Autor Wątek: Dzwoni a później piszczy...  (Przeczytany 5988 razy)

Offline tomoxl

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Opolskie
Dzwoni a później piszczy...
« dnia: Sierpień 07, 2013, 15:06:59 pm »
Witam,

Panowie jako że od stycznia 2012 roku jestem posiadaczem A5 2.0 TFSI CDNB i do zeszłego tygodnia byłem bezusterkowością bardzo zadowolony tak teraz mam problem i chciałbym się was poradzić.

Jakiś tydzień temu poczułem w samochodzie że obroty na biegu jałowym skaczą do 2000 (tak ze 2 razy musi sobie burknąć nim się ustabilizuje przy 900) samochodem czasami trzęsie właśnie jak już się uspokoi (tak jak by mu powietrza brakowało lub nie zaskakiwał jeden z tłoków) później doszedł to tego jeszcze "autopilot" (samochód sam jedzie... ściągam nogę z gazu i jak zawsze odcinało dopływ paliwa i spalanie było "0" tak teraz podtrzymuje mi czasami spalanie i wyraźnie czuję że samochód nie hamuje silnikiem po chwili się reflektuje i odcina zapłon...).

No i jeszcze to dzwonienie/gwizd który później przechodzi na piszczenie (jak kiedyś luźny pasek klinowy). Dźwięk dochodzi z górnej części silnika (właśnie układ dolotowy od strony szyby)

W VCDS-ie pokazuje "nieprawidłowe ciśnienie w układzie dolotowym".

Nie chcę go od razu rozbierać bo może się okazać że to jakaś pierdoła dlatego piszę do znawców tematu.

Jak macie jakieś pomysły lub ktoś z was miał tego typu problem to proszę o wypowiedź.

Dzięki.

Offline dreadpl

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Warszwa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 07, 2013, 23:59:06 pm »
Pachnie dziura w dolocie... Posprawdzaj weze, napompowac uklad dolotowy bedzie wiadomo od razu. Jest jeszcze jedna rurka ktora idzie od gory na kolektorze ssacym, potrafi zapiecie puscic.
Guests can't see images. Please login or login
 
Corling Łukasz Snoch
ul. Kuszników 22a lok.1

tel. 22 3 001 666
tel. 507 021 880
@ biuro@corling.pl

Polubcie nasz profil na FB, udostępnijcie znajomym.

Offline tomoxl

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Opolskie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 08, 2013, 08:49:42 am »
już sprawdzone dwa razy bo tez to było pierwsze co nam przyszło do głowy ale żadnych dziurek luzów nic a nic. Niepokoi mnie to dzwonienie/piszczenie ciężko to dokładnie zlokalizować bo się niesie po komorze. Wychodzi na to że będzie trzeba rozbierać tylko pytanie czy będziemy w stanie to zlokalizować na "sucho"... Gdyby Ci się coś jeszcze nasunęło wal śmiało :)  każdy pomysł dobry przed rozbieraniem...

Offline dreadpl

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Warszwa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 08, 2013, 08:54:30 am »
Ale pompowales uklad dolotowy z kompresora na sucho prz wylaczonym silniku ? Proponuje napompowac calosc i dokladnie przejrzec kolektor ssacy, cisnienie robocze w ukladzie zastosowac 1.5 bara, wyjdzie kazda nieszczelnosc. To o czym piszesz pachnie kolektorem ssacym.
Guests can't see images. Please login or login
 
Corling Łukasz Snoch
ul. Kuszników 22a lok.1

tel. 22 3 001 666
tel. 507 021 880
@ biuro@corling.pl

Polubcie nasz profil na FB, udostępnijcie znajomym.

Offline silverb6

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 3013
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CPMA
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 08, 2013, 10:09:26 am »
Dziwne to "dzwonienie" :-[ i "autopilot".
To ,że sam jedzie sugeruje podawanie paliwa.=.nie odcina paliwa.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2013, 10:12:04 am wysłana przez silverb6 »

Offline dreadpl

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Warszwa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 08, 2013, 10:17:55 am »
Wyglada jakby ssal lewe powietrze i wariuje, albo przepustnica dziabnieta nie domyka się, ale wtedy gwizd nie pasuje.
Guests can't see images. Please login or login
 
Corling Łukasz Snoch
ul. Kuszników 22a lok.1

tel. 22 3 001 666
tel. 507 021 880
@ biuro@corling.pl

Polubcie nasz profil na FB, udostępnijcie znajomym.

Offline tomoxl

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Opolskie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 08, 2013, 10:32:04 am »
przepustnica już tez sprawdzona (założyliśmy nową i to samo). będziemy pompowali tak jak pisałeś i się okaże czy cos to da.

Offline tomoxl

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Opolskie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 08, 2013, 10:52:06 am »
dread jeszcze gdybyś napisał jak napompować to powietrze bo nam spierdziela i nawet nie wiemy gdzie :)

Offline tomoxl

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Opolskie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 08, 2013, 12:02:56 pm »
ok usterka chyba zlokalizowana "odpowietrzenie skrzyni korbowej" (źle pracuje albo zawór albo coś z ciśnieniem) kolektor zasysa na wolnych obrotach powietrze z turbiny zamiast zatrzymywać się na tym wynalazku na silniku. będziemy rozbierali o ile się uda...

Offline silverb6

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 3013
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CPMA
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 08, 2013, 13:53:02 pm »
No to jasne  a "to" paliwo to chyba w takim razie olej .

Offline tomoxl

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Opolskie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 08, 2013, 14:30:49 pm »
tak "wynalazek ten tez oddziela olej... tak więc tez go trochę jest...

Offline dreadpl

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Warszwa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 08, 2013, 17:46:11 pm »
trzeba sobie dorobić adapter, i uzyc kompresora, dmuchając w rure dolotowa po odlaczeniu turbo. Natomiast jak widać udało wam się znaleźć przyczyne.

Tylko albo ja zle rozumuje albo nie bardzo rozumiem to co napisałeś, skoro kolektor zasysa ciśnienie z układu korbowego to najprawdopodobniej masz przedmuchy w głowicy, sam adapter który jest na głowicy na gorze rozdziela tylko pary olejowe, które ida częściowo do kolektora już za przepustnica a częściowo do turbiny. W miejscu w którym odpowietrzenie głowicy spiete jest z turbina panuje podciśnienie (turbina zasysa), a nie pompuje. Chyba ze o czyms innym myslimy.

U mnie ta odma jest w 100% odlaczona od kolektora ssącego i w 100% będzie odlaczona od turbiny.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2013, 17:50:41 pm wysłana przez dreadpl »
Guests can't see images. Please login or login
 
Corling Łukasz Snoch
ul. Kuszników 22a lok.1

tel. 22 3 001 666
tel. 507 021 880
@ biuro@corling.pl

Polubcie nasz profil na FB, udostępnijcie znajomym.

Offline tomoxl

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Opolskie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 09, 2013, 13:54:19 pm »
może źle napisałem, zasysa olej bo działa jako rozdzielacz oleju, problem musiał być z jakimś zaworem bo właśnie po zdjęciu rurki doprowadzonej do kolektora i zatkaniu otworu to silnik chodził normalnie.

Dziś już zmontowaliśmy nowy "ociekacz" (tak to się w ASO nazwya x) ) i jest wszystko ok. Nic nie dzwoni nic nie piszczy :)

A z tego co wczoraj wieczorem poczytałem właśnie jeszcze na innych forach to wewnątrz tego "ociekacza" są jakieś gumowe zaworki i właśnie one czasami szwankują, najczęściej przy bardziej dynamicznej jeździe... oczywiście samych zaworów nie można wymienić tylko cały element za 300zł... :)

Ale jest ok rebus rozwiązany dzięki za pomoc.

Pozdr.

Offline dreadpl

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Warszwa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 09, 2013, 13:58:07 pm »
Czy moge Cie prosic o zdjecie tego elementu ? bo wciaz nie moge sie odnalezc, czy chodzi Ci o plasykowa odme na glowicy ?
Guests can't see images. Please login or login
 
Corling Łukasz Snoch
ul. Kuszników 22a lok.1

tel. 22 3 001 666
tel. 507 021 880
@ biuro@corling.pl

Polubcie nasz profil na FB, udostępnijcie znajomym.

Offline tomoxl

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Opolskie
Odp: Dzwoni a później piszczy...
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 10, 2013, 23:29:24 pm »
Tak na glowicy plastikowy dodatek z dwoma rurkami, jedna do kolektora druga do turbiny. na wolnych obrotach dziala z kolektorem a przy wyzszych z turbina. Fotke postaram sie dodac jak wroce z urlopu bo wlasnie wyjechalem i pisze z kom.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15