Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 [10]
91
Na każdy temat, nie związany z forum / Odp: Tutaj się witamy!!!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MiR dnia Styczeń 10, 2019, 13:01:56 pm  »
Witam serdecznie wszystkich i życzę miłego dnia ;)
92
Felgi / Odp: Felgi do A5 Sportback 2017
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mr.Fingerfast dnia Styczeń 10, 2019, 12:56:51 pm  »
93
Silniki benzynowe / Odp: Spalanie w 2.0 TFSI (252 KM)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mr.Fingerfast dnia Styczeń 10, 2019, 12:11:59 pm  »
Tak, z tym się zgodzę, że tragedii nie ma.
Po prostu zdziwiłem się, że producent aż tak bardzo odleciał.

Przyznam, że w przypadku poprzedniej A5 (1.8 TFSI) wyniki realne względem producenta różniły się maks. o 1-2 litry i to było dla mnie absolutnie normalne.
94
Układ napędowy i skrzynie biegów / Odp: Szarpanie w S-tronic przy biegu 2 na 1 - prawdopodobnie mechatornika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Klucha111 dnia Styczeń 10, 2019, 11:18:28 am  »
Ezektor był wymieniany?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

95
Silniki benzynowe / Odp: Spalanie w 2.0 TFSI (252 KM)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez czarny69 dnia Styczeń 10, 2019, 11:09:31 am  »
Wg mnie wynik jest ok, dane producenta są wyssane z palca, bo deklarują czasem po 5 litrów na setkę.

Ja w swojej byłej A3 2.0TFSI 2007 3d z 10 miałem często ciężko zejść. Także 9,7 litra w dużym aucie z mocą 252 KM - nie ma tragedii.
96
Na każdy temat, nie związany z forum / Odp: Ubezpieczenie - leasing
« Ostatnia wiadomość wysłana przez czarny69 dnia Styczeń 10, 2019, 11:07:28 am  »
Czyli pozamiatane. Temat wyjaśniony, trzeba odmówić jakiegoś moda :D
97
Elektryka / Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sprtbck dnia Styczeń 10, 2019, 10:59:04 am  »
Bledy sa od blednego kodowania gateway'a.

W A5 uklad zarzadzania energia jest zintegrowany z gateway ,nie ma osobnego sterownika.
Czyli ten moduł z wtyczką na minusowej klemie który wkleiłem nie jest częścią tego mechanizmu? Jesteś tego pewien bo wg. service manuala schemat strona 23, dla A5 przy akumulatorze na  na terminalu 30 czyli wlasnie ujemnym kablu jest "Battery data module" który zbiera i wysyła dane dalej, na schemacie jest też to podłączone z 'Generatorem'  czyli alternatowem oraz głównym sterownikiem więc brak połączenia wskazywałby właśnie na te 2 błędy chyba, że jest tak jak mówisz i ten niepolaczony 'Battery data module' generowałby inne błędy. Pytam z ciekowości bo na forum A4 B8 piszą tak jak w tej serwisowce czyli jest moduł który wkleiłem zaraz przy aku.

Link do serwisówki:
https://redirect.viglink.com/?format=go&jsonp=vglnk_154711622703124&key=c2d4aae35d191bb9661ca70b718833a3&libId=jqqe7yyy01000ck1000DAbcjglclc&loc=https%3A%2F%2Fwww.audizine.com%2Fforum%2Fshowthread.php%2F755765-DIY-B8-Troubleshooting-Static-Voltage-Draw-and-Battery-Draining-Issues&v=1&out=http%3A%2F%2Fforum.a8parts.co.uk%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D10570%26d%3D1430158262&ref=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&title=%5BDIY%5D%5BB8%5D%20Troubleshooting%20Static%20Voltage%20Draw%20and%20Battery%20Draining%20Issues&txt=http%3A%2F%2Fforum.a8parts.co.uk%2Fattachmen...0%26amp%3Bd%3D1430158262

Jest tam wtyczka, no ale teoretycznie może to być np. jakies sterowanie/sygnał rozlaczenia aku w razie wypadku ale od tego zdaje się jest osobny bepiecznik aka pirotechniczna klema. Jeśli tak jest jak mówisz tj. J367 jest zintegrowane i nie ma żadnego zewnętrznego modułu przy aku to autor pytania zakladajac ze ma gateway'a 'od poczatku' zle zakodowanego to te same błedy/brak wskazań parametrów aku w VCDS powinien mieć już na starym aku, zakładająć, że sam nie przekodził gateway'a chyba, że przez kodowanie gateway'a rozumiesz kodowanie aku czyli long adaptation w grupie 4 @19CAN-gateway.

Tutaj np. gosc mial problemy ze start/stopem w A5 2010 i finalnie spowodowane właśnie byly rozpiętym wtykiem od J367, zapomnieli podpiąć po naprawie. Więc wychodzi na to, że jest zewnętrzny moduł:
https://www.a5oc.com/forums/a5-general-q/14708-start-stop-system-winter.html



3. Oznaczenia z naklejki na aku BEM Code chyba sa jakies nie takie jak powinny, otorz oznaczenie Varta to VAO a na naklejce mam JCB, czyzby naklejka byla z innego aku ?
VAO to kod producenta Varta . Tutaj w razie czego wrzucam DIY odnośnie kodowania aku. W skróce format to: "NNNNNNNNNNN VVV SSSSSSSSSS" gdzie NN... powinieneś zostawić starą wartość czyli numer cześci pownieważ to mówi o parametrach aku zakladajac ze wsadziles taki sam czyli 105Ah. Zmienić powinienes VVV i SSSSSSSSSS gdzies VVV to kod producenta aku a SSSSSSSSSS to numer seryjny.
https://www.audiforums.com/forum/showthread.php?t=176172
1. Viewed the state of the battery in VCDS under 19-CAN gateway > Measuring Blocks > Groups 18,19 and 20

2. Noticed that the battery state of charge was healthy at 77%, but the battery state in MMI was at 10%. This value did not change which explains why the low battery warning was always displayed. After monitoring for 15 minutes with the ignition on, the state of charge was increasing, but the MMI display information did not alter.

3. I viewed the current BEM code in VCDS under 19-CAN Gateway _> Long Adaptation -> Channel 4 -> Battery identification). The code that was stored here was different to the BEM on the battery, so i knew that it hadn't been applied.

4. I applied the BEM code in the following manner - Part number i kept the same as before, then entered the new information as follows;

- (N) Part number - (11 digits) - kept this the same as the previous battery.
- (V) Vendor code - (3 digits) - in my case VA0 for Varta
- (S) Serial number (10 digits, but leaving out the starting 3 digits of manufacturer)

NNNNNNNNNNN VVV SSSSSSSSSS

5. Restarted the car, and behold, the MMI battery state was at 100%!
98
Opony / Odp: Jakie opony na zime?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Elvin_90 dnia Styczeń 10, 2019, 10:54:59 am  »
Jeśli już tak bardzo chcesz oszczędzać na bezpieczeństwie to kup jeden komplet całorocznych, tylko jakiejś dobrej marki i będziesz miał temat z głowy. Tutaj masz full ofertę https://www.ucando.pl/k/opony/U2101?width=225&profile=40&diameter=R18&season=ca%C5%82oroczna opon całorocznych do Twojego auta więc myślę, ze znajdziesz coś odpowiedniego dla siebie. Co to za wybór? Jazda na letnich w zimie albo najtańsze chińskie opony? Na takich rzeczach nigdy się nie oszczędza! To jest bezpieczeństwo Twoje, Twoich pasażerów i innych uczestników ruchu!
99
Opony / Odp: Jakie opony na zime?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez iparts dnia Styczeń 10, 2019, 10:53:22 am  »
Markowe, zimowe! :)
100
Silniki benzynowe / Spalanie w 2.0 TFSI (252 KM)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mr.Fingerfast dnia Styczeń 10, 2019, 10:43:46 am  »
Cześć,

Jak część osób już widziała zmieniłem moją poprzednią A5 na nowszy model z silnikiem 2.0 TFSI właśnie.
Z auta jestem bardzo zadowolony, ale przyznam że spalanie baaaaaardzo odbiega od danych fabrycznych.
Dokładnie mówimy o aucie: Audi A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic (252 km), felgi 19, fabryczne opony zimowe.
Po przejechaniu 2000 km (pół na pół) spalanie wygląda następująco:
- miasto (Poznań, ekonomicznie) - 12-14 litrów/100 km,
- miasto (Poznań, dynamicznie) - 20 litrów/100 km,
- trasa (90-100 km/h) - 7,5-8,0 litrów/100 km,
- autrostrada (140-150 km/h) - 9,0-10,0 litrów/100 km,
- spalanie średnie z 2000 km - 9,7 litra/100 km.

Jeżdzę raczej spokojnie, bez rwania, niewiele wyprzedzam, najczęściej sam lub z jednym pasażerem.

Czy ktoś się może odnieść do tych wyników?
Nie narzekam, ale jestem najzwyczajniej zdziwiony takimi wartościami.  ;)
Strony: 1 ... 8 9 [10]