Autor Wątek: Problem z temperaturą silnika - 2.0 TDI CR, 177KM CGLC, multitronic - 2012r.  (Przeczytany 11569 razy)

Offline ksiądz

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Imię: Kamil
  • Miasto: Mysłowice
  • Oznaczenia Silnika:: CGLC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Śląskie
Witam Panowie i Panie!

Problem z jakim się borykam to nie dogrzewanie się silnika podczas niskich temperatur (nie tylko minusowych)

Samochód podczas trasy ok 50 km (przy - 10 stopniach) "dogrzał się" do temp. 75 stopni, przy temperaturach bliżej zera również nie chwyta 90 stopni, lekko powyżej zera (jak pojeżdżę na wyższych obrotach) to dojdzie do 90 ale.... jak jazda zrobi się normalna temperatura spada.

Samochód oddałem do ASO - stwierdzili TEN TYP TAK MA, jest ok, termostat jest sprawny (no może go pan wymienić ale to raczej nic nie da). yhm ale czy to jest na prawdę normalne?? (przy okazji wymienili w ramach akcji serwisowej nagrzewnice - wszystkie modele A4, A5 i Q5 powinny się zgłosić na wymiane - czas wymiany ok 3 h)

Wracając do problemu to ktoś dobrze napisał w innym wątku przecież to auto nie jest sprzed wojny :l

Dziwnym objawem jest też fakt włączającego się sporadycznie wentylatora chłodnicy  w dziwnych okolicznościach (nawet na 15 minut od zgaszenia) Pan z Aso powiedział mi (w tamtym roku gdy to się zauważyłem) że czasami komputer decyduje o  włączeniu wentylatora i musi przejść cały "cykl" 15 minutowy...
ok w lato to brzmi jakoś logicznie ale..
teraz gdy temperatura jest np. +3 stopnie i po przejechaniu np 4 km (wskazówka temp. jeszcze nie drgnęła), wychodzę z auta a wentylator chłodzi tylko sam nie wiem co :l

Temperatury z czujników (wody, oleju) komp pokazuje podobne do tej na liczniku

Wydaje mi się że stwierdzenie ten typ tak ma jest odesłaniem człowieka na drzewo niczym wiecej - bo czy to tak na prawde jest głupio zaprojektowane?

Wiem że powinienem zacząć od wymiany termostatu i taki mam zamiar jednakże ostatnio pewien człowiek powiedział mi że objawy które opisuje wskazują na niesprawny "termostat na skrzyni biegów" - na necie mało jest informacji o nim (wiem że nie we wszystkich skrzyniach występuje), ale jak ktoś go w skodzie wymienił (wyczytane na innym forum) to problem z niedogrzewaniem się silnika ponoć ustał - czyli ten typ nie do końca tak ma..

Dzięki za poświęcony czas i przeczytanie mojego być może nudnego opisu aczkolwiek bardzo proszę osoby mające jakąś wiedzę na ten temat o opinie w tym temacie

Pozdrawiam :)
Kamil


Offline Robert 170

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 202
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TDI 170KM CAHA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Witam
Termostat padł.
Dumnie było to samo  .
Po rozgrzaniu to do 90 stopni w garażu  po wyjeździe na zewnątrz
Przy rozliczaniu widać jak temperatura spada do około 70 stopni
Po przejeździe około kilometra.

Termostat jest do wymiany  jest on dwu drozny i się wiesza
Ale trzeba mieć nerwy żeby to wymienić  w ASO koszt około 60 euro
« Ostatnia zmiana: Lipca 26, 2018, 12:17:58 pm wysłana przez Robert 170 »

Offline Melon DGL

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Imię: Piotr
  • Miasto: Głogów
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TDI 163KM
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Problem z temperaturą silnika - 2.0 TDI CR, 177KM CGLC, multitronic - 2012r.
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 20, 2019, 06:47:06 am »
Hej ..u mnie dokładnie wszystko jak napisałeś, zatem proszę napisz co z tym włączeniem się wentylatorów. CO do pierwszego tematu to wymieniłem termostat ale jak przy piździ to i tak ciężko go zagrzać !

Offline Damianson

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Damian
  • Miasto: Kielce
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Świętokrzyskie
Odp: Problem z temperaturą silnika - 2.0 TDI CR, 177KM CGLC, multitronic - 2012r.
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 07, 2021, 19:47:29 pm »
Witam wszystkich
Jak w temacie, problem z temperatura nie trzyma 90 stopni. Wymieniałem termostat rok temu i nic nie pomogło czytałem wątki tego typu z podsumowaniem ten typ tak ma. Aż wkoncu znalazłem coś interesującego. Mianowicie w a4 jest podobny problem i wkoncu ktoś go rozwiązał i opublikował. Proszę was o odpowiedzi odnośnie tego czy w a5 też tak jest czy też nie i czy nr katalogowe są takie same. Cytuje kolege

" wiem, że odpowiedziałem już w kilku innych wątkach ale ten chaos informacyjny na forach jaki w ASO jest frustrujący.

Tworzycie panowie masę wątków nic nie wnoszących typu mierzenie jakimś pirackim vcds wartości zapisanych przez "komputer".. a faktycznie układ chłodzenia w tym modelu ma 2 regulatory płynu i zawór zwrotny które wystarczy wymienić!

 

Reasumując w moim modelu (12.2009)  wystarczyło wymienić:

1. "główny" termostat w obudowie - mahle,  kupiony w ZWYŁYM(!) sklepie

2. regulator płynu chłodzącego / termostat o numerze 1K0121113A - tylko ASO

3. zawór zwrotny 1J0122351 - tylko ASO

 

dwie ostatnie części wg ASO -weryfikacja po VIN - NIE występują w moim modelu!  są i to w każdym!

stąd ten mit - "ten typ tak ma". cóż wam powie człowiek z aso, skoro wg oficjalnch schematów macie jeden termostat>

 

elementy 2 i 3 sa na wezach przy scianie grodziowej. po prawej stronie stojac przed autem;)

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15