Autor Wątek: Płyn chłodniczy  (Przeczytany 2966 razy)

Offline slawek72

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 1775
  • Miasto: Jaworzno
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0tfsi
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Płyn chłodniczy
« dnia: Maj 28, 2015, 23:39:08 pm »
Panowie chciałbym wymienić płyn, aso wcześniej dolewało, producent niby nie przewiduje wymian ale wiecie jak to jest, pewnie podobnie jak z olejem w manualnej skrzyni biegów, rozumiem że w 2.0 tfsi  płyn G13. Obecnie mam różowy, czyli standard, z tego co zawsze było mi wiadomo płyn zmieniało się co ok 2-3 lat dlatego chciałbym wymienić, obecny stan mam na zimnym w połowie pomiędzy min i max, no i zastanawiam się ile tego płynu wejdzie, jak odpowietrzyć układ etc, jakieś podpowiedzi ??
"You want an oil that is as thin as possible but as thick as necessary"

Offline Radson80

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 1428
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 29, 2015, 08:22:39 am »
Być może podobnie jak w A4 ??


" 1. Unieść i podeprzeć samochód
2. Otworzyć pokrywę zbiornika wyrównawczego
3. Wymontować dolną osłoną osłonę przedziału silnika
4. Podstawić czyste naczynie pod chłodnicę. Okręcić kurek spustowy
5. Odłączyć dolny przewód od chłodnicy. W tym celu wyjąć w bok klamrę mocującą na kroćcu spustowym i ściągnąć przewód przewód elastyczny
6. Podłączyć przewód cieczy chłodzącej do chłodnicy i wcisnąć klamrę na kołnierz
7. Wkręcić kurek spustowy w chłodnicę, nie dokręcając korka zbyt mocno
8. Przesunąć ogrzewanie samochodu na HI
9. Poluzować opaskę zaciskową przewodu powrotnego przy ściance czołowej silnika i ściągnąć przewód króćca tak aby nie zasłaniał otworu odpowietrzania
10. Napełnić układ cieczą chłodzącą aż wypłynie otworem odpowietrzającym. Wsunąć przewód ogrzewania na króciec i zamocować opaską.
11. Zamknąć pokrywę zbiornika wyrównawczego
12. Uruchomić silnik i zwiększyć obroty do 2000 obr/min przez 3 min
13. Pozostawić silnik na biegu jałowym aż chłodnica przy dolnym połączeniu stanie się gorąca. Wyłączyć silnik
14 Sprawdzić poziom cieczy chłodzącej i w razie potrzeby uzupełnić do znaku Max
15 Gdy silnik jest rozgrzany do temperatury normalnej pracy - poziom powinien być na Maks, Gdy silnik jest zimny poziom powinien być miedzy Max i Min "

Offline slawek72

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 1775
  • Miasto: Jaworzno
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0tfsi
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 29, 2015, 09:01:29 am »
Dzięki Radek, szukam jeszcze na audiworld'ach , audiinach'ach etc  , znajdę jakąś instrukcję ze zdjęciami to wkleję na forum


Aktualizacja

Ok oto co znalazłem, generalnie A5 ciężko znaleźć więc opieramy się na różnych instrukcjach A4 ( jak Radson80 wspominał), na początek filmiki z A4 B8, tylko uwaga bo filmik jest przeplatany z innymi markami, z boku można sobie wybrać A4, drugi link na samym dole jest pdf do pobrania

http://www.carcarekiosk.com/video/2009_Audi_A4_Quattro_2.0L_4_Cyl._Turbo/coolant_antifreeze/flush_coolant

http://www.audiaddict.net/viewtopic.php?f=87&t=3539

http://www.blauparts.com/audi/audi_fluid/audi_coolant_engine_fluid.shtml

« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2015, 10:19:45 am wysłana przez slawek72 »
"You want an oil that is as thin as possible but as thick as necessary"

Offline gruzin519

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Grzegorz
  • Oznaczenia Silnika:: CAHA
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2017, 11:35:22 am »
Cześć wszystkim. Może troche odświeże wątek z racji tej, że forum jest po to by pytać.
Więc dlaczego np.
koncentrat G13
Guests can't see images. Please login or login

a nie gotowy Glixol
Guests can't see images. Please login or login

czy inny płyn do chłodnicy którego nie trzeba rozrabiać?
Jeśli koncentrat to z czym najlepiej go zmieszać? Domyślam się, że w proporcjach 1:1 bądź takich jak na opakowaniu.
I czy wogóle jest sens zmieniać, jeśli ten płyn co jest aktualnie nie jest ani zasyfiony, ani nie zmienia barwy. Stan licznika na dzień dzisiejszy 145tys km.
Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam  ;)
Audi 80 2.0 B+G ABT 92'
Audi A5 2.0 TDI CAHA 11'

Offline rsha

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 182
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Płyn chłodniczy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 28, 2017, 04:48:46 am »
Mi zmieniał mój mechanior, ale jak, tego nie wiem, chyba jakoś standardowo.
Wlany został Mitasu Red Long Life Antifreeze Coolant. Wszystko gra.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15