Autor Wątek: A5 2.0 TFSI Quattro - Projekt zmian  (Przeczytany 320 razy)

Offline decybelll

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
A5 2.0 TFSI Quattro - Projekt zmian
« dnia: Czerwiec 11, 2018, 13:43:15 pm »
Cześć,

Drodzy klubowicze mam pomysł na swoje A5 2.0 i chciałbym się podpytać was czy ma to ręce i nogi/rozwiać swoje wątpliwości i co ew.zmienić aby uzyskać bardziej optymalną konfigurację.

O aucie:
2.0TFSI quattro 211KM, przebieg 68000 - udokumentowany, rocznik 2010 przed liftem.
Wymienione pierścienie na grubsze bo brał olej. teraz 1L na ok~ 16000zakłądając liniowe zużycie. Przy okazji poszła generalka - silnik jak nowy.

Plany (w kolejności wykonania zmian) :

- Filtr powietrza Roc Euro, z machanizmem separującym dolot

- Wydech od MG motorsport. Tu mam dużą zagwostkę, gdyż boję się czy jeżeli zrobię cały: downpipe, frontpipe, catback to samochód będzie za głośny. Jest możliwość zainstalowania klap ale to dodatkowy koszt 2500PLN.. Pytanie czy warto pchać się z tym do silnika 2.0 czy catback wystarczy? Jakie macie swoje doświadczenia? Chciałbym móc pohałasować ale na trasę wolałbym mieć w miarę znośne auto.

- Intercooler - Tutaj niestety nie mam pojęcia co było by dobrym rozwiazaniem. Słyszałem, że świetne są AMC ale nie nie ma do 2.0 B8 a poza tym sa za drogie.. Co mogłoby się sprawdzić w cenie ok 2000PLN?

- Po zainstalowaniu powyższych będę chciał wybrać do RPerformance bądź Sportmile, żeby pomierzyli i dostosowali nową mapę do możliwości samochodu.

Czy patrzące te planowane zmiany powinienem wziąć coś jeszcze pod uwagę, co dodatkowo zmienić/ dodać żeby wszystko dobrze hulało?

Na forum wyczytałem, że bezpiecznie jest kręcić ten silnik do 280-290KM a skrzynia wytrzyma nawet do 650NM.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki!  ;D


Pozdrawiam!

Offline Marcin333

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Imię: Marcin
  • Miasto: Opole
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0T 333km
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Opolskie
Odp: A5 2.0 TFSI Quattro - Projekt zmian
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 11, 2018, 22:24:12 pm »
Ja się mogę wypowiedzieć na temat tłumików sportowych... bo nigdzie na forach tego nie znalazłem zanim zamontowałem. Otóż do mojej S5 wsadziłem układ sportowy i żałuje w h... na zimnym głos bajka przy przekroczeniu 3 tys poezja idealny głos do 450 koni ale przy jeździe normalnej gdy automat sobie wrzuci 7 bieg przy 80-110 jest takie buczenie ze udupic ciężko... prędzej piękne ciche auto jak trzeba było to się odezwało teraz buczące coś ( zaznaczam przy obrotach 2 tys 2200 później robi się przyjemnie. Nie wiem jak w 2.0 ale jak masz okazje przejedz się czymś co ma zmieniony układ. Na strojeniu powiedziano Mi ze i tak jest dobrze... ze przyjeżdżały głośniejsze ESKI ale dla mnie to lipa. Na zewnątrz brzmi to pięknie ale dla ucha męczące i na trasę. Drugim razem bym się na to nie pisał... to tylko moje zdanie ;) nie wiem jak zachowa się silnik 2.0 ale żebyś nie żałował to się wypowiedziałem. Może coś pomoże moja opinia. Pozdro
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2018, 22:29:39 pm wysłana przez Marcin333 »

Offline decybelll

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: A5 2.0 TFSI Quattro - Projekt zmian
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 12, 2018, 00:19:47 am »
Hej,

Dzięki Marcin333 za treściwą uwagę! Właśnie boję się tego co opisałeś, że na trasie jadąc jednostajnym tempem będzie buczało. Jechałem S4 ze zrobionym mocno wydechem i przy zamkniętych klapach, wydech chodził bardzo łagodnie, nie powodując efektu zmęczenia dźwiękiem. Może w takim razie te klapy to nie taki zły pomysł...??

Offline Marcin333

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Imię: Marcin
  • Miasto: Opole
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0T 333km
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Opolskie
Odp: A5 2.0 TFSI Quattro - Projekt zmian
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 12, 2018, 10:41:09 am »
Klapy na pewno dużo pomogą, tylko wiadomo zaraz zwiększa się koszt takich tłumików o dużo większą sumę.Ale i jazda staje się komfortowa i przyjemna. Drugim razem chyba bym zainwestował w klapki....

Offline pwolin

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: CNCD | 2.0TFSI | 370KM | 450NM | ST3
  • Rocznik Auta: 2015
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: A5 2.0 TFSI Quattro - Projekt zmian
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 19, 2018, 22:51:13 pm »
Właśnie zrobiłem wydech z klapą... Przy otwartej klapie bajka, pluje i strzela jak szatan. Przy zamkniętej klapie jest trochę głośno, ale z tego co się orientowalem to tak ma być... Przy dłuższej trasie triche męczy, staram się przyzwyczaić, zobaczymy... W firmie gdzie robiłem wydech powiedziano mi że 2.0tfsi to bardzo ciężki przypadek do ogarnięcia jeśli chodzi o wydech... Po 3tyg jazdy chyba się z tym zgodzę.... PS - zrobiłem cały wydech: 3" DP sportCAT ale zostawiliśmy fabryczne tłumiki końcowe od SLine, na sportowych z kwasówki nie dało się jeździć - mózg odklejal się od czaszki. Trzeba uważać przy tych modyfikacjach...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline decybelll

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: A5 2.0 TFSI Quattro - Projekt zmian
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 02, 2018, 23:22:57 pm »
Dzięki pwolin za twoje sugestie. Podzielisz się informację gdzie robiłeś wydech? (Może być priv). Konsultowałem się z MG i dostałem info, że jeżeli chcę żeby samochód był cichy na zamkniętych klapach to tak będzie i jazda nie będzie się dużo różniła od seryjnego wydechu, a cały power zostanie uwolniony dopiero przy otwartych. Chyba jestem gotowy zaryzykować  ;D

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15