Autor Wątek: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa  (Przeczytany 443407 razy)

Offline marcion1408

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Imię: Marcin
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1500 dnia: Sierpień 21, 2018, 22:32:22 pm »
Odnośnie tej wady. Wiadomo jest Stage 1 co nie pomaga i Stage 2 co eliminuje problem.

Na jeszcze jednej stronie, w artykule podają że są 3 rozwiązania.

Rozwiązanie 1: wymiana odmy - tylko nieznacznie zmniejsza zużycie oleju

Rozwiązanie 2: wymiana tłoków na nowszy typ - drogie rozwiązanie i nie zawsze przynosi poprawę na długo. wg. tego co piszą w artykule to rozwiązanie w ASO cenowo wygląda ok. 15 tysięcy PLN.

Rozwiązanie 3: przeróbka tłoków i wymiana pierścieni - skuteczny i niedrogi sposób naprawy.
To mnie zaciekawiło najbardziej, ze względu na koszta +/- jakie podają, a mianowicie 3-5k.

Przeglądałem temat na forum odnośnie tej wady i większość osób pisało o kosztach rzędu 10-15k.

Jak to jest ?

Offline Mlody92

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI 279KM
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1501 dnia: Sierpień 24, 2018, 13:03:55 pm »
Ogólnie jestem zielony w tematach związanych z silnikami itd więc może moje pytanie będzie głupie, ale trudno, zaryzykuję :D

Czy jeśli silnik nie ma naprawionej tej usterki z pobieraniem oleju to coś poza tym, że trzeba będzie dolewać olej będzie się działo?
Bo tak liczyłem przykładowo, bak paliwa niech starcza na 500km, niech pali 1l oleju na 1000km czyli do jednego baku paliwa dochodzi koszt 0.5l oleju czyli jakieś 20zł powiedzmy. To tyle czy coś jeszcze? Jakiś nagar się może gdzieś zbierać  czy coś? Oprócz ewentualnego kopcenia na niebiesko coś?

Mam nadzieję, ze nie ośmieszyłem się za bardzo ;)

Offline dAwid

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Dawid
  • Miasto: O-ca
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI 211KM CDNC + 4.2 FSI CFSA 450KM
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1502 dnia: Sierpień 24, 2018, 16:26:44 pm »
He ;-) nic się nie martw ( pytaniem oczywiście ), bo silnikiem powinieneś.  Zapraszam do lektury całego wątku, skutków ubocznych jazdy z tą dolegliwością jest cała masa : coraz większe zużycie oleju, nagar, padochnięty katalizator, brak smarowania i kłopoty z turbiną ... Ale to wszystko powoli i kolejno :-)
Na własnym przykładzie : kupiłem 2.0 tfsi 2010 r z przebiegiem 26 tys, dziś ma 117 tys. Od początku poza spalaniem oleju nic się nie działo, paliła sobie,ot tak w okolicach 05/07 L , do zniesienia.
Po przekroczeniu magicznej bariery 100 tys km , spożycie oliwy drastycznie wzrosło . Auto nadal jeżdzi bezproblemowo, ale czasem na starcie spod świateł widzę za sobą zasłonę dymną  ;D
Na szczęście nie jest to moje jedyne auto i tak szczerze pisząc testuje i sprawdzam ile jeszcze pociągnie . Już nie długo będzie robiło się szybciej ciemno więc i dymienia widać nie będzie  ;D
Ale zasada jest jedna - najlepiej jak najszybciej uprać się z problemem, ponieważ wiadomo - jeden problem generuje drugi problem ...  Jak się da -  jeździj i odkładaj powoli pln'y na stege 2  ( układ korbowo-tłokowy do wymiany ) , uważam że na wymianę odmy czy grzebanie w oprogramowaniu to strata czasu i kasy , to są tylko półśrodki. 
Ps. i pamiętaj , ciesz się z Audi, mimo tego problemu, ja kupiłbym to auto jeszcze raz   :)

Offline Mlody92

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI 279KM
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1503 dnia: Sierpień 24, 2018, 20:37:06 pm »
To teraz pytanie za 100pkt. Przy przeglądzie przed kupnem w serwisie specjalizującym się w Audi jest możliwość sprawdzenia czy wada silnika została naprawiona?

Offline dAwid

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Dawid
  • Miasto: O-ca
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI 211KM CDNC + 4.2 FSI CFSA 450KM
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1504 dnia: Sierpień 25, 2018, 16:19:40 pm »
Jak było naprawiane w ASO to będzie to widoczne w systemie. Jeśli nie,  to "na oko" tego nie wykryją.  Chyba że będziesz miał takie oznaki jak ja na tyle. Tak wygląda mój zderzak po przejechaniu 50 km.  Wszystko jasne tzn widać jak czarne na białym  - przepraszam , w tym przypadku to czarne na czarnym 
Guests can't see images. Please login or login

Offline Mlody92

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI 279KM
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1505 dnia: Sierpień 25, 2018, 22:13:38 pm »
Nie było robione w aso. Auto jest grafitowe, czyli jak nie było robione to nad wydechami będzie zakopcone? To jedyny sposób na oko żeby to jakoś zweryfikować?

Offline TkBELFAST

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1506 dnia: Kwiecień 22, 2019, 10:27:54 am »
Witam.Na wstępie dodam że jestem nowym użytkownikiem forum .
Na codzień żyje w uk  ... kupiłem żonie na 30ke ...a5 ...szukałem 2l diesla Ale jak to z kobietami napaliła się i ona chce ....ogólnie szukałem a3 ...w 1.6 ...ewentualnie a4 ...A skończyło się na a5 ...I dolewamy 1loleju na 500mil ...ok 800km.....ograniczenia czasowe nie pozwalają Ale też zamiaruje odezwać się do dilera audi w Belfascie .Przeskocze z 5w30 na 10w40 Castrol...w międzyczasie ...mając nadzieję że redukuje pobór oleju.

Offline kixi4

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 82
  • Miasto: Ostrów Wlkp
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1507 dnia: Kwiecień 22, 2019, 10:46:39 am »
Nie zalewaj 10w40, to nic nie da, a mozesz zniszczyc inne podzespoly...  ten silnik posiada turbosprezarke, hydrauliczne popychacze zaworowe, wariator i napinacze rozrzadu sterowane sa cisnieniem oleju, dlatego warto zostac przy zalecanej lepkosci..

Offline GRAF

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1508 dnia: Kwiecień 22, 2019, 16:17:32 pm »
Ja używam 5W-40 w 3.0TDI i jest zajebiscie, jak ktoś jeździ żwawo nie mowiać już o szybkiej jezdzie i szanuje swoje auto to nie powinien schodzic poniżej 40. To co fabryka zaleca leży w jej interesie a jaki to interes? KASA KASA KASA!!!! auto po gwarancji ma sie zepsuć a klient kupić nowe  8)

Offline kixi4

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 82
  • Miasto: Ostrów Wlkp
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1509 dnia: Kwiecień 22, 2019, 16:34:08 pm »
Tak zgadzam sie, ale kolega pisal o 10w40 a nie 5w40. Uwierzcie mi ludzie zalewali te silniki przeroznymi specyfikami zeby zniwelowac pobor oleju, przed sprzedaza jak i dla siebie... nie konczylo sie to dobrze.. pobor nie malal, a niekiedy nawet wzrastal, nie mowie o np zatartych wirnikach w turbo. Wiem co mowie bo remontuje je od kilku lat i juz nic mnie nie zdziwi.. a wadliwych pierscieni nie zastapimy olejem, wydaje sie ze gestszy olej powiniej silnik uszczelnic, ale wlasnie taki olej jest "gorzej" zgarnac z gladzi cylindra..

Offline TkBELFAST

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1510 dnia: Kwiecień 22, 2019, 18:05:10 pm »
Czyli jedyne rozwiązanie to wymiana zaworów..planowanie głowicy ....koszt niebotyczy .Płakać i dolewać czyli 🤣A druga  sprawa że tutejszych  fachowców strach się bać.
Auto jest z 2011 tuż przed liftem...ma 80k millage...poprzedni właściciel jak i my stosowalismy 5w30 Castrol Edge....£15 -litr...dla porównania 4l 10w40 Castrol Magnatec kupiłem za £17....akurat oferta  była A normalnie kosztuje £35 ...producent poleca stosowanie olejów o specyfikacji VW 502/505 00....oba i 5w30 Edge i 10w40 Magnatec takie są...porostu ekonomiczniej mi będzie lać 10w40 tym bardziej że w Belfascie mamy jedno z droższych cen za paliwa w całym uk.
Może jest ktoś kto używał 10w40 magnateca?
Czytając forum widziałem posty że olejozerne okazy  mają okopcone rury i kopca ...w moim wypadku nic podobnego A i tak lubi olej .
Dzięki za wcześniejsze wypowiedzi i sugestie .

Offline kixi4

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 82
  • Miasto: Ostrów Wlkp
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1511 dnia: Kwiecień 22, 2019, 20:59:11 pm »
Rozumiem, lej ten olej i dbaj o to zeby nie braklo.. winne sa tloki z pierscieniami a nie zawory.. gdybys byl zainteresowany remontem to zapraszam, ale musialbys wybrac sie do pl..

Offline GRAF

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1512 dnia: Kwiecień 23, 2019, 19:27:29 pm »
czy motor V6 3.0TFSI z S4-S5 333KM tez ma ten sam problem tłokami i pierscienami?

Offline Zybi85

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1513 dnia: Czerwiec 16, 2019, 11:43:45 am »
Witam jestem już z miesiac po remoncie silnika w moim aucie( problem olejowy) w silniku 2.0 tfsi. Remont wykonywał Kixi4 i chciałbym naprawdę z czystym sumieniem polecić tego pana bo jest to fachowiec najwyższych lotów który zna się na silnikach tfsi i nie zdziera z klienta astronomicznych sum... Na ta chwile zrobiłem po remoncie równe 2000 km i nie bierze już wogole oleju. Przed remontem auto paliło  koło 4 l/100km!!!! Michał wymienił w aucie kompletne tłoki z pierścieniami nowy rozrząd i odmę i jeśli chodzi o cenę to w rodzinnym Wrocławiu zapłaciłbym za te usługi jeszcze raz tyle!!!! Polecam gościa bo ciężko u nas o takich fachowców jak Kixi4 . Pozdrawiam

Offline masterx

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa
« Odpowiedź #1514 dnia: Czerwiec 16, 2019, 15:32:00 pm »
Mozesz mi napisac kiedy ten pan dokladnie robil ci silnik?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2019, 17:58:31 pm wysłana przez masterx »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15