Autor Wątek: RS7 - Hamulce downgrade z ceramicznych na zwykłe  (Przeczytany 907 razy)

Offline lukas_wawa

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
RS7 - Hamulce downgrade z ceramicznych na zwykłe
« dnia: Lipiec 31, 2017, 23:55:24 pm »
Cześć

jako, że poszukuję godnego następcy mojej A5 Sportback to rozważam zakup tego egzemplarza:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-rs7-4-0tfsi-quattro-560km-krajowy-vat23-ceramika-ID6z0BwR.html

w sobotę oglądałem inną RS7 i rozmawiałem z serwisem odnośnie potencjalnych awarii i kwestia kosztów utrzymania takiego auta jest dość niemiła. Nie planuję używać auta na torze i nie za bardzo mnie stać wydać 100k na nowe hamulce gdy obecne się zużyją lub gdy tarcza pęknie (wada produktu). Czy wiecie może czy jest łatwy i w miarę PnP sposób na montaż zwykłych tarcz i klocków zamiast ceramiki czy to się wiąże z jakąś mocniejszą przebudową?

Jeśli chodzi o zawieszenie to czytałem że DRC też potrafi się psuć a koszt naprawy od 18k się liczy. Podobno można to przerobić na jakieś inne, ale tutaj nie mam informacji co i jak i za jaką cenę.


Ogólnie samochód do jazdy na codzień, czasem aby przycisnąć i poczuć emocje, posłuchać silnika itp. Rodzina 2+2, rocznie 15kkm w 85% miasto poza godzinami szczytu raczej. Spalanie zakładam na pozimie 17 litrów przy spokojnej jeździe, przy mocniejszesz to nie zakładam nic :)

Jak myślicie czy to jest duże ryzyko pakować się w 4 letniego RS7? Bardzo mało o nich jest informacji w necie a serwisy nie bardzo potrafią powiedzieć jakie mogą być koszty bo za mało tego w Polsce jeździ i żadko widzą takie auta u siebie. Zastanawiam się czy oprócz ubezpieczenia 10k, benzyny 15k mam liczyć np 15k na serwis rocznie czy to będzie raczej 50k?

Będę wdzięczny za podpowiedzi bo nie chcę się wpakować na minę.

Ew myślałem też o zakupie S7 i zobaczyć jak tym się jeździ i jakie są koszty i za 2-3 lata zmienić na RS7

pozdrawiam

Offline GRAF

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: RS7 - Hamulce downgrade z ceramicznych na zwykłe
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 09, 2018, 05:42:50 am »
A nie lepiej dołożyć troche i kupic nowe RS5 lub RS4 jeśli dzieci sa wieksze?

Offline Silv3r

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Imię: Krzysztof
  • Oznaczenia Silnika:: 4.2l 354hp
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: RS7 - Hamulce downgrade z ceramicznych na zwykłe
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 09, 2018, 07:44:57 am »
Z doświadczenia znajomych wiem, że tego typu samochody użytkuje sie podczas trwania gwarancji a potem... szybko sprzedaje :)
Kupując RS trzeba liczyć sie ze znacznymi kosztami utrzymania/serwisu.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline awo666

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Miasto: EPWA
  • Oznaczenia Silnika:: Q7 3.0 TFSI Sportmile
  • Rocznik Auta: 2015
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: RS7 - Hamulce downgrade z ceramicznych na zwykłe
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 09, 2018, 08:32:31 am »
Zadzwoń do Sportmile w Piasecznie albo sobie tam podjedź i popytaj.
Generalnie może być drogo. Wszystko zależy od szczęścia (co ci padnie).
W sumie z S7 będzie podobnie - też będziesz miał mniej zamienników na rynku i bardzo małą świadomość jak to się naprawia ... i czym się to naprawia. Dużo serwisów nie ma np. narzędzi aby rozrząd zrobić w 4.0 tfsi itd.

W S7 szybciej złapie cię skrzynia bo pewnie będzie DSG.
Spalanie w 4.0 jest barzdzo dobre jak na odgłosy i przyjemność z jazdy.
Jak szukasz takiego auta to IMHO koniecznie air suspension + hud.


CB już nie używam, Volvo i Audi dalej lubię - ale tylko PB.
Ewolucja wg. Audi: A7 3.0 TFSI 398hp -> -> A5 265hp -> Q7 3.0 TFSI 406hp

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15