Autor Wątek: Audi a5 drgania od 120km/h  (Przeczytany 1651 razy)

Offline Kolczyk456

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Zachodnio-pomorskie
Audi a5 drgania od 120km/h
« dnia: Wrzesień 08, 2017, 21:40:36 pm »
Witam od miesiaca borykam sie z takim problemem, mianowice chodzi o drgania calego auta lacznie z kierownica.
Drgania zaczynaja sie od okolo 120km/h przy 140 sa najwieksze i wraz z wzrostem predkosci zmniejszaja sie.

Sprawdzilem 2 komplety opon i felg, bilo na obydwu, oczywiscie wywazane.
Na szarpaku nie ma zadnych luzow w zawieszeniu, poduszki silnika w dobrym stanie.
Wymienione tarcze i klocki z przodu, oraz lozyska, bije nadal.
Ostatnio wymienione obydwie polosie na inne jednak drgania nie ustapily.
Dodam ze robione byly pomiary na tarcZach i piastach i nie maja zadnego bicia.
Wymieniona rowniez dwumasa na nowa.

Zaczynam powoli rozkladac rece, bylem u najlepszych mechanikow w miescie i kazdy sie poddaje a nikt nie chce wymienic na czuja.
Czy moglby ktos mnie nakierowac co mogloby powodowac takie drgania? Powoli robie sie bezsilny, pozdrawiam

Offline janusz75

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB&
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Audi a5 drgania od 120km/h
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 09, 2017, 01:00:26 am »
jeśli rocznik samochodu masz taki jak pisze przy Nicku, tj. 2008
to z dużą dozą prawdopodobieństwa winowajcą Twoich drgań
są wahacze prowadzące; tzw. "banany"
bo koła jak i ewentualne "luzy" w zawieszeniu jak widzę już wykluczyłeś...
sprawdź zatem, jaką masz średnicę tulei gumowo-metalowej wahacza prowadzącego;
są to wahacze dolne tylne i mogą posiadać tuleje 65mm lub 75mm...
przy czym producent dość wcześnie wycofał te o wymiarze 65mm; metalowo-gumowe
a zastąpił je tulejami gumowo-olejowymi; między innymi ze względu na powodowanie wibracji...

Offline Kolczyk456

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Zachodnio-pomorskie
Odp: Audi a5 drgania od 120km/h
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 09, 2017, 14:16:43 pm »
Dodam ze nie wpadlem w zadna dziure tylko drgania sie od tak pojawily, wczesniej. Nie mialem z tym problemu.

Jesli chodzi o te tuleje, gdybym mial te 65mn to co powinienem zrobic? Wymienic je na nowe, czy trzeba wymienic caly wahacz z tuleja ktora ma wieksza srednice?

Offline janusz75

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB&
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Audi a5 drgania od 120km/h
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 09, 2017, 15:03:44 pm »
no to już zależy od Ciebie...
najlepszym  rozwiązaniem jest zamontowanie
wahaczy z zmodyfikowaną/poprawioną tuleja;
wtedy też można odczuć poprawę "pracy" zawieszenia
a co za tym idzie komfortu oraz stabilności pojazdu...
ale niestety cena jednego wahacza w ASO to 1100pln...
można oczywiście zastosować markowy zamiennik, np:
Lemforder, TRW... oba idą na pierwszy montaż...
a cena jak dobrze poszukasz o połowę mniejsza...
można także wymienić same tuleje w wahaczach
które posiadasz, pod warunkiem że ma to jeszcze sens...
chodzi mi głównie o sworznie wahaczy, jesli mają już nawet minimalny luz lub też "chodzą" bardzo lekko to nie ma to sensu... bo to już kres Ich wytrzymałości...
tak jak już wcześniej pisałem, to już zależy od Ciebie...
ja osobiście zamontowalbym markowy zamiennik z zmodyfikowaną tuleja wahacza... tylko uważaj przy zakupie
zamiennika!!! oryginalnych wahaczy jest kilka rodzai...
a do tego dochodzą dwie średnice sworzni!!! M12 i M14...

Offline Kolczyk456

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Zachodnio-pomorskie
Odp: Audi a5 drgania od 120km/h
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 10, 2017, 04:00:27 am »
Cena nie gra roli, najwazniejsze dla mnie pozbyc sie tych cholernych drgan!:-)

A5 posiadam od niedawna i w tej kwestii jestem laikiem
Czyli jesli dobrze mysle, szukac wahacZa tego tzw banana o ktorym mowiles srednica 75mm i m12?
Te wahacze sa i z przodu i z tylu?

I skoro jestes bardZiej obeznany czy moglbys wrzucic mi jakas przykladowa aukcje z tym wahaczem?
Bylbym mega wdzieczny, nie chcialbym sie bawic w kupowanie i zwroty, z gory dzieki

Offline Androv

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Imię: Andrzej
  • Miasto: Żagań
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 150KM CJCD
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Lubuskie
Odp: Audi a5 drgania od 120km/h
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 10, 2017, 08:42:37 am »
Diagnostyka VCDS

Offline Alexxander

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Alexander
  • Miasto: Grudziądz
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TDI
  • Rocznik Auta: 2015
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Audi a5 drgania od 120km/h
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 17, 2018, 01:11:22 am »
W moim przypadku winne były niedoważone koła. Nie kady zakład wulkanizacyjny ma dobrze skalibrowane maszyny.
 

Offline SkyDriver

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: CAPA
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Śląskie
Odp: Audi a5 drgania od 120km/h
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 24, 2018, 19:41:38 pm »
Drgania są spowodowane złymi tulejami wahacza dolnego tylnego na przedniej osi (banan). Problem polega na złej mieszance gumy w tulei, zawieszenia w a5 i a4 b8 sa bardzo czule, a zastosowana guma w tulejach jest bardzo twarda i przenosi drgania.
Nalezy wymienic tuleje na olejowo-gumową (koszt +/- 100 zł za sztuke z lemfordera -> ori montowane tylko zdarty znaczek audi).
Ja kupowałem 75mm zewnetrznej srednicy nr: 8K0407183F ale warto sobie zmierzyc (wystarczy zdjac kolo i jest dostep aby pomierzyc tuleje), nie wiem czy wystepuja olejowe na 65mm srednicy.
Najwazniejsze zeby byly OLEJOWO GUMOWA czyli mocowanie: hydropodstawa.

Stare opony bily o 2-4 mm i wyważone były na starej machinie, po wymianie tulei samochod nawet nie drgnie. Te nowe tuleje sa bardzo mięciutkie dlatego niwelują drgania kół.

Pozdro!

Offline Alexxander

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Alexander
  • Miasto: Grudziądz
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TDI
  • Rocznik Auta: 2015
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Audi a5 drgania od 120km/h
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 24, 2018, 20:58:31 pm »
Ale to dotyczy chyba tylko niektórych  starszych roczników A5 ?

Offline SkyDriver

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: CAPA
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Śląskie
Odp: Audi a5 drgania od 120km/h
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 24, 2018, 22:11:40 pm »
Tak, dotyczy przedliftów, w poliftach są już zakładane w większości tuleje olejowe ale często ludzie skarżą sie na drgania po naprawach zawieszenia, chińczyki i tańsze firmy nadal dają zwykłe gumowe tuleje, olejowe to raczej górna półka.

Offline Alexxander

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Alexander
  • Miasto: Grudziądz
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TDI
  • Rocznik Auta: 2015
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Audi a5 drgania od 120km/h
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 25, 2018, 17:30:26 pm »
Dziś mogę dodać jeszcze jedno spostrzeżenie , poza wyważeniem opon , które naprawdę sporo dało , mimo że byłem 4 zakładach dopiero ostatni wyważył opony dobrze , winne były górne przednie wahacze. Na szarpakach wszystko wydawało się ok , ale górne wahacze sprawdził dopiero mechanik który zdjąą koła i posprawdzał je łyżką , po wymianie na Lemforder auto jedzie jak po szkle zero drgań.

Offline SkyDriver

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: CAPA
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Śląskie
Odp: Audi a5 drgania od 120km/h
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 25, 2018, 18:56:31 pm »
Wielowahacz ciężko sprawdzić na szarpakach, lepiej właśnie zdjąć koło i łychą dobrze ponapinać a najlepiej to zdemontować :P
W naszych zawieszeniach lepiej inwestować w górną półkę, lemforder itp, ceny już nie są kosmiczne a zapewnią dłuższe użytkowanie i co ważniejsze bez problemowe, typu drgania i inne niewyjaśnione rzeczy.

Co do wulkanizacji to patologia jak z warsztatami.. ludzie używają starych maszyn co nigdy kalibracji nie widziały a o fachu w ręce nie wspominam. 10 lat jeżdżę przeróżnymi samochodami różne opony i rozmiary felg a dopiero w tym roku PIERWSZY raz w życiu w warsztacie włożyli felgi do myjki, wydłubali kamienie z opon (zimówki 17 cali) i wyważyli jak trzeba...

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15