówkach dodaje 20% mocy więcej :P

Najbardziej wkurzające jest to, że proces wypalania filtra nie jest w żaden sposób informowane przez samochód, przez co kierowca nieświadomie często przerywa proces wypalania.  A wiadomo czym grozi kilkukrotne przerwanie procesu wypalania filtra. Rozpoznać wypalanie według mojego doświadczenia można tylko poprzez obserwowanie obrotów silnika i jego pracy na biegu jałowym i charakterystycznym zapachu podczas wypalania.
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2017, 23:17:17 pm wysłana przez sebastian264 »

Offline perjac57

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
  • Swiętokrzyskie
  • Imię: Marcin
  • Oznaczenia Silnika:: 177 KM CGLC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 11, 2017, 23:41:27 pm »
Ja widzę że dpf daje efekt ,w aucie choćbym nie wiem jak dociskał to z rury nic nie leci , nie widać dymu . W drugim aucie gdzie tego filtra nie ma dociskając , lecą kłęby dymu . Chyba jednak coś to daje .Dawniej ropniaki dymiły jak cholera teraz te nowe auta jakoś nie dymią . Niech każdy decyduje według własnego uznania .
Myślę że środowisko zyskuje dzięki tym filtrom . Pozdrawiam .

Offline rodos

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 1357
    • Status GG
  • Imię: arek
  • Miasto: kolo wroclawia
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi 306.8km
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 12, 2017, 10:38:25 am »
Dodam swoje 5 groszy.Jezeli są sprawne wtryski i cala reszta auto nie ma prawa kopcic jedynie przy maksymalnym obciążeniu coś tam może polecieć ale na pewno nie chmura.Kolejna sprawa dpf jest po to aby producenci zarabiali kasę a nie martwią się o środowisko.Poczekajmy na 5 kolejnych nowinek które będą się sypać po 100 tys km a środowisko dalej będzie zasyfione. Nas katuja dpf normami spalin a wszyscy oszukują na wynikach w labolatorium a Chiny jakie mają normy? Żadne... truja środowisko tak jak wszystkie auta na świecie x100:). Nie wiem czy widziałeś jak wygląda procedura sprawdzania przez policję spalin. 1 musi być ciepło powyżej 5 stopni dwa silniki musi być rozgrzany i osiągnąć na biegu jałowym max obroty niby do odcinki a w Audi a5 na biegu jałowym odetnie Ci o wiele wcześniej przed 4 tys po trzecie nie mają nawet urządzeń do mierzenia spalin w dieslu bo są parę razy droższe jak do benzyny. Gdzieś ktoś robił test po wycięciu dpf w Audi a5 i okazało się że spełnia normy bez dpf. U mnie na postoju będę trzymał gaz do końca i uwierz że nie zobaczysz nic a nic z rury wydechowej przy sprawnym aucie technicznie.
306.8km-639.4nm

Offline piotrc

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 398
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Piotr
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: S 5
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2017, 11:33:48 am »
Gdzieś ktoś robił test po wycięciu dpf w Audi a5 i okazało się że spełnia normy bez dpf.

to o co ta afera z DieselGate w USA?
to, że nie widać cząstek stałych które wydala twoje auta, to wcale nie znaczy, że ich tam nie ma. a filtr jest po to, żeby ich nie emitować w atmosferę i żebyś nie dostał raczka dróg oddechowych. porównaj sobie liczbę zachorowań w PL i w Kanadzie  :o
smog - ludzie palą butelkami plastikowymi, śmieciami, folią, ale to też pewnie w ogóle nie wpływa na jakość powietrza.
Polskie społeczeństwo w ogóle nie widzi w tym problemu, śmieci w lesie to standard, bo szkoda 20 zł na wywóz.

A Chiny trują to prawda, ale z drugiej strony działają, żeby to zmienić. dzisiaj Chiny są największym producentem zielonej energii na świecie, produkują jej więcej niż kolejne 3 państwa z listy razem wzięte.
Notabene w Chinach kto produkuje? fabryki firm europejskich i usa. wielkie koncerny które w niemczech czy francji nie mogą zatruwać, ale robią to w chinach.
Jest - S5 460 PS
Było - A5 3.0 tdi

Offline piotrc

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 398
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Piotr
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: S 5
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 12, 2017, 11:35:42 am »
Firmy transportowe w nowych ciężarówkach gdzie tylko pojawiają się problemy z Adblue od razy odcinają te ustrojstwa i jakoś ich nikt nie kontroluje a jeżdżą po całej Europie a na pewno stać jest je na utrzymanie aut.

to jest argument za wycinaniem czy przeciw?
poza tym jak te firmy stać na utrzymanie aut to po co wycinają zamiast naprawić?
Jest - S5 460 PS
Było - A5 3.0 tdi

Offline rodos

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 1357
    • Status GG
  • Imię: arek
  • Miasto: kolo wroclawia
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi 306.8km
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 12, 2017, 12:36:01 pm »
Gdzieś ktoś robił test po wycięciu dpf w Audi a5 i okazało się że spełnia normy bez dpf.

to o co ta afera z DieselGate w USA?
to, że nie widać cząstek stałych które wydala twoje auta, to wcale nie znaczy, że ich tam nie ma. a filtr jest po to, żeby ich nie emitować w atmosferę i żebyś nie dostał raczka dróg oddechowych. porównaj sobie liczbę zachorowań w PL i w Kanadzie  :o
smog - ludzie palą butelkami plastikowymi, śmieciami, folią, ale to też pewnie w ogóle nie wpływa na jakość powietrza.
Polskie społeczeństwo w ogóle nie widzi w tym problemu, śmieci w lesie to standard, bo szkoda 20 zł na wywóz.



A Chiny trują to prawda, ale z drugiej strony działają, żeby to zmienić. dzisiaj Chiny są największym producentem zielonej energii na świecie, produkują jej więcej niż kolejne 3 państwa z listy razem wzięte.
Notabene w Chinach kto produkuje? fabryki firm europejskich i usa. wielkie koncerny które w niemczech czy francji nie mogą zatruwać, ale robią to w chinach.

Tylko spelni normy podczas kontroli spalin przez policje.Zgadza sie to ze nie widac nie znaczy ze nie truje aczkolwiek na pewno w mniejszym stopniu jak w tych ktorzy kopca jak lokomotywa.Co do tych zachorowan to nie maja na to wplywu tylko samochody jest wiele innych czynnikow.Reasumujac moim zdaniem wycinanie dpf  nie ma takiego wielkiego wplywu  na srodowisko powinnismy szukac gdzie indziej przczyn poczawszy od likwidowania piecow gdzie ludzie pala oponami odzieza i co im w reke nie wpadnie ale to jest walka z wiatrakami po co wydawac kase na ogrzewanie ekologiczne jak mozna wrzucic stare ciuchy do pieca ktore poszlby do smieci? Mentalnosci ludzi w Polsce nie zmienisz.
Chiny beda truc srodowisko i robic co chca bo sa na tyle mocni ze nikt im nie bedzie narzucal jakichkolwiek zasad a firmy europejskie i usa beda wykorzystywac te fakty i truc ile wlezie i znowu wszystko sprowadza temat do $$$ bo o to tutaj chodzi a nie o srodowisko a producenci wprowadzaja to tylko i wylacznie dla pozniejszego zarobku bo filtry maja sie psuc :)
306.8km-639.4nm

Offline piotrc

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 398
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Piotr
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: S 5
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 12, 2017, 14:18:04 pm »
...znowu wszystko sprowadza temat do $$$ bo o to tutaj chodzi a nie o srodowisko a producenci wprowadzaja to tylko i wylacznie dla pozniejszego zarobku bo filtry maja sie psuc :)

to jest oczywista oczywistość, że produkuje się towaru, obliczając teoretyczny czas zużycia.
chodzi o $$$ i się przyklepuje łatkę ekologii i ekonomii.
ale wracając do tematu, to jednak dpf filtruje cząstki stałe.

btw jak tak dalej pójdzie, to temat za dekadę pewnie będzie nieaktualny. volkswagen zapowiada ostrą elektryfikację aut.
Jest - S5 460 PS
Było - A5 3.0 tdi

Offline Tomeks

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Imię: Tomek
  • Miasto: GDAŃSK
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Pomorskie
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 12, 2017, 18:28:43 pm »
Polecam obejrzeć
https://youtu.be/yApmlEVsnh0


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline rodos

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 1357
    • Status GG
  • Imię: arek
  • Miasto: kolo wroclawia
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi 306.8km
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 12, 2017, 19:52:34 pm »
Ciekawy artykuł :)
306.8km-639.4nm

Offline sebastian264

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Sebastian
  • Miasto: Sochaczew
  • Oznaczenia Silnika:: CAHA
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 16, 2017, 18:42:59 pm »
Firmy transportowe w nowych ciężarówkach gdzie tylko pojawiają się problemy z Adblue od razy odcinają te ustrojstwa i jakoś ich nikt nie kontroluje a jeżdżą po całej Europie a na pewno stać jest je na utrzymanie aut.

to jest argument za wycinaniem czy przeciw?
poza tym jak te firmy stać na utrzymanie aut to po co wycinają zamiast naprawić?

Ponieważ auto ma jeździć i zarabiać a nie stać w serwisie lub nawalać w trasie. Trefne egzemplarze były kilkukrotnie w serwisie, ale problemy nie znikały. Dopiero odcięcie tego ustrojstwa przyniosło oczekiwane efekty. To samo dzieje się w ciągnikach rolniczych gdzie również zaczęli pakować te różne wynalazki.

Skoro dużych nie kontrolują to wątpię by osobówki zaczęli kontrolować. Prędzej zaczną piece CO wyrywkowo kontrolować niż auta.

Offline piotrc

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 398
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Piotr
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: S 5
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Wycinanie DPF - za czy przeciw?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 16, 2017, 21:21:02 pm »
Ponieważ auto ma jeździć i zarabiać a nie stać w serwisie lub nawalać w trasie.

a jak się ma do tego ochrona środowiska?
bo po to jest ten filtr.
Jest - S5 460 PS
Było - A5 3.0 tdi

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15