Autor Wątek: Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.  (Przeczytany 1608 razy)

Offline fx

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Imię: Bartek
  • Miasto: Szczecin
  • Oznaczenia Silnika:: 1,8 TSi
  • Rocznik Auta: 2015
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inny
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Zachodnio-pomorskie
Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.
« dnia: Listopad 06, 2017, 13:05:40 pm »
Proszę o pomoc w sprawie ustalenia możliwych przyczyn usterki (Audi A5, 1,8 tfsi – 177km, rp. 08.2015)

Od kilku miesięcy samochód posiada niezdiagnozowaną usterkę (samochód był w ASO już czterokrotnie – bez żadnej naprawy i diagnozy). Usterka objawia się „falowaniem obrotów „zimnego” silnika, jego nierówna pracą i w konsekwencji jego unieruchomieniem. Po uruchomieniu silnika czasami i nieregularnie (okresowo kilka/naście razy w roku) tylko na zimnym silniku po nocnym postoju, obrotomierz wskazu-je 800-900 obr./min. po krótkiej chwili obroty zaczynają falować w przedziale 600-200 obr./min, po czym spadają do zera a silnik wyłącza się. W czasie pracy silnika w tym zakresie obrotów słychać jego nierówną pracę oraz drgania całego samochodu. W tym czasie auto też nie reaguje na pedał gazu – jego wciśnięcie nie powoduje wzrostu obrotów (zero reakcji). Ponowne uruchomienie silnika powoduje wzrost obrotów do normalnej wartości (na zimnym silni-ku) tj. 1100 obr/min i silnik pracuje już normalnie. Ale w dniu dzisiejszym udało się uruchomić silnik dopiero za trzecim razem! Usterka występowała dotychczas okresowo (ostatnim razem w czerwcu/lipcu 2016 r. – samochód został holowany do serwisu z tymi samymi objawami ale nic nie zostało stwierdzone przyczyny/diagnostyka). Od miesiąca (po półrocznej przerwie) usterka znów się pojawia, a problemy z uruchomianiem pojazdu zdarzają się codziennie. Dodam iż samochód parkowany jest (na nocny postój) w różnych miejscach (garaż/parking zewnętrzny) i usterka ta występuje niezależnie od miejsca postoju nocnego.
Dodam iż z usterką tą, wiąże się komunikat o niskim poziomie oleju, ale po ponownym uruchomieniu silnika poziom oleju jaki wskazuje czujnik jest już maksymalny! Wycieków naturalnie brak.
Samochód w 09.2017 r. przeszedł w ASO przegląd po 60 tyś.

Podsumowanie:
1.   Usterka ta występuje tylko na zimnym silniku – po nocnym kilkunastogodzinnym postoju.
2.   Dziennie samochód pokonuje około 100 km.
3.   61.000 km przebiegu (pierwsze tego typu objawy wystąpiły przy 30.000 tyś.),
4.   System informuje iż poziom oleju jest bliski zeru po wystąpieniu usterki, po kolejnym uruchomieniu na ciepłym silniku poziom oleju jest w normie
5.   Innych objawów niepokojących brak, silnika przyspiesza i wkręca się na obroty normalnie.
6.   Po postoju na parkingu pod biurem (po około 8 godzinach) sytuacja ta nie występuje,
7.   Usterka występuje tylko po dłuższym postoju 12-14 godzin,
8.     Samochód na gwarancji,

ASO nie stwierdziło dotychczas żadnych błędów, i innych uszkodzeń. samochód odebrałem własnie po trzech tygodniach z serwisu i zeru konkretów. usterka występuje w dalszym ciągu.

Offline Driven22

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Grzesiek
  • Oznaczenia Silnika:: 1,8 TSI 177 KM
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2017, 19:11:26 pm »
Ciekawe. W moim 1.8 czasami też dziwnie schodzą obroty na zimnym silniku po odpaleniu- ale to jak na razie bardzo rzadko i po chwili się normuje. Jak znajdziesz rozwiązanie problemu to opisz- może się komuś przyda.  A ASO żadnych błędów nie odczytało ?

Offline Sprtbck

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Imię: Damian
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 144 KM CJED
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 12, 2017, 14:20:41 pm »
W moim 1.8 tfsi (144KM produkcja grudzien 2016) zdarzyla mi sie poki co raz identyczna sytuacja przy przebiegu ok. 9K km. Po nocnym postoju odpalil jak zawsze ale obroty dochodzily jedynie do max. 600 (po samym odpaleniu wskoczyly na te 900 jak zwykle po czym falowaly do max 600). Trzeslo calym autem (pewnie z powodu tych obrotow) i brak reakcji na pedal gazu. Ponowne odpalenie i 0 problemow. Tyle ze u mnie nie bylo komunikatu o oleju jak u Ciebie. Bylo to jakies 3miesiace temu, poki co sie nie powtorzylo. Planowalem wspomniec o tym na przegldzie bo na googleach nie znalazlem nic podobnego. Stwierdzilem ze moze jakis czujnik co zle zlapal lub sobie glupio wytlumaczylem ze akurat sprzeglo puszczalem i startstop wylaczalem praktycznie wtym samym momencie zaraz po odpaleniu i moze się to przyczynilo do jakiegos blednego odczytu.. :). Daj znac jak potoczy sie historia! Mam nadzieję ze u mnie to faktycznie jakis epizod no ale jak widze ze u Ciebie sie nasililo to cos jest na rzeczy.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2017, 17:36:35 pm wysłana przez Sprtbck »

Offline kronvw

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Imię: Artur
  • Miasto: Łomianki
  • Oznaczenia Silnika:: 3,0 TDI
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2017, 13:10:13 pm »
stawiam na niskie cisnienie paliwa , czy mieliscie przypadki jazdy na rezerwie paliwa ? jeżeli tak zaciera się pompa paliwa podająca w zbiorniku ... przekażnik pompy ..... cofające się paliwo po dłuższym postoju  nie diagnozowalne komputerem , stąd brak błędów no i oczywiście filtr paliwa bo w ASO nie chce im się wymienić , naprawiałem takie samochody które miały filtry paliwa z roku produkcji samochodu .
Pozdrawiam

Offline Sprtbck

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Imię: Damian
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 144 KM CJED
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2017, 13:39:44 pm »
Ja z 1,5 miesiąca przed tym pojedynczym incydentem jechalem na rezerwie. Ale jedna czy dwie jazdy na rezerwie w paru miesiecznym  aucie (9K km przebiegu) uszkodzily by pompke w baku? Mam nadzieję, że  u mnie to jednak pojedynczy incydent. (W Oplu Astrze G 1.4 pompka nalatala mi od nowosci 280K km (15 lat) zanim wyzionela ducha :)).
Ale to moze byc słuszny trop dla zalozyciela tematu:
1) Sprawdzić czy jest  zależność występowania ww. objawów od ilości paliwa w baku rezerwa vs pelny bak.
2) Warto sprawdzić czy przewody paliwowe po nocy przed odpaleniem nie mają bąbelków powietrza ale nie wiem czy są one łatwo widoczne od góry i przezroczyste w tym silniku. Ale to raczej odpada bo mialby trudności z odpaleniem a silnik tutaj pali od kopa, nie ma krecenia rozrusznikiem.
3) Jeśli będzie to już 100% powtarzalne po nocnym postoju to można zasugerowac ASO pozostawienie na noc + badanie ciśnienia podawanego paliwa prze pompkę paliwa w baku po nocnym postoju lub sterowanie/przekaźnik od tej pompkli.
4) Zapytać co zostało zdiagnozowane/wyelimnowane w ASO oraz sprobować w innym ASO
5) Założyć podobny temat na forum A4 oraz http://www.a5oc.com/forums/ Może ktoś przerabial te objawy.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2017, 14:08:03 pm wysłana przez Sprtbck »

Offline Driven22

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Grzesiek
  • Oznaczenia Silnika:: 1,8 TSI 177 KM
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2017, 14:08:43 pm »
Ja mam 7 tys przebiegu, nowe auto. Na rezerwie nie jeżdżę nie wiem jak u kolegi. U mnie na razie to występuje bardzo, bardzo  rzadko, więc nie wnikam zbyt mocno.

Offline Sprtbck

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Imię: Damian
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 144 KM CJED
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 16, 2017, 14:15:40 pm »
Ale masz dokładnie takie same objawy jak założyciel tematu i ja (poki co jednarazowo)? - czyli brak reakcji na pedał gazu, obroty naprawde niskie < 600 tak, że trzęsie wyczuwalnie calym autem i tylko 'restart' pomaga/umozliwia ruszenie autem.
Bo jesli  tylko niskie obroty to jeszcze nie tragedia, ECU ma mape i są one zalezne m.in od temperatury i obciazenia.  Mozna zobaczyc zaleznosci - np. dmuchawa/wentylacja wl/wył to rozncia w obrotach ok. 100-150 RPM . 700-850 RPM I  u mnie na wylaczonej dmuchawie i tych obrotach lewarek juz zauwazalnie minimalnie drga ;).
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2017, 22:22:33 pm wysłana przez Sprtbck »

Offline kronvw

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Imię: Artur
  • Miasto: Łomianki
  • Oznaczenia Silnika:: 3,0 TDI
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 16, 2017, 14:37:12 pm »
jazda na rezerwie nie szkodzi ale jeżeli paliwa jest mało to na wzniesieniach lub w zakrętach paliwo się przelewa w zbiorniku i pompa zaciąga powietrze , to prowadzi do przytarcia pompy ,pompa jest chłodzona paliwem . Szukał bym przyczyny w układzie paliwa. Najpierw od najtańszej żeczy filtr paliwa i podnieść kanapę tylną i posłuchać pompę paliwa ,jeżeli słychać ją (głośno ?) buczy to jest przytarta , trudno mi jest określić jaki ma być odgłos  .
Pozdrawiam

Offline fx

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Imię: Bartek
  • Miasto: Szczecin
  • Oznaczenia Silnika:: 1,8 TSi
  • Rocznik Auta: 2015
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inny
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Zachodnio-pomorskie
Odp: Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 21, 2017, 23:04:41 pm »
Panowie,

Jak na razie nie zauważyłem zależności pomiędzy niskim stanem paliwa a występującymi objawami. W serwisie podobno sprawdzili i filtr paliwa (którego się nie wymienia w Audi A5 TFSI - tak twierdzi ASO), zawór na filtrze paliwa i pompę paliwa (i tu pytanie - czy jeśli byłaby zatarta to problem ten nie występowałby częściej a nie jak w moim przypadku sporadycznie).   

Nie mam pewności czy jest jakiś związek przyczynowo-skutkowy ale często po dłuższych jednorazowych przebiegach 200-300 km i odstawieniu samochodu na parking/garaż pojawiają się właśnie na drugi dzień te problemy z zapłonem.

Z informacji od importera Audi Polska oraz z Audi AG Niemcy, nie ma już żadnych rekomendacji w spr. ustalenia ewentualnej przyczyny takiego stanu rzeczy. pozostaje już tylko droga sądowa.

Z przykrością stwierdzam iż problemy te nasilają się wraz z przebiegiem samochodu.

Spróbuje zlinkować nakręcony podczas uruchamiania silnika film z zeszłego tygodnia. Może ktoś trafi i zdiagnozuje usterkę.

Offline Sprtbck

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Imię: Damian
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 144 KM CJED
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 22, 2017, 10:12:01 am »
A czy udało im się w ogóle zreprodukować usterka podczas postoju auta u nich? Ciekawe jak stwierdzili ze pompa jest dobra skoro usterka wystepuje niedeterministycznie. Skoro nie mają pomysłów to powinni te komponentnty jak filtr i pompa w baku wymienic metodą prób i błędów ale wiadomo jak to wygląda w praktyce - jesli ASO nie dostanie zgody importera to nie zaryzykują z własnej kieszeni. Trochę kpina, auto na gwarancji a Audi AG przyznaje wprost, że nie mają pojęcia - powinni pół auta wymienić aby eliminować kolejne możliwości.

Z tego co wiem to nie przewidują wymiany filtra paliwa ale filtr występuje jako cześć zamienna z kawałkiem obudowy i dużo osób przy wieszkszych przebiegach go wymienia.
http://pl.realoem.me/Audi/CA/A5CO/2016/724/R/9/919/919030#3
Tu zdjęcie: https://www.czesciauto24.pl/vdo/7998381

Ale zgadzam się, na chłopski rozum, wystepowanie tylko pod dluzszym postoju to dziwne ze restart pomaga co by raczej wskazywalo na jakas usterke elekt(ro)niczną moze w sterowaniu samą pompą. Zapchany filtr to pewnie byłyby bardziej zauwazalne objawy lacznie ze spadkiem mocy. Ale to tylko gdybanie. Mama nadzieję, że u mnie to faktycznie jednostkowy 'blad'  tylko martwią mnie identycznie objawy (bez info o niskim poziomie oleju). Jakby co będę się z Tobą kontaktował. Daj proszę znać jak sprawy się potoczą.

Offline Driven22

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Grzesiek
  • Oznaczenia Silnika:: 1,8 TSI 177 KM
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 06, 2017, 15:00:22 pm »
Temat rzeka- jeżeli nie mają usterki na warsztacie a komp im nie wywala to spławią od razu i nie ma co się dziwić. Jeżeli wiesz jak wywołać usterkę to dogadujesz się z kierownikiem serwisu, że np wstawiasz auto tego czy innego dnia po tych 200-300km do nich na serwis. Zabierasz kluczyki ze sobą do domku- przyjeżdżasz następnego dnia i wspólnie robicie odpalenie auta- odpalasz smartfona żeby udokumentować że faktycznie jest problem. Problem jest właśnie wtedy, gdy nie wie się jak wywołać daną "usterkę".  Tu może być wszystko. Tu jest wtrysk pośredni i bezpośredni więc pewnie trzeba by zrobić odczyt ciśnienia i na szynie i na pierwszej pompie, zgrać pozostałe parametry, zobaczyć jakie wartości podają pozostałe czujniki, ale w tym przypadku jest to raptem kilka minut i ASO raczej będzie miało to w du...e

Offline Sprtbck

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Imię: Damian
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 144 KM CJED
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 25, 2018, 16:48:43 pm »
Czy sprawa się wyjaśniła? Jeśli tak to jaka była przyczyna usterki? Miałem pisać na priv. ale może się to przydać komuś w przyszłości tutaj.

Offline guma88

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Opolskie
Odp: Audi A5 1,8 tfsi, 177km, problem z uruchomieniem silnika.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 21, 2018, 23:41:29 pm »
Dzis ja tez mialem ten sam problem auto z 2dni temu normalnie odpalilo nigdy nie brakowalo paliwa czy cos a dzis po 2 dniach obroty tak z 500 600 i zero reakcji na pedal zgasilem odpalilem i normlnie chodzi pod komput żadnych błędów

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15