Autor Wątek: Crown-gear differential vs Torsen w quattro po 2012 - jakie różnice?  (Przeczytany 426 razy)

Offline Cytryn

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 69
  • Imię: Michał
  • Miasto: Kraków
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Hej, poliftowe A5 mają zmieniony system quattro, zamiast tradycyjnego Torsena, w nowszych A5 mamy tzw. crown gear differential. Z informacji, które znalazłem wynika, że to kolejna ewolucja quattro, która usprawnia jego działanie. Nie udało mi się natomiast znaleźć konkretnej odpowiedzi na pytanie - co konkretnie usprawnia ulepszone quattro? Dlaczego jest lepsze od starszego rozwiązania z Torsenem? Czy ktoś ma cos ciekawego do powiedzenia?:)

Offline Sincere

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 453
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poprzednio: BMW E90 320d 2007
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Crown-gear differential vs Torsen w quattro po 2012 - jakie różnice?
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2017, 17:41:03 pm »
Poliftowe masz na myśli B9?

Offline Cytryn

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 69
  • Imię: Michał
  • Miasto: Kraków
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Crown-gear differential vs Torsen w quattro po 2012 - jakie różnice?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2017, 09:48:28 am »
Mam na myśli 2012-2016.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15