Autor Wątek: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?  (Przeczytany 23594 razy)

Offline jarekkrk

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« dnia: Wrzesień 11, 2014, 20:15:50 pm »
Ponieważ to mój pierwszy post - choć forum czytam od jakiegoś już czasu - na wstępie witam wszystkich.
Od kilku miesięcy jestem "szczęśliwym" posiadaczem A5 2,0 TFSI Quattro właśnie ze skrzynią s-tronic.
Autko jest świetne, a raczej byłoby gdyby nie działanie skrzyni. Do tej pory jeździłem klasycznymi automatami i zdaję sobie sprawę, że działanie dwusprzęgłówki różni się od pozostałych.
Niemniej albo z moją skrzynią jest coś nie tak albo ja jestem nienormalny i za wiele oczekuję (bądź co bądź za samochód kosztujący jako nowy grubo ponad 200 tys. zł).
Dlatego bardzo Was proszę o wyjaśnienie kilku kwestii jak chodzi o działanie Waszych skrzyń.
1. postój w trybie D np. w korku - głupio to zabrzmi ale czy po puszczeniu hamulca wasze auta od razu ruszają? Dokładnie o to mi chodzi, czy waszym zdaniem w czasie postoju sprzęgło rozłącza silnik od skrzyni biegów, czy też delikatnie, cały czas "ciągnie" samochód do przodu.
Pytam o to, ponieważ coraz częściej na postoju - szczególnie przy rozgrzanej skrzyni - mam wrażenie, że auto chce jechać, a silnik wpada w lekki rezonans. Zjawisko podobne do tego, gdy w manualu trzymając nogę na hamulcu i mając wbitą jedynkę delikatnie puszczalibyście sprzęgło.
2. redukcja z 2 na 1 przy powolnym dojeżdżaniu np. do świateł - czy u Was - podczas delikatnego wyhamowania, już przy bardzo powolnej jeździe i dohamowaniu do zera samochód w sposób odczuwalny (robiąc delikatnego kangurka) redukuje na jedynkę. Czy też redukcja przebiega w sposób niezauważalny i de facto sprzęgło rozłącza napęd w ostatniej fazie dohamowywania.
Samochód zakupiony w Polsce, serwis w Audi, przebieg niecałe 90 tysięcy.
Po zakupie byłem w serwisie u Bełtowskiego - na dobrą sprawę stwierdzili, że przesadzam i ten typ tak ma. Niemniej zrobiliśmy adaptację - niewiele pomogło. Byłem również u dwóch speców od skrzyń - jeden stwierdził, że mechatronika do wymiany ale czy tylko to się zobaczy (no zajefajnie, biorąc pod uwagę potencjalne koszty), a drugi - wydaje mi się, że w ogóle miał nikłe pojęcie na temat zasady działania tych skrzyń.
Darujcie sobie Panie i Panowie tłumaczenia jak działa skrzynia dwu sprzęgłowa i jakie ma zalety - mam wrażenie, że co nieco o nich wiem. Wiem też, że z zasady jej działanie nie będzie nigdy tak płynne jak klasycznego automatu. Ale albo mam spieprzoną skrzynię albo, jeśli tak ma być, muszę pozbyć się auta bowiem taka praca skrzyni doprowadza mnie do szału.
Dlatego bardzo proszę użytkowników Stronica o odpowiedź na zadane powyżej pytania.
Pozdrawiam.


Offline chez

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI ABT
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Świętokrzyskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2014, 20:55:42 pm »
ad.1 - to wg mnie normalne, tak mialem w kazdym automacie ze chcial jechac na D mimo postoju, tzn ze pchal lekko do przodu samochod
ad.2 - u mnie tak zaczelo sie dziac gdy zaczela padac skrzynia, dojezdzajac do skrzyzowania na 1 mam tez takiego hopa, auto prawie juz stoi a tu nagle hop leciutki do przodu i dopiero sie zatrzymuje. wymiana mechatroniki,sprzegiel,olejow i filtrow - ok 7k netto 

Offline Omnicuss

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Imię: Wojtek
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Pomorskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2014, 21:25:01 pm »
Ad. 1 Sprzęgło nie może ciagnąć na postoju, to nie to samo co w zwykłym automacie gdzie ciągnie ciśnienie oleju. U mnie tez czuć delikatne wibracje a auto ma dopiero 12 kkm nie wiem do czego ale są. Natomiast ewidentne mija chwila pd puszczenia hamulca do rozpoczęcia toczenia
Ad.2 Nic nie szarpie

Offline malossi

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 472
  • Imię: Paweł
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 tfsi
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2014, 21:58:20 pm »
Ad.1 mam tak samo czuć wibracje po rogrZaniu a wczesniej tak nie było ale ponoć tak ma byc....

Ad.2 nie znam, nie mam ale czytałem ze mechatronika do wymiany.

Offline Skoczek93

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Imię: Bartosz
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2014, 23:42:17 pm »
ad.1 tez czuje wibracje i jak puszczam hamulec to ciagnie do przodu
ad.2 bardzo podobnie, odczuwam redukcje z 2 na 1 najbardziej.

Offline kgoworek

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 12, 2014, 12:44:02 pm »
Ad 1. nie mam takiego efektu -- tzn sprzęgło całkowicie rozłącza silnik od skrzyni, nie ma dławienia silnika -- oczywiście pod warunkiem, że hamulec jest wciśnięty odpowiednio mocno.
Ktoś wie, co steruje rozłączeniem sprzęgła w takiej sytuacji? Ciśnienie w układzie hamulcowym czy jakiś czujnik wciśnięcia pedału hamulca? -- może tu coś się zepsuło a nie w skrzyni.

Ad 2. u mnie redukuje na D1/S1 albo M1 dopiero po zatrzymaniu. Dopóki samochód się toczy, jedzie na dwójce. Jeśli np zmieni się światło na zielone w momencie kiedy auto się toczy, nawet 2km/h, zawsze będzie przyspieszało z dwójki (no chyba, że zrobię kickdown). Nie ma żadnego efektu szarpnięcia przy dohamowywaniu, niezależnie od tego jak ostro czy delikatnie to robię.
Im bardziej rozgrzana jest skrzynia, tym mniej płynnie załącza się sprzęgło przy ruszaniu (np. po dłuższej jeździe w korku) -- ale w zasadzie tylko ja to odczuwam przy puszczaniu hamulca, samochodem nie szarpie.

Przebieg 38kkm

Offline Sincere

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poprzednio: BMW E90 320d 2007
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 29, 2014, 13:44:14 pm »
Ad.1 Tak, to normalne. Z tym rezonansem moze sprawdz poduszki pod silnikiem? Polskie drogi to piekło.

Ad.2 U mnie płynnie się zatrzymuje.. nie odczuwam szarpnięc.

Offline Skoczek93

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Imię: Bartosz
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 01, 2014, 11:02:07 am »
Mam pytanie troche z innej beczki, ale też odnośnie s-tronic.
Czy olej w tej skrzyni trzeba wymieniać, tak jka np.olej w silniku?
facet z serwisu powiedział mi ze się nie wymienia. ew.tylko w przypadku jakiś wycieków lub napraw skrzyni.
cos ktos na ten temat wie? potwierdzi te informacje?

Offline Sincere

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poprzednio: BMW E90 320d 2007
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 01, 2014, 11:12:19 am »
Masz napisane w książce serwisowej gdzieś na początku, że interwał wymian oleju w skrzyni S-Tronic to 60tkm. Facet w serwisie widocznie nie potraktował Cie poważnie.

Offline malossi

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 472
  • Imię: Paweł
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 tfsi
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 01, 2014, 11:12:37 am »
Co 60 tys włącznie z filtrem.

Offline emerson

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Miasto: Wrocław
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA 3.0 TDI
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 04, 2014, 18:57:22 pm »
widocznie gostkowi pomyliło się z Tiptronikiem, serwis nie zaleca bo producent nie przewidział takiego działania, ja jednak zmieniłem w Tiptroniku po ok. 100.000 km i delikatne poszarpywania ustały. Kolegom z Tiptronikami zalecam to samo.

Offline Skoczek93

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Imię: Bartosz
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 04, 2014, 19:29:55 pm »
a jesli chodzi o tylny most, tam też trzeba olej wymieniać co 60 tys?
3.0tdi Quattro

Offline Spalacz

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 63
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 24, 2014, 22:59:07 pm »
w s-tronic (OB5) są dwa obiegi oleju, jeden się wymienia co 60 tys. km (z filtrem), drugi się nie wymienia jako zaplanowaną czynność serwisową:

Guests can't see images. Please login or login

Offline Skoczek93

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Imię: Bartosz
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 24, 2014, 23:12:34 pm »
Wielkie dzięki, to jest konkretna odpowiedź na moje pytanie. Poparta wiarygodnym załącznikiem.
 :)

Offline emerson

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Miasto: Wrocław
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA 3.0 TDI
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 25, 2014, 11:13:56 am »
A ktoś odpowie Skoczkowi 93 na pytanie o tylny most?

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15