Autor Wątek: Płyn chłodniczy. Dziwna usterka. 1.8 TFSI 2008  (Przeczytany 1070 razy)

Offline xbaks

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Imię: Radek
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Płyn chłodniczy. Dziwna usterka. 1.8 TFSI 2008
« dnia: Marzec 15, 2017, 00:24:42 am »
Witam
Trochę się rozpiszę, gdyż nie wiem które informacje są ważne, otóż:
Dziś rano odpaliłem auto i po przejechaniu ok. 50 metrów wyskoczył błąd na wyświetlaczu 'sprawdź poziom płynu chłodniczego' - otwieram maskę a tam gruuuubo poniżej minimum (może zostało się z 150/200ml). Za bardzo się nie znam ale znajomy stwierdził, że mogą być 2 przyczyny:
1. uszkodzona uszczelka pod głowicą
2. wyciek
Uszczelka pod głowicą raczej odpada - nie ma białej mazi czy skroplonej wody na kapslu od wlewu, nie zaobserwowaliśmy też nigdzie wycieku.
Pojechałem do sklepu, kupiłem płyn chłodniczy, dolałem do minimum, odpaliłem silnik, poczekałem ok 15-20min aż temperatura dojdzie do 90 stopni i nic... wszystko ok (trochę wzrósł poziom płynu ale to raczej normalne) więc postanowiłem zrobić mała jazdę próbna - dalej wszystko ok, zero jakichkolwiek oznak, temperatura na desce rozdzielczej dalej w normie (90 stopni). Kiedy wróciłem postanowiłem sprawdzić czy ubyło coś płynu... A tu niespodzianka - płynu było ponad maksimum (praktycznie pełny zbiornik), słychać syczenie, bulgotanie itp i widać, że płyn jest zagotowany do przynajmniej 100 stopni.
Na co zwróciłem uwagę - często nawet po zgaszeniu auta dalej chodził wiatrak chlodzący, teraz nawet się nie uruchomił.
Podłączyłem kompa - zero błedów, temperatura pokazywana na desce rozdzielczej 85-90 stopni. Temperatura na kompie - ponad 90 (92/95).
Czy ktoś wie co może być przyczyną ?
Czy może być walnięty tylko termostat?
Za wszelkie info z góry b.b.b. dziękuje.
Pzdr!

Offline PaKo91

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Imię: Pawel
  • Miasto: Drammen
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Świat
Odp: Płyn chłodniczy. Dziwna usterka. 1.8 TFSI 2008
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2017, 22:01:51 pm »
Szczerze pisząc mam podobny problem, że płynu ubywa, lecz nigdy gdy dolałem, nie wrócił z układu do zbiorniczka, żeby było za dużo. Rownież nie wycieka nigdzie płyn a palić raczej nie pali auto 15 tys temu po generalnym remoncie silnika

Offline janusz75

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB&
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Płyn chłodniczy. Dziwna usterka. 1.8 TFSI 2008
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 16, 2017, 11:45:05 am »
żadna dziwna usterka... układ chłodzenia robi czasami takie figle...
choć przy sprawnym układzie Nic podobnego nie powinno mieć miejsca...
winnym tego stanu rzeczy może być:
termostat; o nim już wspominałeś
może być również uszczelka pod głowicą; i nie koniecznie musi się tworzyć tzw. "biała maź"
może być nieszczelny korek wlewu płynu chłodniczego od zbiorniczka wyrównawczego,
co też często się zdarza; a układ do poprawnej pracy potrzebuje "nadciśnienia"
równie dobrze winowajcą może być pompa wodna którą to producent zmieniał już czterokrotnie...
sam wyciek raczej nie wchodzi w rachubę, bo pisałeś że po dolaniu płynu i krótkiej jeździe płyn w układzie się zagotował...
trudno coś konkretnego wskazać na podstawie samego opisu, niemniej jednak jeśli przyczyną Twoich problemów jest np. termostat
a Ty nadal będziesz używał samochodu, to sam silnik (o ile jeszcze jest sprawny) za długo tego nie wytrzyma...
dlatego też, najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta u dobrego mechanika, tak aby mógł zdiagnozować układ chłodzenia...
póki oczywiście Nie jest za późno...
ps.
przed wizytą u mechanika sprawdź jeszcze tą uszczelkę korka wlewu płynu chłodniczego tzw. o-ring...
widać go po odkręceniu korka; nie może być podwinięty ani uszkodzony...

za wiele raczej nie pomogłem, ale i chyba nie za wiele więcej da się w ten sposób pomóc...
miłego...

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15