Autor Wątek: Falowanie obrotomierza, delikatne drgania, check engine, lean at idle (TFSI)  (Przeczytany 3672 razy)

Offline zarusz

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Imię: Tomasz
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI 211KM CDNC
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Witam,

Chciałem podzielić się swoim ostatnim doświadczeniem. Posiadam Audi A5, 2013, TFSI 2.0.

Otóż, na biegu jałowym silnik zaczął delikatnie wibrować oraz wskazówka obrotomierza zaczęła nieznaznie falować.
Początkowo wydawało mi się, że to wina złej jakości benzyny. Natomiast, po niedługim czasie pojawiła się także żółta kontrolka check engine.

Ponieważ posiadam kabel (polecany na tym forum) podłączyłem się komputerem i odczytałem takie błędy:

Cytuj
5646 - Leak in Air Intake System
          P2279 00 [109] - -

4007 - Idle Control System RPM
          P0507 00 [096] - Higher than Expected.

4105 - Bank 1; System too Lean at Idle

Błędy te zaprowadziły mnie na filmy youtube. Po analize okazało się, że może to być problem z systemem odmy, a szczególnie z membraną.
Wymontowanie membrany jest raczej proste więc podjąłem się wyzwania. Moim oczom ukazała się pęknięta uszczelka:

Guests can't see images. Please login or login


Wieć, zamówiłem pasujący zamiennik na allegro:

Guests can't see images. Please login or login


Po wymianie obroty silnika na biegu jałowym są stabilne i wibracje ustały.
Skasowałem błędy komputera.

Tuaj zdjęcie jeszcze zdjęcie umiejscowienia:

Guests can't see images. Please login or login


Materiały, które mi pomogły:
* https://www.youtube.com/watch?v=dWiq38FShD0
* https://www.youtube.com/watch?v=hQEciqR1ST8
* http://www.spalacz.pl/nie-palil-mi-czwarty-cylinder
* https://www.youtube.com/watch?v=oUTywkKx-eg

Mam nadzieję, że komuś to się przyda ;)

Offline brylant3000

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8TFSI 170KM: CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Podlaskie
Odp: Falowanie obrotomierza, delikatne drgania, check engine, lean at idle (TFSI)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 29, 2019, 21:58:51 pm »
Świetnie, dzielmy się tym co dobre

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15