Autor Wątek: S-Tronic w 3.0 TDI  (Przeczytany 599 razy)

Offline tomi58

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
S-Tronic w 3.0 TDI
« dnia: Luty 11, 2018, 19:35:13 pm »
Hej,

Przymierzam się do zakupu audi a5 3.0 tdi 240/245hp.

Z tego co wyczytałem to występuje w S-tronic'u.

Czy jesteście wstanie mi doradzić jakie są najczęstsze usterki w/w skrzyni i w jaki sposób można to zdiagnozować przy zakupie ?

Offline Klucha111

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 75
  • Imię: Mirek
  • Miasto: RJS
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: S-Tronic w 3.0 TDI
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 11, 2018, 20:15:59 pm »
W s troniku ma się co popsuć. Jest też dwumas w przeciwieństwie do tipa który raczej jest pancerny choć i tak czasem coś może nawalic.  daje dużą frajdę z jazdy i jest bardziej ekonomiczny niż tip. Wszystkie problemy z 0B5 zaczynają się przeważnie w mechatronice są zestawy naprawcze na nią za 1600zl kiedyś nie było i tylko nowa za blisko 10k może paść sprzęgło, pompa oleju, czujnik pozycjonera. Ważne abyś sprawdził historię w aso czy olej był wymieniany co max 60tysiecy. Ogólnie poczytaj tu jest dużo tematów o tej skrzyni tak samo jak na a4 klub i a6. Co do testowania przed zakupem należy dobrze rozgrzać auto skrzynia ma pracować płynnie przy lekkim jak i ostrym przyspieszeniu nie może szarpać przy zatrzymywaniu na postoju nie mogą też występować żadne wibracje. Może trochę chaotycznie ci opisałem ale pewno przez moja gorączkę. Poczytaj jest dużo o tej skrzyni.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline tomi58

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: S-Tronic w 3.0 TDI
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2018, 20:26:02 pm »
ok, rozumiem.

Czy w najgorszym wypadku 10k zł w plecy :/

Średnio ile wytrzymuje sprzęgło w s-tronicu ? Zdaje sobie sprawę, że spore znaczenie ma styl jazdy ale może jesteście wstanie to jakoś uśrednić ? 200k km ?

Nie chciałbym wydać 70k zł na auto a po np miesiącu kolejne 10k na skrzynię / sprzęgło :/

Offline Sincere

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poprzednio: BMW E90 320d 2007
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: S-Tronic w 3.0 TDI
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2018, 20:47:05 pm »
Nie da się tego uśrednić. Ja mam teraz 240 tys od nowości w 3.0 tdi S-tronic olej był zmieniany zawsze co 60tys. i ODZIWO (odpukać) jeszcze nie miałem żadnych problemów.. Pewnie już niedługo, ale jak kolega wyżej napisał ; padnie -to się zrobi i jadę dalej. Może to auto to nie Panamera ale najtańsze w utrzymaniu też nie jest.

Fakt, ZAWSZE po odpaleniu auta rano na zimno jadę wolno dopóki nie złapie temperatury roboczej, unikam gwałtownych startów ze świateł (lunch controla zrobiłem tylko RAZ aby się przekonać jako to jest ;), żadnych gwałtownych przyspieszeń a po tym ostrych hamowań, dość często jezdze na trybie manual, nie zduszam skrzyni nigdy hamulcem dojezdzajac do czegoś i może to jest to? :D
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2018, 20:55:00 pm wysłana przez Sincere »

Offline tomi58

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: S-Tronic w 3.0 TDI
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2018, 20:54:09 pm »
Zdaje sobie sprawę, że najtańsze w utrzymaniu nie będzie ale bardziej mnie interesuje komfort + radość z jazdy niż auta tanie w utrzymaniu.
Jednakże chciałbym wiedzieć na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie samochodu, tym bardziej, że będzie to auto z okolic 2010-2012r

Offline Sincere

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poprzednio: BMW E90 320d 2007
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: S-Tronic w 3.0 TDI
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2018, 21:03:25 pm »
Auto jest bardzo komfortowe i daje mi więcej radości z jazdy niż BMW. Wcześniej miałem 2007 E90 2.0d na dobrym wypasie i poczułem gigantyczny przeskok. Jeśli interesuje Cie 3.0 TDI zwróć uwagę czy po odpaleniu na zimnym nie słychać łańcucha (modele CCWA mają poprawione jego prowadzenie), sprawdź czy nie CIEKNĄ (czy nie ubywa oleju oraz płynu chłodniczego), skrzynia S-tronic tak jak kolega napisał olej absolutnie musi być wymieniany do 60 tys i najlepiej aby były na to faktury. Skrzynia nie może szarpać, musi płynnie zmieniać biegi. Sprawdzaj na rozgrzanej skrzyni!! Sprawdź też poziom zapchania DPF -można to ocenić za pomocą komputera. Silnik ma 245 HP które ma się czuć. Auto nie może być zamulone. Ostatnio modna jest jazda "na emeryta" i takie są tego skutki.
Ja kupiłem auto w 2014 i od tej pory mnie nie zawiodło. Myślałem nawet ostatnio o sprzedaży ale postanowiłem ostatecznie z nim zostać.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2018, 21:38:42 pm wysłana przez Sincere »

Offline tomi58

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: S-Tronic w 3.0 TDI
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 11, 2018, 21:33:46 pm »
Jeśli interesuje Cie 3.0 TDI zwróć uwagę czy po odpaleniu na zimnym nie słychać łańcucha (modele CCWA mają poprawione jego prowadzenie)

Modele CCWA czyli A5 po lifcie -> 2011r (245hp)

Offline luk.wlk

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Imię: Łukasz
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: S-Tronic w 3.0 TDI
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2018, 23:52:53 pm »
Jeśli interesuje Cie 3.0 TDI zwróć uwagę czy po odpaleniu na zimnym nie słychać łańcucha (modele CCWA mają poprawione jego prowadzenie)

Modele CCWA czyli A5 po lifcie -> 2011r (245hp)
CCWA wszedł wcześniej niż lift. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale chyba od roku modelowego 2010.

Wysłane przy użyciu Tapatalk


Offline emerson

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Miasto: Wrocław
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA 3.0 TDI
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: S-Tronic w 3.0 TDI
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 24, 2018, 14:33:42 pm »
CCWA kupiłem w kwietniu 2009

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15