Autor Wątek: Uszczelka pod głowicą?  (Przeczytany 738 razy)

Offline bsinz

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Uszczelka pod głowicą?
« dnia: Sierpień 27, 2017, 14:08:38 pm »
Witam,
Od 2 dni jestem posiadaczem Audi A5 3.0 TDI. Poprzednio A4 B8. Jestem nowy na forum, więc od razu witam wszystkich. Przechodzę do tematu. Mianowicie kupiłem A5 z rzeczywistym przebiegiem 166k km. Dziś zauważyłem odkręcając korek od oleju, że na obrzeżach gwintu widać tzw. kisiel kolorem zbliżającym się do bieli. Zastanawiam się jak bardzo obawiać się, że to objaw zużytej uszczelki pod głowicą i jaki jest ew. koszt wymiany. Dziwie się, że z takim przebiegiem auto może objawiać taki problem.

PS: Silnik CAPA 240 KM.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2017, 14:35:20 pm wysłana przez bsinz »

Offline krecisie

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Damian
  • Miasto: Kielce
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Świętokrzyskie
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2017, 07:30:11 am »
Nie zaglądałeś pod korek kupując auto?
 Skoro mineło dwa dni -na  twoim miejscu wróciłbym się z nim do poprz. właściciela.

Offline Sincere

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 467
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poprzednio: BMW E90 320d 2007
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 28, 2017, 12:05:03 pm »
Przecież to okazja była do 50.. po co przepłacać za pewne auto? Dobra, żartuje ;) Miałem to samo co opisujesz w moim obecnym BMW 3.0d.. Wtrysk dosłownie LAŁ jak z kranu korekcja była -79 i chłodniczka EGR puszała.. do tego uszczelka pod pokrywą zaworów. Po wymianie wszystkiego, (1 wtrysk nowy, regeneracja 5, nowa chłodniczka EGR, uszczelka pod pokrywą zaworów nowa, wymiana oleju z filtrem, i płynu chłodniczego) objaw który opisujesz ustał. Najlepsze, że auto miało normalnie moc itp tylko po odpaleniu kopciło na siwo. Moje BMW nie ma DPFa.. u Ciebie wszystko może już być w filtrze zatkane mega. Kopci w ogóle?

Myślałem, że w silniku M57D30 wymiana chłodnicy EGR to koszmar.. nie wiedziałem jeszcze ile pracy jest z wymianą jej w 3.0 TDI :/
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2017, 12:15:48 pm wysłana przez Sincere »

Offline bsinz

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 28, 2017, 22:03:11 pm »
Nie mogę powiedzieć żeby kopcił. Obecnie obserwuję czy płynu ubywa a ostatecznie będę chciał zrobić test miernikiem CO2. Auto nie kosztowało poniżej 50 ;> Jeżeli okaże się, że jednak coś jest nieszczelne, spróbuję zwrócić auto. Macie jakieś doświadczenia z tym związane?

Offline janusz75

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB&
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 28, 2017, 23:17:45 pm »
w samochodach użytkowanych na krótkich odcinkach; tzn. kiedy silnik nie ma możliwości aby się "wygrzać" 
woda kondensacyjna powstająca z różnicy temperatur przedostaje się do oleju i tworzy coś na zasadzie zawiesiny
która to z kolei utrzymuje się w górnych partiach silnika w tym pod pokrywą zaworów oraz korkiem wlewu oleju...
dlatego Niewielkie Ilości jak to nazwałeś "kisiel kolorem zbliżającym się do bieli" nie jest niczym nadzwyczajnym
ani też nie Musi świadczyć o usterce silnika... najrozsądniej byłoby gdybyś zrobił "płukanie" silnika a następnie
wymienił olej na Nowy... ale powinno także wystarczyć gdy skontrolujesz sobie poziom oleju oraz stan płynu chłodniczego,
a następnie wyczyść/wymyj dokładnie korek wlewu oleju a później "zaproś" swoje A5 na dłuższą przejażdżkę...
jeśli po wykonaniu kilku dłuższych dystansów nadal będzie się pojawiać to "coś" pod korkiem wlewu oleju
to wtedy możesz zacząć się martwić... ale tak jak już napisałem, nawet w sprawnej jednostce a używanej
rzadko czy też na krótkich dystansach takie "coś" może występować i Nie jest to bynajmniej awaria...

Offline bsinz

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 29, 2017, 21:07:07 pm »
Witam,
Zrobiłem dziś test CO2. Okazało się, że wszystko jest w porządku. Zadowolony jestem jak cholera. Tak z tego jak i z samochodu. Wrzucę jakieś fotki za chwilę. Dzięki za zainteresowanie. Pozdro!

Offline kronvw

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Imię: Artur
  • Miasto: Łomianki
  • Oznaczenia Silnika:: 3,0 TDI
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 12, 2017, 17:47:11 pm »
Jazda na krótkich odcinkach ,zimny silnik lub termostat.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15