Autor Wątek: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom  (Przeczytany 1391 razy)

Offline Romannnn

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Imię: Michał
  • Miasto: Golub-Dobrzyń
  • Oznaczenia Silnika:: W trakcie poszukiwań :)
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« dnia: Maj 12, 2017, 20:13:53 pm »
Witam Panowie

Mam do was dwa pytania. Pierwsze czy jest możliwość aby mechanik sprawdził  w jakim stanie jest mój rozrząd - auto pracuje idealnie  ma przebieg 146 tys km. I pytanie drugie czy możecie polecić jakiegoś dobrego mechanika w Kuj - Pom który by sprawdził i potem ewentualnie wymienił w razie potrzeby - najlepiej okolicze Torunia.

Pozdrawiam

Offline tatian

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Miasto: Włocławek
  • Oznaczenia Silnika:: CDAA
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inny
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 13, 2017, 10:17:53 am »
Bez rozbierania nie idzie tego sprawdzić tylko na słuch. Jak nikogo nie znajdziesz w okolicach Torunia, odezwij się na PW dam Ci namiary na kogoś we Włocławku, kto mi wymieniał.

Offline benek19821

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Imię: Robert
  • Miasto: Ząbki
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 tfsi 170 KM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 06, 2017, 21:36:08 pm »
Jest taka możliwość przez zaslepke kontrolną przez którą widać ile ząbków jest wysunięty napinacz. U mnie było 7 zębów mechanik stwierdził że rozrząd do wymiany. Dodam jeszcze że pełne wysuniecie napinacza rozrządu to 11 zębów. Liczyłem bo mam zużyte części. Pozdrawiam

Offline rsha

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 06, 2017, 21:45:11 pm »
ff
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2017, 17:52:54 pm wysłana przez rsha »

Offline benek19821

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Imię: Robert
  • Miasto: Ząbki
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 tfsi 170 KM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 06, 2017, 22:00:27 pm »
Nie zaslepke można zdjąć bez rozbierania robił to przy mnie   wystarczy dobre oświetlenie lusterko lub dobry tel by zrobić zdjęcie.

Offline rsha

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2017, 17:52:16 pm »
Pozwole sobie zacytować.
Rozrząd mierzy się suwmiarką na kołach zębatych a nie na ząbkach napinacza. Napinacz jest hydrauliczny i pracuje cały czas w zależności od ciśnienia oleju.

Offline benek19821

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Imię: Robert
  • Miasto: Ząbki
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 tfsi 170 KM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 07, 2017, 18:08:15 pm »
Zgadzam się. Tylko pytanie po co w takim razie jest ta zaslepka dokładnie w miejscu napinacza gdzie właśnie widać jego wychylenie?

Offline benek19821

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Imię: Robert
  • Miasto: Ząbki
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 tfsi 170 KM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2017, 19:06:38 pm »
Drugie pytanie które mi się nasuwa to po co w jednym z napinaczy są ząbki? Które wraz z wyciagnieciem się łańcuszka przekazują o 1 nie dając tym samym możliwości cofnięcia napinacza w drugą stronę. Wygląda to tak że napinacz od wałków rozrządu i wału korbowego jest hydrauliczno-mechaniczny a drugi napinacz do drugiego łańcuszka   jest bez ząbków i jest tylko hydrauliczny. Ten drugi można na luzie wcisnąć a ten pierwszy bez wcisniecia odpowiedniego zabezpieczenia po wysunieciu nie można wcisnąć
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2017, 19:14:55 pm wysłana przez benek19821 »

Offline dreadpl

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Warszwa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 08, 2017, 17:17:18 pm »
To kiedyś popatrz jak pracuje taki napinacz na sucho wtedy zrozumiesz jego konstrukcję, blokada jest przed wystrzeleniem napinacza a nie do diagnozowania wyciągniecia łańcucha czyli stanu faktycznego.
Guests can't see images. Please login or login
 
Corling Łukasz Snoch
ul. Kuszników 22a lok.1

tel. 22 3 001 666
tel. 507 021 880
@ biuro@corling.pl

Polubcie nasz profil na FB, udostępnijcie znajomym.

Offline benek19821

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Imię: Robert
  • Miasto: Ząbki
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 tfsi 170 KM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 08, 2017, 22:30:06 pm »
Właśnie mam go na sucho. I jeżeli byłby tylko hydrauliczny tak jak ten drugi to nie można by było go wcisnąć po wyjściu całkowitym tak jak ten 2. Poprostu nie do końca zgadzam się z przedmówcą. Jeżeli główny napinacz nie miałby owych ząbków i blokady mechanicznej lub zużyciu ząbków to przy porannym uruchomieniu silnika zanim podalby ciśnienie oleju słychać by było niepożądane dźwięki z rozrządu no chyba że się mylę. I wytłumacz mi dlaczego napinacz od wałków ma Ząbki a ten drugi nie.

Offline dreadpl

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Warszwa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 09, 2017, 12:27:55 pm »
Ma ząbki czyli zabezpieczenie przed cofaniem po to by się nie cofał, kontrukcja tego napinacza została zmieniona w 2011 roku z kulkowego na sprężynowy. Dokumentacja Audi nie przewiduje sprawdzania stanu rozrządu poprzez ustawienie napinacza rozrządu tylko w miejsach pomiarowych.
Guests can't see images. Please login or login
 
Corling Łukasz Snoch
ul. Kuszników 22a lok.1

tel. 22 3 001 666
tel. 507 021 880
@ biuro@corling.pl

Polubcie nasz profil na FB, udostępnijcie znajomym.

Offline benek19821

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Imię: Robert
  • Miasto: Ząbki
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 tfsi 170 KM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 09, 2017, 12:43:17 pm »
Ok to w jaki sposób można wyjaśnić sens robienia otworu z zaslepką w osłonie dokładnie w miejscu napinacza przez który widać jego wysuniecie.

Offline janusz75

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB&
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 09, 2017, 20:35:34 pm »
do; dreadpl
« dnia: Dzisiaj o 12:27:55 »

"Dokumentacja Audi nie przewiduje sprawdzania stanu rozrządu poprzez ustawienie napinacza rozrządu tylko w miejsach pomiarowych."

tak tylko grzecznie proszę...
sprawdź zanim coś głupiego napiszesz... czytają to osoby dla których takie informacje mogą być ważne...
a jeśli nie ma się dostępu do dokumentacji serwisowej to lepiej się na Nią nie powoływać...

kolega: benek19821
ma rację...
zaślepka w obudowie rozrządu ma dwa cele:
- służy do blokowania napinacza na czas napraw
- oraz do ustalania wyciągnięcia się łańcucha rozrządu...
  w tym poprzez już wspomniane ząbki na napinaczu...

w dokumentacji serwisowej jest to dość ładnie oraz czytelnie opisane...


miłego...


Offline benek19821

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Imię: Robert
  • Miasto: Ząbki
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 tfsi 170 KM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 09, 2017, 22:03:33 pm »
Piękna riposta Janusz  :)

Offline dreadpl

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Warszwa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Wymiana rozrządu 1.8 tfsi CJEB Kuj-Pom
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 10, 2017, 00:50:37 am »
Jak będziesz chciał przeczytać dokumentację to zapraszam do mnie do serwisu udostępnię Ci komputer wraz z dostępem on-line...

Jako pierwszy na tym forum miałem okazję robić remont CJEB, zapewne zrobiłeś ich więcej, więc mierzcie zużycie łańcucha poprzez liczenie podcięć na napinaczu rozrządu a punkty pomiarowe między kołami do lamusa a jak strzeli będzie bolało.

W CDN zakres pomiarowy przekroczony 64mm i 126mm powoduje rozrząd który przeskoczył lub nadmiernie wyciągnięty łańcuch lub wyrobione nadmiernie koła zębate na wałkach lub na wale korbowym lub łącznie (błędy korelacji występują chwilę później). Pomiar łańcucha poprzez zdjęcie obudowy górnej może odbyć się bez odsuwania pasa przedniego co jest tańsze i łatwiejsze, na samo ustawienie napinacza wpływ ma też zużycie prowadnic łańcucha rozrządu (nie tyle sam łańcuch) ale ja się nie znam i niech tak pozostanie kopać się z koniem nie ma sensu. Wizjer jest również po to by móc zdjąć głowicę (zblokować napinacz) bez rozpinania dołu jak ktoś wie jak to zrobić to można nie otwierać całego dekla zblokować łańcuch i w dość prosty sposób zdjąć głowicę do obróbki droga na skróty jednakże jeżeli komuś łańcuch przeskoczy i nie wie jak zblokować to w CDN radziłbym otworzyć, a każdy niech robi jak uważa. CJEB ma zupełnie inny system blokad niż CDN (wprawiona osoba w przypadku CDN nie potrzebuje blokad w CJEB tak kolorowo już nie jest) i zupełnie inne narzędzia, nie ma podcięć na wałkach wymagane są klucze które pozwalają na ustawienie poprawne wałków i założenie blokad.

Koniec dyskusji z mojej strony.



« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2017, 00:54:35 am wysłana przez dreadpl »
Guests can't see images. Please login or login
 
Corling Łukasz Snoch
ul. Kuszników 22a lok.1

tel. 22 3 001 666
tel. 507 021 880
@ biuro@corling.pl

Polubcie nasz profil na FB, udostępnijcie znajomym.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15