Autor Wątek: 1.8 TFSI CJEB - drganie, szarpanie na wolnych obrotach - rozw. problemu  (Przeczytany 1127 razy)

Offline d_rosso

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 170KM CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Czołem! Dla potomnych, w tym temacie postanowiłem się podzielić rozwiązaniem problemu z moją a5.
Jakis czas temu przy przebiegu 185k zaczęło mi szarpac na wolnych obrotach, wyskakiwał check engine, czasem znikał. Parschało z wydechu dziwnie. Przeczepując to forum i A4, byłem przekonany że mam wypalony zawór i czeka mnie planowanie głowicy. Na kompie wyskakiwal missfire na 3 cyl. Mierzyliśmy kompresję i odstawała od reszty o ok 3bary. Nowe świece - nic nie dało, Podmienialiśmy cewki, nic nie dało. Wymnieniłem całą listwe wstryskową i wtryski - dalej to samo. Niepokojący dziwiek słychchać bylo tez z silnika, tak trochę metaliczny. Odwiedziłem znajomego mechanika, który siedzi w grupie Vag. Zajrzał do silnika i okazało się że jedna z dźwigienek zaworowych się wysłużyła:
https://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/8008448 nr części: 06E109409G
wymienił wszystkie 8 sztuk (220zł) i problem zniknął, autko jeździ jak dawniej.
Ze nie wykosztowałem sie (choć bylem nastawiony na remont silnika), zajechałem do Compsport`u porobili chłopaki logi, wszystko zdrowe więc A5 dostało nowy soft i robi przeciąg :)

Offline Michas1990

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Imię: Michał
  • Miasto: Połaniec / Busko-Zdrój
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8TFSI 170km
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Świętokrzyskie
Odp: 1.8 TFSI CJEB - drganie, szarpanie na wolnych obrotach - rozw. problemu
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 26, 2017, 17:31:16 pm »
Witaj kolego a czy to działo się też na biegu jałowym bo mi właśnie coś tak nierówno pracuje:/??

Offline d_rosso

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 170KM CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: 1.8 TFSI CJEB - drganie, szarpanie na wolnych obrotach - rozw. problemu
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 30, 2017, 01:42:15 am »
dokładnie, na jałowym. ustępowało jak się dodało trochę gazu. Przy powolnym ruszaniu z jedynki poniżej ok 1800obrotów niestabilnie ruszało się autem,

Offline liquid8p

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 1960
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Remigiusz
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 170KM CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: 1.8 TFSI CJEB - drganie, szarpanie na wolnych obrotach - rozw. problemu
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 30, 2017, 02:15:43 am »
To dobrze, że tylko to. U mnie objawy były identyczne ale ja miałem zawór wydechowy wypalony. Planowanie głowicy było nieuniknione.
a3 8P >>> a5 8T...

Offline Bialy13

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Imię: Piotr
  • Miasto: Sucha Beskidzka
  • Oznaczenia Silnika:: Tfsi
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: 1.8 TFSI CJEB - drganie, szarpanie na wolnych obrotach - rozw. problemu
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 01, 2017, 22:40:42 pm »
Witam serdecznie. A czy koledze wyskakiwal może błąd P2178 lub P2188 zbyt bogata mieszanka biegu jałowego? Oprócz tego benzyna w oleju :(. Sprawdzone praktycznie wszystko: wtryski podmienione, odma wymieniona, nagar usunięty, evap sprawdzony, lambda dobrze czyta, przepływomierz dobrze pokazuje, Świece nowe, olej wymieniony 2x, nowa pompa (chodzi lepiej na starej), łańcuch sprawdzony. Dodam, że na zimnym na ssaniu dochodzą dziwne dźwięki i strzela z wydechu, auto reaguje na temperaturę, zdecydowanie lepiej chodzi jak jest chłodno.  Short fuel trim -25%, przy dodaniu gazu zmienia się na 0. Auto ba jalowym dostaje czkawki i mruGa kontrolka silnika.
Pozdrawiam,
Piotr

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15