Autor Wątek: Chiptuning ... a norma spalin euro V  (Przeczytany 1366 razy)

Offline jankow

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI 245KM: CDUC
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Chiptuning ... a norma spalin euro V
« dnia: Czerwca 08, 2018, 21:00:33 pm »
Przymierzam się do tego zabiegu w Dynosoft Katowice. Oczywiście rozważam wszystkie za i przeciw.
Najbardziej interesuje mnie ewentualny wzrost ilości emitowanych szkodliwych substancji ze względu na to, że auto eksploatowane jest za granicą i poddawane jest rygorystycznym badaniom. Po prostu nie chcę mieć problemów z nimi w przyszłości i dlatego jest to właściwie jedno "ale" do chiptuningu.

Z firmy Dynosoft otrzymałem taką odpowiedź: "Strojenie podniesie ilość emitowanego CO2 i NOx z powodu większej mocy, ale nie powinien Pan mieć problemu z przejściem przeglądu."

Tu mam pytanie do kolegów którzy przeszli ten zabieg w silnikach 3.0 tdi (najlepiej CDUC, inne także) i znają parametry emisji przed i po chiptuningu i mogliby się tym pochwalić. Wszelkie opinie i sugestie mile widziane.

P.S. DPF oczywiście zostaje bo bez tego ani rusz :)
291KM, 610Nm

Offline flauros

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Imię: Mk
  • Miasto: KRAKOW
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI 245
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Chiptuning ... a norma spalin euro V
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 08, 2018, 22:04:31 pm »
Jestem umówiony z Wojtkiem na modyfikacje za tydzien, wkleje wykres jak zabieg wyjdzie pomyślnie.

Co do norm spalin, to czy sa one sprawdzane w warunkach wysokiego obciązenia silnika? Różnice napewno są widoczne (tak jak w spalaniu) w momencie gdy korzystamy z dodatkowej mocy, na wolnych obrotach silnik pracuje podobnie. Zapytam z ciekawosci Wojtka przy okazji spotkania.

Pozdrawiam,
mk

Offline jankow

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI 245KM: CDUC
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Chiptuning ... a norma spalin euro V
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 08, 2018, 22:12:00 pm »
Fajnie, jakbyś mógł poruszyć w rozmowie z nim ten aspekt. Zawsze łatwiej się rozmawia Face to face niż mailuje lub telefonuje.
Sprawdź na miejscu czy ma jakiś analizator spalin i sprawdza parametry w tej kwestii przed i po "zabiegu". Za wszelkie info dzięki.
291KM, 610Nm

Offline flauros

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Imię: Mk
  • Miasto: KRAKOW
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI 245
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Chiptuning ... a norma spalin euro V
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 08, 2018, 22:23:15 pm »
Zapytam. Chociaż zwiększenie ilości spalin jest oczywiste, jak w dieselgate.

Kwestia czy stacje diagnostyczne sprawdzają auto w warunkach, w których produkcja zanieczyszczen jest podniesione (pelne obciazenie).

Offline jankow

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI 245KM: CDUC
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Chiptuning ... a norma spalin euro V
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 08, 2018, 22:34:17 pm »
Generalnie u mnie podłączają analizator i sprawdzają na dwóch poziomach bez obciążenia:
1) na jałowym na wolnych obrotach
2) 2000 - 2500 obrotów
Myślę, że przy takim pomiarze będzie wciąż w normie choć może troszkę więcej.
Silnik mam w stanie nienagannym więc mam nadzieję, że powinno być ok.
Jeszcze jedna kwestia jakbyś zapytał na miejscu. Czy jest możliwość zgrania, zabezpieczenia
starego oprogramowania sterownika ECU na wszelki wypadek aby w przyszłości powrócić do
ustawień fabrycznych.
291KM, 610Nm

Offline perjac57

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
  • Swiętokrzyskie
  • Imię: Marcin
  • Oznaczenia Silnika:: 177 KM CGLC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Chiptuning ... a norma spalin euro V
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 10, 2018, 16:49:18 pm »
Witam
Nie mają szans sprawdzić spalin w naszych autach . Test ten polega na przygazowaniu na postoju , moj na postoju nie wchodzi na więcej niż 1500 obrotów . Na przeglądzie zawsze sobie odpuszczają te próby . Mam od 4 lata silnik zmapowany na 210 KM i jest OK. Nie wspomniałem o PDeFie ten sprawdzają bardzo dokładnie .
Pozdrawiam.

Offline jankow

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI 245KM: CDUC
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Chiptuning ... a norma spalin euro V
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 10, 2018, 17:02:23 pm »
Mój silnik CDUC wkręci się na postoju na N do nie więcej niż 2500 obrotów. To wystarczyłoby do sprawdzenia spalin na podwyższonych obrotach, myślę. Nie miałem jeszcze przeglądu tym autem. Dzięki za info :). Też pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2018, 21:39:08 pm wysłana przez jankow »
291KM, 610Nm

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15