Autor Wątek: Niepokojące objawy  (Przeczytany 1705 razy)

Offline benek19821

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Imię: Robert
  • Miasto: Ząbki
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 tfsi 170 KM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Niepokojące objawy
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 16, 2017, 13:58:00 pm »
Powiedział że rozrząd jest na 100% dobrze ustawiony a problem jest ze zmienną fazą rozrządu albo zaworki sterujące te z sitkiem (chociaż sitka nie są uszkodzone)  albo któryś z wariatorów.

Offline Driven22

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Grzesiek
  • Oznaczenia Silnika:: 1,8 TSI 177 KM
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Niepokojące objawy
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 16, 2017, 14:04:18 pm »
Miałem podobny błąd po wymianie kompletnego  rozrządu, okazało się że nowo zamontowany wariator (auto po kolizji rozrządu przy 74 tys. km przebiegu 1.4 tsi) miał wadę. Założony został kolejny i wszystko ustąpiło. Niestety to była najdroższa część rozrządu. Ale takie coś sprawdzi ci spec  po podłączeniu chociażby VCDS po  czasach zamykania itd. Majster miał w d..pie bo zrobił wszystko jak należy (niestety ja zamawiałem części) więc koszty ponownego rozbierania ponosiłem ja. Firma od której kupiłem kompletny rozrząd z wariatorem zażyczyła sobie zdemontować każdą cześć łącznie z każdą śrubą abym mógł robić roszczenia co do pokrycia robocizny. Nie zgodziłem się bo nie miałem na taką dziecinadę czasu. Długa historia. 
Rozrząd ustawia się na blokadach, raczej mało prawdopodobne,żeby się rypnęli - chyba, że u jakiegoś osiedlowego magika go robiłeś. Jeżeli zażądasz od swojego majstra żeby zweryfikował ustawienie rozrządu to koniecznie bądź przy tym - w przeciwnym wypadku na pewno powiedzą że wszystko było OK.
Robiłeś na oryginale czy zamiennikach ?
Sprawdzić na kompie jakie są opóźnienia zamykania otwierania i pozostałe parametry- jak chodzi z opóźnieniem to mogłoby wskazywać wariator -ale to takie wróżenie.
Gdzie robiłeś rozrząd ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2017, 14:07:17 pm wysłana przez Driven22 »

Offline benek19821

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Imię: Robert
  • Miasto: Ząbki
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 tfsi 170 KM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Niepokojące objawy
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 16, 2017, 14:21:01 pm »
Rozrząd robiłem na oryginalnych częściach i stare mam w domu robiłem to w Warszawie ul. Płowiecka 101.Specjalizacje mają grupa VW. Oni sugerują uszkodzenie któregoś z wariatorów.

Offline Driven22

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Grzesiek
  • Oznaczenia Silnika:: 1,8 TSI 177 KM
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Niepokojące objawy
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 16, 2017, 15:57:26 pm »
A już myślałem że ten sam warsztat co bebrał się z moim 1.4 tsi w Octavii. Niestety mogą mieć rację, wiąże się to z kolejnymi kosztami, od nowa rozbieranie i koszt samego wariatora. Trzeba to jednak możliwie potwierdzić. Sugerowałbym, żeby w tym przypadku warsztat dokonał zakupu wariatora (oczywiście po potwierdzeniu ceny części- bo koszty niskie nie będą -  wtedy oni odpowiadają za "skuteczną naprawę") . Żeby nie było sytuacji a'la "będzie Pan zadowolony" że kasa wzięta , części wymienione tylko diagnoza nie trafiona i brak rezultatów.
Z ciekawostek: przy 1.4 TSI (tam takie kwiatki wychodziły większości użytkownikom)były dwa sposoby zamówienia tych samych części za połowę pieniędzy a nawet mniej. Kompletny rozrząd wraz z wariatorem oczywiście w oryginale w ASO można było kupić jako kolejne podzespoły tak jak tu kolega wymienił i wychodziło to około 2600 zł. Drugi sposób o którym ASO nie mówiło klientom a wyszło przez przypadek było zamówienie kompletnego "zestawu naprawczego" składającego się dokładnie z tych samych części pod jednym numerem katalogowym za kwotę chyba 890 zł... W zeszłym roku było o tym dość głośno m.in na octaviaclub. Ja niestety dowiedziałem się o tym kilka dni po naprawie silnika gdzie sam wariator kosztował  mnie około 1500 zł (a cały zestaw z nim jak się okazało można było kupić za niecałe 900 zł w ASO w oryginale). Dlatego warto pytać i szukać, żeby potem nie pluć sobie w brodę. Daj znać po naprawie jak to Ci wyszło i czy wszystko działa jak należy.

Offline benek19821

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Imię: Robert
  • Miasto: Ząbki
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 tfsi 170 KM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Niepokojące objawy
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 16, 2017, 16:11:47 pm »
Pytanie jak można zdiagnozować czy wariatory są dobre  mówimy tutaj o kosztach ponad 2000zl netto za 1 wariator bo występuje z wałkiem  . Czy w ASO są w stanie postawić poprawną diagnozę? No i pytanie czy nie zacząć od wymiany tych zaworkow z sitkiem koszt około 210zlza szt. Wyczytałem że rano gdy pojawiają się objawy nierównej pracy odpiąć kostki z czujników wałków rozrządu i uruchomić auto jeżeli nie będzie objawów trzęsienia to mogą być uszkodzone te zaworki.

Offline Driven22

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Grzesiek
  • Oznaczenia Silnika:: 1,8 TSI 177 KM
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Niepokojące objawy
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 16, 2017, 16:48:32 pm »
Masakra  - koszty ogromne - przy dwóch wariatorach to przecież drugi silnik można kupić.  Masz kabelek VCDS ? Może niech się wypowiedzą spece na forum -nie wiem jak dokładnie w tym silniku ale- wejdź w silnik /bloki pomiarowe i sprawdź synchronizację rozrządu a dokładniej kąty synchronizacji rozrządu. Jakie masz tam wartości ? powinny oscylować w okolicach 0 (będzie skakało  ale powinno być +- dziesiąte części) . Silnik poza tym w pełni sprawny? Nie było wcześniej kolizji zaworów, naprawy itp akcji ?

Można pogrzebać też w necie jest sporo osób z podobnymi problemami nawet tego typu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3357302.html#16574923
Może ktoś z kolegów pomoże lub podrzuci namiar na kogoś kto uczciwie zdiagnozuje problem. Tu głupia decyzja kosztuje parę tys zł. Ew. rzuć temat na bratnim forum A4-Klub.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2017, 17:02:39 pm wysłana przez Driven22 »

Offline benek19821

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Imię: Robert
  • Miasto: Ząbki
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 tfsi 170 KM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Niepokojące objawy
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 16, 2017, 17:26:58 pm »
Auto zostało sprowadzone od 1 właściciela z Niemiec jest bezwypadkowe ma obecnie 163tys przejechane przy kupnie serwis potwierdził historię z książki którą posiadam. Pytałem się to nie było żadnych poważnych napraw tylko standardowe przeglądy serwisowe. W systemie longlife. Auto po osiągnięciu temp zachowuje się normalnie przyspiesza dobrze na sporcie. Nawet nie świeci się kontrolka check engine.

Offline benek19821

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Imię: Robert
  • Miasto: Ząbki
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 tfsi 170 KM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Niepokojące objawy
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 16, 2017, 17:29:27 pm »
Chyba pojadę na sprawdzenie do ASO. Tylko pytanie czy oni są w stanie postawić poprawną diagnozę?

Offline rsha

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 302
  • Płeć: Mężczyzna
  • Krzysiek
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: CJEB
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Niepokojące objawy
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 19, 2017, 19:51:35 pm »
I tak i nie, zależy na kogo trafisz.
#poznań miasto doznań ;)

Offline reloop25

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB+LPG
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inny
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Niepokojące objawy
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 09, 2018, 21:19:42 pm »
Koledzy mam pytanie - rozrząd wymieniany w ASO przy 85kkm, obecnie 94 kkm.
Czy wartość Camshaft adaptation intake bank 1: phase position -2.31 jest poprawna, czy powinienem zacząć się niepokoić?



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15