Autor Wątek: Vanos/ wariator zmiennych faz rozrządu w Audi A5 1.8TFSI 2012 CJEB  (Przeczytany 4336 razy)

Offline Mathew95

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Mateusz
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Zachodnio-pomorskie
Witam. Od kilku miesięcy walczę ze swoją „skarbonka”. Problem zaczął sie od wypadających zapłonow. Do wymiany poszedł wal rozrządu i zawory na głowicy. Przy okazji wymienić musiałem tłoki i pierścienie( załatwiony problem z braniem oleju). Kosztowało mnie to 12tys zł. Auto odebrałem pod koniec maja od mechanika. Od miesiąca jeżdzę do niego regularnie na naprawy gwarancyjne. Najpierw zaraz po wyjechaniu od niego wyskoczył mi błąd przekaźnika czujnika oleju. Okazało sie ze piny były zagięte. Pózniej wyskoczył błąd Przestwienie walka rozrządu w kier. pózniej oraz przestwienie walka rozrządu strony ssącej. Pojechałem so mechanika powiedział ze ewidentnie do wymiany rozrząd bo najwidoczniej łańcuch zaczął sie rozciągać. Wymieniłem i dołożyłem kolejne 1.5tys do skarbonki. Auto odebrałem w piątek i zacząłem czuć znowu drgania( w zasadzie jedno pojedyncze i jeden raz jak dojechałem 40km do domu) jak za pierwszym razem przy wypadających zapłonach. Na drugi dzien odpaliłem auto na zimnym silniku i buda oraz silnikiem trzęsło jakby zaraz miał wyskoczyć przez maskę. Po jakimś czasie ustępowało i chodził normalnie wiec tylko na zimnym sie tak dzieje. Podpiąłem kompa wyskoczyło 5 BŁĘDÓW!
1. Czujnik położenia walka rozrządu(G40)/ czuj. połóż. wała korb(G28)
2. Przetawienie walka rozrządu w kier. pózniej
3. Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
4. —- powiązanie z położeniem przepustnicy
5. Przestawienie walka rozrządu strony ssącej.

Teraz wychodzi na to ze dwa błędy( z którymi pojechałem i mechanik stwierdził ze to rozrząd do wymiany) sa dalej a do tego doszły kolejne 3.
Pojechałem do mechanika( który zapewnił po pierwszej naprawie za 12tys ze w silniku nic ju sie nie moze dziać bo mam nowe serce). Podpial kompa i sam nie wierzył. Kazał zostawić auto i powiedział ze teraz najwidoczniej to vanos. Mało sie znam, nie wiem czym powinien sie objawić vanos. Czy ktoś miał kiedyś problem z vanosem? Moze ktoś musiał wymieniać? Jaki to koszt?
I pytanko czy uważacie tak jak ja ze powinienem mu kazać oddac mi siano za rozrząd który nie załatwił problemu?
Wiem ze sie rozpisałem i pewnie mało kto to przeczyta ale proszę o pomoc. Dzięki

Offline brony777

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Vanos/ wariator zmiennych faz rozrządu w Audi A5 1.8TFSI 2012 CJEB
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 11, 2018, 09:59:57 am »
Kurczę tak to jest z tymi mechanikami :/ skoro zapłaciłeś 12 tyś to chyba wszystko powinno być zrobione na tip top tym bardziej że skoro gość rozbierał silnik to powinien takie rzeczy wcześniej wiedzieć i powiedzieć Ci o nich. Tym bardziej że rozrząd i tak przy takiej operacji to lepiej wymienić tak czy siak bo to jest trochę rozbierania a wałek rozrządu to chyba powininień sprawdzić podczas składania silnika moim zdaniem to taka podstawa. Skontaktuj się z kimś ogarniętym z tym tematem polecam np sportmile lub Łukasz z Corling może Ci zaproponują jakieś dobre rozwiązanie.

Offline tatian

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Miasto: Włocławek
  • Oznaczenia Silnika:: CDAA
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inny
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Vanos/ wariator zmiennych faz rozrządu w Audi A5 1.8TFSI 2012 CJEB
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 13, 2018, 17:13:18 pm »
Auta z silnikami tfsi wstawiać tylko do ludzi, którzy mają o tych silnikach pojęcie. Szklana kula tutaj nie wystarczy. Obstawiam sitko we wsporniku łożyskowym do wymiany czyli jak zaleca aso wymienić trzeba cały wspornik.
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2018, 23:04:41 pm wysłana przez tatian »

Offline Mathew95

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Mateusz
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Zachodnio-pomorskie
Odp: Vanos/ wariator zmiennych faz rozrządu w Audi A5 1.8TFSI 2012 CJEB
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 14, 2018, 15:27:33 pm »
Problemy zostały rozwiązane. Co do rozrządu- czujnik podczas wymiany nie został docisniety/ nie stykał( cos takiego). Co do przepustnicy to niestety szlag ja trafił- klapki sie zacinaly i poszła do wymiany. Gdyby kogoś interesował koszt to 1500zl nowa przepustnica. Ja wziąłem używana za 600zl bo i tak mam zamiar sprzeswac auto bo potrzebuje czegoś wiekszego. Gdyby ktoś szukał auta z „nowym sercem” to zapraszam 😉

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15