Autor Wątek: Wyciek wpłynu chłodniczego. 3 TDI 2010r. 240KM  (Przeczytany 393 razy)

Offline grzeslaw

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Wyciek wpłynu chłodniczego. 3 TDI 2010r. 240KM
« dnia: Maj 10, 2018, 13:36:04 pm »
Od dłuższego czasu walczę z nim. Auto ma nalatane 220 km realnie.  Wyciek około 1,5L po przejechaniu 1100km od chwili zaobserwoania wycieku zrobiłem 12000km Mechanik wymienił pompę wody, chłodnicę nie pomogło. Wlałem kontrast UV do płynu chłodniczego i po przejechaniu 500km z zewnątrz silnik, przewody (nie puchną), przy nagrzewnicy sucho i nigdzie nie widać kontrastu. Zaświeciłem do korka wlewu oleju i tam niestety świeci. Czy to auto ma chłodniczkę chłodzoną płynem chłodniczym - oleju? tzw obiegówkę? i gdzie ona się mieści. Myślę aby ją samemu wymienić i jakie jest tam dojście (czy muszę rozbierać pół silnika?). Jak sprawdzałem (przebywam czasowo w niemczech )  to koszt jej 70€ plus oringi. Próba ciśnieniowa układu chłodzenia nie wykazała spadku ciśnienia (może być mikropęknięcie). Czy ktoś robił w tym silniku uszczelkę pod głowicą i jeżeli tak to po jakim przebiegu? Jaki to był kosz? Na co byście stawiali ? Czy ktoś miał taki objaw? Jeżeli w niej - chłodniczce oleju jest przeciek to nie zasymuluje jej rozgrzania i sprawdzenia pod ciśnieniem czy jest pęknięta. Mogą to być tylko oringi. Na co byście stawiali. Jak mogę sprawdzić gdzie jaki konkretnie moje auto ma silni oznaczenia w niemieckim dowodzie rej. jest napisane SCCWAQ1 czy to jest oznaczenie silnika? Pozdrowienia dla czytających forumowiczów.
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2018, 13:39:48 pm wysłana przez grzeslaw »

Offline Sincere

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 472
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poprzednio: BMW E90 320d 2007
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Wyciek wpłynu chłodniczego. 3 TDI 2010r. 240KM
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 10, 2018, 13:57:22 pm »
Witaj. Twój silnik z tego co piszesz ma oznaczenie CCWA. Bardzo dziwne, że test UV nic nie pokazuje. Polecam Ci sprawdzić chłodnicze spalin EGR -bardz częsta przyczyną ubytku płynu. Jesteś absolutnie pewien, że sprawdziłeś dokładnie pod lampą UV każdy zakamarek? To może być bardzo drobny ubytek. Wymiana uszczelki pod głowicą w tym silniku jeśli masz STronic to jakieś 10000.. bo od razu wypada zrobić uszczelnienie motoru.. to bardzo dobre silniki, lecz niestety lubią się rozszczelniać po 200tys. Btw do chłodnicy EGR jest bardzo ciężki dostęp i pracochłonną wymiana.

Offline grzeslaw

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Wyciek wpłynu chłodniczego. 3 TDI 2010r. 240KM
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 10, 2018, 14:04:43 pm »
Jak napisałem płyn chłodniczy dostaje się do oleju kontrast świeci podczas oświetlania Lampą UV we wlewie oleju. Pozdro.

Offline Sincere

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 472
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poprzednio: BMW E90 320d 2007
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Wyciek wpłynu chłodniczego. 3 TDI 2010r. 240KM
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 10, 2018, 15:21:35 pm »
Faktycznie, nie doczytałem dokładnie. No to masz uszczelkę do roboty :( współczuje. Tak jak mówiłem do 10000 powinieneś się zmieścić w nieautoryzowanym warsztacie w pl. Dużo roboty z tym jest bardzo.

Offline grzeslaw

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Wyciek wpłynu chłodniczego. 3 TDI 2010r. 240KM
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 10, 2018, 17:42:47 pm »
Kolego pytałem się o chłodniczkę oleju w książce sam naprawiam jest opisane, że jest 1."chłodnica" (duża) oraz w tłumaczeniu dosłownym 2. druga "chłodnica silnika" zadałem pytanie gdzie znajduje się ona i czy jest do niej łatwy dostęp  a ty mi odp. to jest EGR potem uszczelka pod głowicą. Jak przez EGR ma się dostawać płyn chłodniczy do bloku? Jeżeli znasz ten silnik - naprawiałeś go powinieneś odp. na pyt. W innym samochodzie miałem taki sam objaw i po wymianie chłodniczki oleju problem ustał. Ok poczytałem dalej i znalazłem, że znajduje się ona pod filtrem olejowym. Czy ktoś miał taki objaw jak ja? i wymieniał ją czy tylko oringi w niej? Pozdro.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15