Autor Wątek: Wymiana termostatu 3.0 TDI  (Przeczytany 1450 razy)

Offline Hans15336

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 239
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0T CJXC 300KM
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: inny
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Dolnośląskie
Wymiana termostatu 3.0 TDI
« dnia: Październik 20, 2016, 13:10:19 pm »
Trudno samemu to zrobić - bo ja lubię grzebać przy aucie i dwóch lewych rąk nie mam.

Na coś mam uważać ?
Jak kwestia potem wlania płynu chłodzącego - trzeba coś odpowietrzać ?

Bo chce to dziś ogarnąć  ;D
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2016, 13:25:46 pm wysłana przez Hans15336 »
Komputerowa diagnostyka pojazdów - Wrocław / Wałbrzych
Strojenie anten CB, pomiar mocy, pomiar modulacji AM/FM - Wrocław / Wałbrzych

Offline SkyDriver

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: CAPA
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Śląskie
Odp: Wymiana termostatu 3.0 TDI
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2018, 18:50:00 pm »
Dla potomnych wymiana termostatu 3.0TDI CAPA (a5 coupe):

Nie trzeba ściągać przodu:

1. Spuszczamy płyn chłodniczy -> należy ściągnąć dolną osłone silnika -> od strony pasażera wchodzi gruby wąż do chłodnicy i na nim jest korek spustowy (wąż polecam wyjąć z chłodnicy bo ciężko ściągnąć opaske zaciskową na termostacie)
2. Odkręcamy plastik osłaniający chłodnice od góry (4x śruba torx) -> odkręcamy wlot powietrza do filtra (2 śruby torx)
3. Wykręcamy pompe płynu chłodzącego EGR (takie małe ustrojstwo z wtyczką i 2 wężykami, jeden z nich wchodzi do termostatu) tu trzeba klucz 10 Spline taka gwiazdka torx z większą ilością rowków -> teraz mamy lepszy dostęp do termostatu.
4.Odkręcamy termostat (3x śruba), tu jest najciężej, bardzo mało miejsca ale dobry zestaw torxów krótkich długich itp (ja wspomagałem sie płaskim kluczem grzechotkowym 10mm i długim torxem), troche wadzi pasek ale z pomocą drugiej osoby da rade go wygiąć w dół i wyciągnąć termostat razem z wężem biegnącym do chłodnicy (pkt 1).
5. Przekładamy wąż -> zakładamy termostat -> składamy pompe węże itp (nie zapomniec zamocować węża na dole w chłodnicy).
6. Zalewamy płynem, mi weszło 3litry +/- , ale to mały obieg i nie pełny... niestety nie znalazłem kurka od odpowietrzania chyba nawet takiego niema bo audi robi to ciśnieniowo :|
   odpalamy auto niech sie grzeje.. niestety nie jest to zdrowe alee trzeba czekać aż powietrze w rurach sie na tyle zagrzeje że przepchnie wode przez mały obieg (mi troche wycisło przez zbiorniczek ale później zaczeło schodzić bo termostat sie otworzył) jak już przejdzie płyn przez termostat to dolewamy aż przestanie ubywać.

  Gotowe, termostat wymieniony, troche po januszowemu ale zawsze to lepiej niż ściąganie całego przodu i zapłata 500+termostat w warsztacie  :o


 

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15