Autor Wątek: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa  (Przeczytany 433664 razy)

Offline marcion1408

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Imię: Marcin
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1500 dnia: Sierpień 21, 2018, 22:32:22 pm »
Odnośnie tej wady. Wiadomo jest Stage 1 co nie pomaga i Stage 2 co eliminuje problem.

Na jeszcze jednej stronie, w artykule podają że są 3 rozwiązania.

Rozwiązanie 1: wymiana odmy - tylko nieznacznie zmniejsza zużycie oleju

Rozwiązanie 2: wymiana tłoków na nowszy typ - drogie rozwiązanie i nie zawsze przynosi poprawę na długo. wg. tego co piszą w artykule to rozwiązanie w ASO cenowo wygląda ok. 15 tysięcy PLN.

Rozwiązanie 3: przeróbka tłoków i wymiana pierścieni - skuteczny i niedrogi sposób naprawy.
To mnie zaciekawiło najbardziej, ze względu na koszta +/- jakie podają, a mianowicie 3-5k.

Przeglądałem temat na forum odnośnie tej wady i większość osób pisało o kosztach rzędu 10-15k.

Jak to jest ?

Offline Mlody92

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1501 dnia: Sierpień 24, 2018, 13:03:55 pm »
Ogólnie jestem zielony w tematach związanych z silnikami itd więc może moje pytanie będzie głupie, ale trudno, zaryzykuję :D

Czy jeśli silnik nie ma naprawionej tej usterki z pobieraniem oleju to coś poza tym, że trzeba będzie dolewać olej będzie się działo?
Bo tak liczyłem przykładowo, bak paliwa niech starcza na 500km, niech pali 1l oleju na 1000km czyli do jednego baku paliwa dochodzi koszt 0.5l oleju czyli jakieś 20zł powiedzmy. To tyle czy coś jeszcze? Jakiś nagar się może gdzieś zbierać  czy coś? Oprócz ewentualnego kopcenia na niebiesko coś?

Mam nadzieję, ze nie ośmieszyłem się za bardzo ;)

Offline dAwid

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Dawid
  • Miasto: O-ca
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI 211KM CDNC + 4.2 FSI CFSA 450KM
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1502 dnia: Sierpień 24, 2018, 16:26:44 pm »
He ;-) nic się nie martw ( pytaniem oczywiście ), bo silnikiem powinieneś.  Zapraszam do lektury całego wątku, skutków ubocznych jazdy z tą dolegliwością jest cała masa : coraz większe zużycie oleju, nagar, padochnięty katalizator, brak smarowania i kłopoty z turbiną ... Ale to wszystko powoli i kolejno :-)
Na własnym przykładzie : kupiłem 2.0 tfsi 2010 r z przebiegiem 26 tys, dziś ma 117 tys. Od początku poza spalaniem oleju nic się nie działo, paliła sobie,ot tak w okolicach 05/07 L , do zniesienia.
Po przekroczeniu magicznej bariery 100 tys km , spożycie oliwy drastycznie wzrosło . Auto nadal jeżdzi bezproblemowo, ale czasem na starcie spod świateł widzę za sobą zasłonę dymną  ;D
Na szczęście nie jest to moje jedyne auto i tak szczerze pisząc testuje i sprawdzam ile jeszcze pociągnie . Już nie długo będzie robiło się szybciej ciemno więc i dymienia widać nie będzie  ;D
Ale zasada jest jedna - najlepiej jak najszybciej uprać się z problemem, ponieważ wiadomo - jeden problem generuje drugi problem ...  Jak się da -  jeździj i odkładaj powoli pln'y na stege 2  ( układ korbowo-tłokowy do wymiany ) , uważam że na wymianę odmy czy grzebanie w oprogramowaniu to strata czasu i kasy , to są tylko półśrodki. 
Ps. i pamiętaj , ciesz się z Audi, mimo tego problemu, ja kupiłbym to auto jeszcze raz   :)

Offline Mlody92

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1503 dnia: Sierpień 24, 2018, 20:37:06 pm »
To teraz pytanie za 100pkt. Przy przeglądzie przed kupnem w serwisie specjalizującym się w Audi jest możliwość sprawdzenia czy wada silnika została naprawiona?

Offline dAwid

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Dawid
  • Miasto: O-ca
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI 211KM CDNC + 4.2 FSI CFSA 450KM
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1504 dnia: Sierpień 25, 2018, 16:19:40 pm »
Jak było naprawiane w ASO to będzie to widoczne w systemie. Jeśli nie,  to "na oko" tego nie wykryją.  Chyba że będziesz miał takie oznaki jak ja na tyle. Tak wygląda mój zderzak po przejechaniu 50 km.  Wszystko jasne tzn widać jak czarne na białym  - przepraszam , w tym przypadku to czarne na czarnym 
Guests can't see images. Please login or login

Offline Mlody92

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1505 dnia: Sierpień 25, 2018, 22:13:38 pm »
Nie było robione w aso. Auto jest grafitowe, czyli jak nie było robione to nad wydechami będzie zakopcone? To jedyny sposób na oko żeby to jakoś zweryfikować?

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15