Autor Wątek: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?  (Przeczytany 23558 razy)

Offline Klucha111

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Imię: Mirek
  • Miasto: RJS
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 21, 2017, 17:50:37 pm »
Cześć :)

Podepnę się pod ten temat, żeby nie tworzyć nowego :)
Czy ktoś może montował u siebie w s-tronic "duży" zestaw naprawczy mechatroniki (ten z zaworkami) i miał wręcz pogorszenie pracy skrzyni? (tzn. pojawienie się szarpania, którego nie było, uślizgi sprzęgła itp.)

Pozdrawiam
Adaptację skrzyni robiłeś?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline michalKrk

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Imię: Michał
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 23, 2017, 21:30:03 pm »
Tak, była adaptacja robiona (a raczej jej próba, gdyż nie przyniosło to oczekiwanych rezultatów).

Okazuję się, że tarcze sprzęgłowe są mocno zużyte, więc może to się przyczyniać do tego.

Offline andyvip

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Andrzej
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 23, 2017, 21:35:04 pm »
Masz uszkodzony któryś z zaworów z dużego zestawu. Nie wiem który, czy głównego ciśnienia czy te inne. W każdym bądź razie u mnie po wymianie właśnie tego zestawu przestało ciągnąć. Sukces w 100%. Skąd wiesz że masz tarcze zużyte? To rzadkość.
Trzeba wytargać skrzynię i rozebrać, potem bez względnie pomierzyć grubość.

Offline Klucha111

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Imię: Mirek
  • Miasto: RJS
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 23, 2017, 21:39:52 pm »
Nowe zawory i któryś uszkodzony jest? Jakie grubości tych tarcz maja być bo ja już wiele przeczytałem ale takich danych to nie znalazłem nigdzie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline andyvip

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Andrzej
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 23, 2017, 21:58:15 pm »
W ostateczności można pomierzyć nowe. Nie wiem czy są dostępne athoc , można podzwonić i jak są to poprosić o pomierzenie.
One tak wyglądają "cienko" ale jest ich dużo. Trzeba mierzyć.

Offline Klucha111

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Imię: Mirek
  • Miasto: RJS
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 23, 2017, 22:07:02 pm »
Ciężko właśnie z takimi informacjami. Większość ASB to wszystko trzyma w tajemnicy jak by to jakiś statek kosmiczny był, jedyne co to zapraszają na diagnostykę i ewentualną naprawę i wtedy ja panu wszystko pokaże jak rozbiore skrzynie. Ale można wykorzystać alledrogo kupić pomierzyc i odesłać ale jak ja bym już kupił to bym je zamontował.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline andyvip

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Andrzej
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 23, 2017, 22:20:33 pm »
Widzisz serwis ma swoje manuale w których nie ma naprawy skrzyni biegów. Tzn jest 2 wersje. Wymiana mechatroniki i wymiana skrzyni.
Dlatego ciężko znaleźć grubość tarcz. Wytrzymują spokojnie 200 tys pod warunkiem że sterowanie działa poprawnie (np. Nie ciągnie na postoju)
Serwisy nieautoryzowane naprawiają ale wszystko trzymają w tajemnicy.
Trochę już poznaliśmy ich tajemnic i jesteśmy mądrzejsi.
To jest manualna skrzynia biegów sterowana elektronicznie. Dlatego oprócz sterowania nic się nie psuje. No prawie nic.

Offline michalKrk

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Imię: Michał
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 26, 2017, 09:05:57 am »
Cześć,

Skrzynia jest wyciągnięta i tarczki sprzęgłowe są zwęglone, więc możliwe że są jedną ze składowych niepoprawnego działania - swoją drogą ponad rok temu często miewałem błąd odnośnie zbyt wysokiej temperatury sprzęgieł (wraz z atrakcjami typu obniżenie mocy silnika). Pojechałem do ASO, stwierdzili że temperatura na sprzęgłach jest ok, a przyczyną jest uszkodzony czujnik temperatury, przy okazji zrobili update softu po czym błąd całkowicie zniknął, nigdy więcej się nie pojawił w związku z czym odpuściłem wymianę czujnika (mały zestaw). Jak widać jednak chyba temperatura była zbyt wysoka, albo tak jak wspominał kolega powyżej - skrzynia na postoju ciągnęła co spowodowało uszkodzenie tarczek.
Jak już wszystko będzie złożone to dam znać jak sprawa wygląda.

Offline andyvip

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Andrzej
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 26, 2017, 09:18:08 am »
Daj znać z ciekawości dla wszystkich forumowiczów ile kosztowała robocizna a ile części. Same tarczki to coś koło 500-600 zł. No i gdzie robiłeś.
Przyglądnij się sterowaniu bo mechanik poskłada ci wszystko a nie usunie przyczyny tylko skutki.

Offline Klucha111

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Imię: Mirek
  • Miasto: RJS
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 26, 2017, 09:24:24 am »
Ale jeszcze przekładki trzeba nowe założyć tak że 1200zl

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline Cytryn

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 73
  • Imię: Michał
  • Miasto: Kraków
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 26, 2017, 11:32:36 am »
MichalKrk, podpinam się pod pytanie - daj znać jakie koszty, możesz też powiedzieć ile kosztowała całość za zestaw naprawczy wcześniej? Daj znać gdzie w krk robiłeś. U mnie niestety czasami (jakieś 10% czasu) jest lekkie ciągnięcie na postoju i wibracje, poza tym żadnych oznak, gładkie redukcje itp, ale podejrzewam, że pewnie za jakiś czas zacznie się to nasilać i pewnie będzie mnie czekać robota z zestawem naprawczym.

Offline michalKrk

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Imię: Michał
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 27, 2017, 09:36:48 am »
Skrzynia naprawiona :)
Póki co jeszcze świeżo po robocie, zrobiłem niewiele kilometrów, ale czuć zdecydowaną poprawę, ciągnięcie na postoju w zasadzie zlikwidowane, chociaż jest jeszcze delikatny efekt, ale nie wiem czy tak nie music być - ale po puszczeniu hamulca powoli, wręcz flegmatycznie nabiera prędkości (przed naprawą, dość mocno samochód parł do przodu).

Co do kosztów - no wyszło tutaj niestety dużo, nie robiłem tego najtańszą drogą, więc pewnie dałoby się 1000, może 1500 pln taniej naprawę wykonać :) W moim przypadku wyszło około 9k pln brutto (na którymś forum kojarzę, że ktoś naprawę w podobnym zakresie (nie wiem czy z tłoczkami) wykonał bodajże za ok. 7.5-8k).
Cen konkretnych części i "usług" nie pamiętam, a nie mam faktury przy sobie.
Wymienione (z grubsza) było: komplet tarczek ciernych i przekładek w sprzęgłach, komplet tłoczków sprzęgłowych, jakies simmeringi, uszczelniacze, zestaw naprawczy duży, oraz oczywiście olej (ale w obu obiegach) + komplet filtrów. Jeśli się nie mylę to same części kosztowały w granicach 5.5-6k brutto.

Ogólnie część rzeczy można było taniej kupić, chociażby zestaw naprawczy, który o dziwo w ASO jest tańszy. Tutaj zdecydowałem się jednak przepłacić z prostego powodu - mam jakąkolwiek gwarancję na to, jeśli coś by się działo. W przypadku części z ASO zamontowanej we własnym zakresie, z tego co się dowiedziałem uzyskanie świadczeń gwarancyjnych mogłoby być bardzo ciężkie.

Ogólnie z własnego doświadczenia i z tego co rozmawiałem - sam zestaw naprawczy duży w wielu przypadkach pomoże, ale warunkiem koniecznym jest tutaj dobry stan sprzęgieł - czyli najlepiej reagować od razu i nie czekać, aż objawy się nasilą (tak jak ja to uczyniłem).
Również obiło mi się o uszy, że w tych skrzyniach dwumasa lubi paść (i jest droga w przypadku oryginału), ale na szczęście u mnie była w miarę ok.

Trochę się rozpisałem, jakby coś to pytajcie - postaram się odpowiedzieć na pytania w miarę możliwości. :)

Pozdrawiam!

Offline Sincere

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poprzednio: BMW E90 320d 2007
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 27, 2017, 09:50:21 am »
Napisz gdzie robiłeś i czy polecasz mechanika. Chciałbym być gotów gdy spotka mnie ten sam problem. Może być na priv  ;)

Offline andyvip

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Andrzej
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 27, 2017, 09:53:41 am »
Wielkie dzięki, że się podzieliłeś informacjami.
Czy ty aby czasem już nie wymieniałeś dużego zestawu wcześniej?
Reasumując koszt robocizny ok 4 tys zł. Masakra. Chyba się zwalniam z pracy i zaczynam naprawiać s tronik.
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2017, 10:03:31 am wysłana przez andyvip »

Offline Klucha111

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Imię: Mirek
  • Miasto: RJS
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: CZY TAK MA DZIAŁAĆ STRONIC?
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 27, 2017, 10:10:19 am »
Wielkie dzięki, że się podzieliłeś informacjami.
Czy ty aby czasem już nie wymieniałeś dużego zestawu?
Reasumując koszt robocizny ok 4 tys zł. Masakra. Chyba się zwalniam z pracy i zaczynam naprawiać s tronik.
Też się nad tym zastanawiam. A tak to naprawa jak naprawa. Kapitalka skrzyni zrobiona praktycznie i problem z głowy. Ja robiłem sam zestaw duży bo mi poszarpywala. Po wymianie ok ale pojechałem jeszcze do gregor10 co by mi aktualizację zrobił bo mi coś źle chodzi skrzynia. Zostawiłem auto, za 30 min telefon od niego z pytaniem co ja chcę od tej skrzyni wszystko ok z nią jest. Mówię  żeby trochę pojeździć rozgrzal itd. Nadal mów i że wszystko ok ocenia jej prace na -5 a jeździł już nie jednym ś tronikiem i że to różnie z tymi skrzyniami jedne troszkę lepiej drogie gorzej ale zepsute to czuć od razu. Więc zrobiona aktualizacja tylko ja zrobiłem adaptację i wszystko ok jak na dzień dzisiejszy. Jak się zacznie coś dziać to chyba sam zrobię "kapitalke". Andy to kiedy warsztat otwieramy?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15