Witam,
Chciałem podzielić się swoim ostatnim doświadczeniem. Posiadam Audi A5, 2013, TFSI 2.0.
Otóż, na biegu jałowym silnik zaczął delikatnie wibrować oraz wskazówka obrotomierza zaczęła nieznaznie falować.
Początkowo wydawało mi się, że to wina złej jakości benzyny. Natomiast, po niedługim czasie pojawiła się także żółta kontrolka check engine.
Ponieważ posiadam kabel (polecany na tym forum) podłączyłem się komputerem i odczytałem takie błędy:
5646 - Leak in Air Intake System
P2279 00 [109] - -
4007 - Idle Control System RPM
P0507 00 [096] - Higher than Expected.
4105 - Bank 1; System too Lean at Idle
Błędy te zaprowadziły mnie na filmy youtube. Po analize okazało się, że może to być problem z systemem odmy, a szczególnie z membraną.
Wymontowanie membrany jest raczej proste więc podjąłem się wyzwania. Moim oczom ukazała się pęknięta uszczelka:
Guests can't see images. Please login or
loginWieć, zamówiłem pasujący zamiennik na allegro:
Guests can't see images. Please login or
loginPo wymianie obroty silnika na biegu jałowym są stabilne i wibracje ustały.
Skasowałem błędy komputera.
Tuaj zdjęcie jeszcze zdjęcie umiejscowienia:
Guests can't see images. Please login or
loginMateriały, które mi pomogły:
*
https://www.youtube.com/watch?v=dWiq38FShD0*
https://www.youtube.com/watch?v=hQEciqR1ST8*
http://www.spalacz.pl/nie-palil-mi-czwarty-cylinder*
https://www.youtube.com/watch?v=oUTywkKx-egMam nadzieję, że komuś to się przyda