Autor Wątek: Akumulator  (Przeczytany 393 razy)

Offline Marcin83

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inny
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Zachodnio-pomorskie
Akumulator
« dnia: Wrzesień 15, 2017, 17:16:00 pm »
Witam.
Posiadam audi a5 z tego roku. Nie da sie ukryc ze samochod jest nafaszerowany elektronika.
Audina  jest eksploatowana 6tyg , a kolejne 6tyg stoi w garazu nie zamknieta.
Chodzi mi tutaj o jak najlepsze zadbanie o akumulator, abym pozniej po przyjezdzie nie mial niespodzianek z uruchomieniem itp. 
Srednio wiem jak podejsc do sprawy i myslalem mianowicie o jednej z tych opcji w tym moim malym 6tyg problemie :) :

1 opcja: ladowanie akupulatora prostownikiem ( od strony maski) przed wyjazdem i po powrocie przed uruchomieniem , z podlaczonym caly czas akumulatorem do samochodu. Tylko teraz pytanie jaki prostownik wybrac. Ctek mxs 5.0 ?. Ponoc przy duzym rozladowaniu akumulatora  ten prostownik 0.8 - 5A ma opcje chyba  recon i wtedy ladowanie na pczatku jest okolo 15.8V.  Niby w instrukcji  audi 14.8 V to maxymalne dozwolone napiecie ladowania) Niechcialbym aby cos stalo sie z elektronika :D

2 opcja: sciagniecie kabli od akumulatora na 6 tygodni . nastepnie doladowanie akumulatora bezposrednio i podpiecie pod samochod. Tylko czy w tym przypadku gdy go rozlacze od samochodu bede mial pozniej problem z kodowaniem np. radia itp.

3. opcja: prostownik z funkcja podtrzymania i ladowanie pod maska  z podlaczonym akumulatorem do samochodu.  Tylko problem jest w tym ze tak naprawde nie bedzie mial kto tego kontrolowac przez ten czas i strach zostawiac prostownik podlaczony na 6 tyg.) 

Jak wy byscie podeszli do tematu ?

Dzieki z gory i pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2017, 17:24:47 pm wysłana przez Marcin83 »

Offline awo666

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Miasto: EPWA
  • Oznaczenia Silnika:: Q7 3.0 TFSI Sportmile
  • Rocznik Auta: 2015
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 15, 2017, 17:34:47 pm »
Słyszałem dobre opinie o zestawie CTEK ładowarka + port w zderzaku/nadkolu/gdzie ci tam wygodnie albo wygodny wtyk: https://www.youtube.com/watch?v=Sw763-P_z0k

np: CTEK xs4003


CB już nie używam, Volvo i Audi dalej lubię - ale tylko PB.
Ewolucja wg. Audi: A7 3.0 TFSI 398hp -> -> A5 265hp -> Q7 3.0 TFSI 406hp

Offline awo666

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Miasto: EPWA
  • Oznaczenia Silnika:: Q7 3.0 TFSI Sportmile
  • Rocznik Auta: 2015
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 15, 2017, 17:44:58 pm »
Udało mi się odkopać linka jak to koleś ogarnia w Z06:

http://www.nakidparts.com/id127.html

+ filmik:  https://www.youtube.com/watch?v=f9huA8bX3Vs

Przynajmniej ci żona/dziewczyna nie porwie kabli jak będzie chciała się przejechać ;-)
CB już nie używam, Volvo i Audi dalej lubię - ale tylko PB.
Ewolucja wg. Audi: A7 3.0 TFSI 398hp -> -> A5 265hp -> Q7 3.0 TFSI 406hp

Offline adamo81

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 60
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2017, 11:39:35 am »
Podobnie mam ale nigdy nie ładuje akumulatora 6 tygodni spokojnie wytrzyma mnie czasami nie ma 8 tygodni i bez problemu odpala 


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Sprtbck

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Imię: Damian
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 144 KM CJED
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 03, 2017, 13:19:47 pm »
Wydaje mi się że naładowanie aku  przed wyjazdem + ew. odlączenie klem bo coś tam prądu zawsze nawet głupie diody zjedzą nie mówiąć o innych asystentach. Chodziaż. w instrukcji jest napisane ze po dłuższym czasie postoju auto inteligentnie optymalizuje zuzycie pradu i wylacza niektore odbiorniki/układy cokowleik to znaczy :)

Odłączenie praðu wg. mnie to dodatkowa forma zabezpieczenia przed kradzieżą, zawsze to kilkanaście sekund extra coby się połapać, że nie ma prądu.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15