Autor Wątek: Przymiarka do pierwszego Audi  (Przeczytany 1039 razy)

Offline wrb

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Imię: Oskar
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Przymiarka do pierwszego Audi
« dnia: Kwiecień 30, 2018, 19:05:30 pm »
Witam serdecznie,

Po 8 latach jeżdżenia potwornie nudną Octavią 2.0 TDI 140KM przyszedł czas na zmianę auta. Dodam, że od 16 lat jeżdże tylko Skodą, wspomnianą właśnie Octavią a jeszcze poprzednie 8 lat budżetową Fabią 1.4 benzyna. Na samą skodę nie narzekam bo oba samochody jakie miałem są bezproblemowe (fabia nadal robi kilometry w rodzinie) ale niestety nudne jak flaki z olejem. Do jazdy powli zaczynam odczuwać wstręt, traktuję ją jak obowiązek a nie przyjemność. Trzeba to zmienić bo jeszcze sporo kilometrów do przejechania przede mną :)

Oba moje dotychczasowe samochody to przednionapędówki z manualną skrzynią, teraz chciałbym wypróbować słynne quattro i przerzucić się na automat. Szukam około ~3-4 letniej A5 sportback a jako że A5 występuję w sporej ilości konfiguracji liczę na wasze podpowidzi jakie konfigurację polecacie a jakich lepiej unikać (chodzi mi głównie o skrzynię oraz silnik). Nie potrzebuję mieć najszybszej "a piątki" w mieście ale fajnie by było mieć >200KM. Nie mam też preferencji jeżeli chodzi o wybór między dieslem a benzyną, zależy mi bardziej na trwałości/niezawodności zakładając, że o autko się dba.

Może będzie to głupie pytanie biorąc pod uwagę, że mowa tu o Audi czyli klasie premium, ale jeżdżac Skodą nigdy nie byłem u mechanika w innym celu niż wymiany eksploatacyjne. Czy w przypadku A5 można liczyć na to samo? Jest to jednak autko znacznie bardziej zaawansowane technologicznie i teoretycznie jest tam dużo więcej rzeczy które mogą nawalić?

Z góry dzięki za podpowiedzi!

Offline wrb

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Imię: Oskar
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Przymiarka do pierwszego Audi
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 30, 2018, 19:15:48 pm »
Ciekawi mnie co np sądzicie o takim oto okazie https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a5-i-wlasciciel-krajowy-bezwypadkowy-vat-23-ID6zJCLe.html#396b9e7289 ? Na razie tak bardzo poglądowo podchodzę do poszukiwań bo zakup będzie najprędzej za miesiąc.

Offline liquid8p

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Remigiusz
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 170KM CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Przymiarka do pierwszego Audi
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 30, 2018, 20:14:59 pm »
Autko samo w sobie prezentuje się ładnie. Bogato wyposażnona m. in. Pełny pakiet s-line, nagłośnienie B&O. Dziwią mnie tylko te brudne dywaniki w środku. Salon sprzedaje auto, a w środku tak syf.
Po przesiadce ze skody, odczujesz ogromną różnicę i ekscytację. Skody nigdy nie były złe, ale tak jak wspomniałeś zawsze nudne. Nawet te najnowsze teraz.
Wracając do a5, z napędem na 4 koła zawsze jest skrzynia s-tronic. Jeśli jest napęd na przód, to wtedy jest bezstopniowa skrzynia multitronic. Tylko 3.0 tdi 245 km miał tiptronica. W skrócie s-tronic jest to dwusprzęgłowa skrzynia, trzeba w niej dbać o wymianę oleju. W audi chyba co 60 tys. i ta skrzynia nie lubi wysokiego momentu obrotowego. Dlatego m. in. w rs6 jest tiptronic, a nie s. Multitronic to skrzynia cvt, na pewno trwalsza od poprzednich skrzyń tego typu. Najpewniejszą i najtrwalszą opcją jest tiptronic, ma 8 biegów i wytrzymuje wysoki moment obrotowy.
Na pewno w audi jest dużo więcej elektroniki, ja nie miałem z nią problemów. Warto tylko pamiętać o wymianie oleju co 15 tys, a nie co 30. A auto na pewno odwdzięczy się bezawaryjnością.
a3 8P >>> a5 8T...

Offline GRAF

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Przymiarka do pierwszego Audi
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2018, 23:59:08 pm »
Warto tylko pamiętać o wymianie oleju co 15 tys, a nie co 30. A auto na pewno odwdzięczy się bezawaryjnością.
to chyba najwazniejsze wymiana co 15 tys km a nie co 12 miesiecy. A5 szczegolnie 3.0 TDI tak kocha dlugie trasy ze czasem trzeba zmieniac olej 2x do roku  8)

Offline wrb

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Imię: Oskar
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Przymiarka do pierwszego Audi
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 07, 2018, 21:11:34 pm »
Dzięki. Czyli w moim wypadku będzie to zapewne skrzynia s-tronic bo 3 litrowy silnik raczej na pewno sobie odpuszczę.
Wymiana oleju co 15k jak najbardziej, nawet w skodzinie wymieniam co 15 choć dla mojego silnika producent zaleca co 30k.

Teraz pozostaje szukać czegoś odpowiedniego :)

Jedno czego się obawiam to to, że poleasingowe dwu-trzy latki często potrafią mieć przebieg powyżej 100k, widziałem 3 letnią sztukę która miała ~200k. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to ogólnie jakimś strasznym przebiegiem, ale wykręcenie takiego wyniku w 3 lata to już coś :) W takim samochodzie silnik praktycznie nie gaśnie...
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2018, 21:36:09 pm wysłana przez wrb »

Offline flauros

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Imię: Mk
  • Miasto: KRAKOW
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI 245
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Przymiarka do pierwszego Audi
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 07, 2018, 23:44:16 pm »
Byłem w podobnej sytuacji. Przesiadka z 2.0 tdi. Zastanawiałem się zakupem Arteona, ale trafiło się przyzwoicie wyposażone A5 z 2014 z symbolicznym przebiegiem.

Auto jest dosyć cieżkie. Do dynamicznej jazdy 3.0 TDI z stronic to optymalny silnik. Spalanie w miescie 12-15, w trasie 7-10/100 jest dla mnie akceptowalne. Jeżeli mógłbym wybierać szukałbym wersji z regulacją zawieszenia lub sportowym ustawieniem bo brakuje sztywności przy szybszej jeżdzie.


Offline Rox29

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Artur
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CDNC 254KM/345NM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Przymiarka do pierwszego Audi
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2018, 12:04:00 pm »
Byłem w podobnej sytuacji. Przesiadka z 2.0 tdi. Zastanawiałem się zakupem Arteona, ale trafiło się przyzwoicie wyposażone A5 z 2014 z symbolicznym przebiegiem.

Auto jest dosyć cieżkie. Do dynamicznej jazdy 3.0 TDI z stronic to optymalny silnik. Spalanie w miescie 12-15, w trasie 7-10/100 jest dla mnie akceptowalne. Jeżeli mógłbym wybierać szukałbym wersji z regulacją zawieszenia lub sportowym ustawieniem bo brakuje sztywności przy szybszej jeżdzie.

A jaki masz zawias u siebie?

Offline flauros

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Imię: Mk
  • Miasto: KRAKOW
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI 245
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Przymiarka do pierwszego Audi
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 08, 2018, 16:13:34 pm »
A jaki masz zawias u siebie?

Zawieszenie fabryczne, bez żadnych dodatków poprawiających właściwości jezdne. Dodałem VAGiem ADS i ustawiłem dynamic (podobno coś zmiania w układzie kierowniczym) oraz wyłączyłem DRS co troche poprawiło sprawe. Dalej jest bardzo srednio w porównaniue do fabrycznego Leona FR (poprzednie auto, w którym była wersja "sport") oraz do Ibizy Cupra (auto żony z gwintowanym zawieszeniem weitec, tu jest przepaść).

A5 nie ma nawet 20k km przebiegu i szkoda coś wymieniać, może z czasem docenie że jest wygodniej ;)

Offline Rox29

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Artur
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CDNC 254KM/345NM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Przymiarka do pierwszego Audi
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 08, 2018, 16:22:21 pm »
A jaki masz zawias u siebie?

Zawieszenie fabryczne, bez żadnych dodatków poprawiających właściwości jezdne. Dodałem VAGiem ADS i ustawiłem dynamic (podobno coś zmiania w układzie kierowniczym) oraz wyłączyłem DRS co troche poprawiło sprawe. Dalej jest bardzo srednio w porównaniue do fabrycznego Leona FR (poprzednie auto, w którym była wersja "sport") oraz do Ibizy Cupra (auto żony z gwintowanym zawieszeniem weitec, tu jest przepaść).

A5 nie ma nawet 20k km przebiegu i szkoda coś wymieniać, może z czasem docenie że jest wygodniej ;)

Ja też wyłączyłem DSR i przy jeździe autostradowej zniknęło uczucie pływania auta.  :)
Co do zawiasu miałem na myśli czy masz 1BA czy 1BE czy 1BV. Ja miałem w A4 1BA, a teraz mam 1BE i jest twardziej ale dużo pewniej się prowadzi moim zdaniem.

Sorry za offtop. :(

Offline flauros

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Imię: Mk
  • Miasto: KRAKOW
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI 245
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Przymiarka do pierwszego Audi
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 08, 2018, 16:33:23 pm »
Co do zawiasu miałem na myśli czy masz 1BA czy 1BE czy 1BV. Ja miałem w A4 1BA, a teraz mam 1BE i jest twardziej ale dużo pewniej się prowadzi moim zdaniem.
Tak myślałem, ale niewiedziałem jak sprawdzić. Mam 1BA i to pewnie też przyczynia się do bardzo nieprzyjemnego uczucia pływania np. >200.

Również przepraszam za śmiecenie, ale autor wątku może też coś skorzysta.

Offline GRAF

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Przymiarka do pierwszego Audi
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 11, 2018, 02:50:17 am »

Offline wrb

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Imię: Oskar
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Przymiarka do pierwszego Audi
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 12, 2018, 22:20:24 pm »
Coraz bardziej nabieram ochoty na odświeżony model z 2017. Zastanawiam się co myślicie o rocznych autach sprzedawanych przez salon? Były one zapewne używane albo jako auto służbowe pracowników AUDI/salonu lub jako auta demo (nie ważne czy dotarty lub czy zimy trzeba cisnąć żeby zobaczyć co potrafi).

Pytam ponieważ czytałem w którymś z wątków na tym forum że użytkownik nowej A5 przez pierwsze 5k km nie nadwyrężał autka aby je prawidłowo dotrzeć. Zastanawiam się jakie konsekwencje może mieć żyłowanie nówki sztuki? Całkowicie nowe auto miałem jedno, Fabie i też starałem się na nie szczególnie uważać przez pierwsze 2k km i ogólnie o nie dbać. Autko bez napraw silnika prekoczyło 250k km. Z kolei moje drugie auto Octavię kupiłem jako roczne od SKODA Auto Polska. Był to samochód służbowy jednego z pracowników SKODY i naiwnie byłoby sądzić że ktokolwiek się o nie szczególnie troszczył a jednak autko przejechało już ponad 155k bez zająknięcia.

Stąd pytanie... Czy wszym zdanem auto demo to zło czy okazja?
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2018, 00:25:19 am wysłana przez wrb »

Offline GRAF

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Przymiarka do pierwszego Audi
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 14, 2018, 18:09:10 pm »
Coraz bardziej nabieram ochoty na odświeżony model z 2017. Zastanawiam się co myślicie o rocznych autach sprzedawanych przez salon?
Jak dla mnie to one powinny być tansze o 20% od nowych. Osobiscie jak mialbym kupować nowke to brałbym auto z USA.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15