Autor Wątek: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana  (Przeczytany 17846 razy)

Offline rsha

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Płeć: Mężczyzna
  • Krzysiek
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: CJEB
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 17, 2016, 19:22:08 pm »
Nie chciałem zakładać nowego wątku. Ktoś wyżej napisał, że auku o innych parametrach trzeba zakodować.. Co to znaczy i jak to zrobić? ;)
Chcę sobie zmienić aku za 2 tygodnie i nie wiem, jak do tego podejść w Audi.. Podłączenie to jak zwykle, najpierw plus, potem minus. Czy w Audi występują jakieś problemy po odłączeniu starego i wsadzeniu nowego? Coś się rozkodowuje? Wiem, że ludzie różne cuda miewali.. W maździe jak ostatnio zmieniałem, to po wsadzeniu nowego wyskoczylo mi esp tylko, ale przejechałem 100 metrów i wsio było okay.

Pozdrówka!

Offline liquid8p

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Remigiusz
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 170KM CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 17, 2016, 19:44:40 pm »
Na pewno jak odłączysz akumulator to będziesz musiał zrobić test wspomagania kierowniczego, bo będzie ci się palił błąd. Nowy aku o innych parametrach trzeba zakodować.
a3 8P >>> a5 8T...

Offline rsha

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Płeć: Mężczyzna
  • Krzysiek
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: CJEB
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 17, 2016, 20:28:12 pm »
Jak wykonać taki test? Jak koduje się aku?

Remik, T w ogóle, to widzę, że z Poznania jesteś. Może byśmy się spotkali za dwa tygodnie przed zmianą i być mi dokładnie wyjaśnij, co i jak? :)

Offline liquid8p

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Remigiusz
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 170KM CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 17, 2016, 20:48:56 pm »
Test wykonujesz na odpalonym silniku. Kręcisz w miejscu kierownicą w lewo aż do maksymalnie skręconych kół aż usłyszysz piknięcie. To samo robisz na prawą stronę. Na koniec prostujesz kierownicę i ruszasz do przodu i błąd powinien zniknąć.
Kodowanie aku znajdziesz tu:
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/246890-zmiana-i-kodowanie-akumulatora/#entry3549029
a3 8P >>> a5 8T...

Offline Ralf82

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Rafał
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CDNC
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 09, 2016, 21:00:53 pm »
Który kod z wlepki z bagażnika dotyczy akumulatora?
Czy jest to 6 z koleji w pierwszym rzędzie kodów wyposażenia auta?
Edit: juz znalazłem, był to drugi kod w drugiej od góry linijce.
Podaje również znalezione na a4klub kody akumulatorów montowanych w Audi:

9DA battery 12 V/63 Ah - 380 A, no duty-free
9DB battery 12 V/64 Ah - 380 A, duty-free and free of cost
9DC battery 12 V/64 Ah - 380 A with duty drawback
J1A battery 380 A (64 Ah)
J1B battery 380 A (64 Ah) duty-free and freeof cost
J1C battery 380 A (64 Ah) with duty drawback
J1D battery 380 A (72 Ah)
J1E battery 220 A (40 Ah)
J1F battery 265 A (50 Ah)
J1G battery 450 A (92 Ah)
J1L battery 280 A (60 Ah)
J1N battery 420 A (75 Ah)
J1P battery 220 A (44 Ah)
J1R battery 420 A (82 Ah)
J1S battery 265 A (55 Ah)
J1T battery 300 A (66 Ah)
J1U battery 450 A (95 Ah)
J1V battery 480 A (85 Ah)
J1X battery 375 A (62 Ah)
J0A battery 175 A (36 Ah)
J0B battery 250 A (50 Ah)
J0C battery 220 A (45 Ah)
J0D BATTERY 12V/45AH-220A DUTY-FREE AND FREE-OF-CHARGE
J0F battery 320 A (70 Ah)
J0G battery 265 A (54 Ah)
J0H BATTERY 12V/54AH-265A DUTY-FREE AND FREE-OF-CHARGE
J0J battery 300 A (63 Ah)
J0K battery 45 Ah (export)
J0L battery 340 A (70 Ah)
J0M battery 360 A (80 Ah)
J0N battery 330 A (61 Ah)
J0P battery 320 A (50 Ah) duty-free and freeof cost
J0Q battery 54 Ah (for export)
J0R battery 380 A (80 Ah)
J0S battery 220 A (45 Ah) with duty drawback
J0T battery 320 A (50 Ah) with duty drawback
J0U battery 265 A (54 Ah) with duty drawback
J0V battery 300 A (63 Ah) with duty drawback
J0W battery 410 A (88 Ah)
J0X battery 400 A (88 Ah)
J0Y battery 480 A (110 Ah)
J0Z battery 520 A (110 Ah)
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2016, 06:18:22 am wysłana przez Ralf82 »

Offline sylwestro_k

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Imię: Sylwek
  • Oznaczenia Silnika:: CAPA
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 10, 2016, 21:41:34 pm »
Ralf82 pomocny post, nie jednemu sie przyda  :)
mi pomogło  :D
315KM, 660Nm DPF off

Offline binio

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Darek
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 CDNB
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Śląskie
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 08, 2017, 13:16:33 pm »
Witak Koledzy muszę wymienić akumulator na nowy czy muszę kupić z oznaczeniem AGM jak nie mam stert stop?
Na starym akumulatorze nie ma oznaczenia AGM.
Taki jest nr na aku 8K0915105C.
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2017, 14:16:04 pm wysłana przez binio »

Offline andyvip

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Andrzej
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 08, 2017, 22:04:38 pm »
Agm to technologia podwyższająca żywotność akumulatora. Charakteryzuje się tym że elektrolit jest wsiąknięty w specjalne maty wewnątrz. Nie musisz go kupować, możesz kupić obojętne jakiego producenta. Zachowaj tylko parametry takie jak amperogodziny. Są dwie wersje 95ah i 105ah. Bezwzględnie musisz zakodować nowy akumulator, żeby Audi wiedziało że jest nowy.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline rsha

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Płeć: Mężczyzna
  • Krzysiek
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: CJEB
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 17, 2017, 21:39:20 pm »
Agm to technologia podwyższająca żywotność akumulatora. Charakteryzuje się tym że elektrolit jest wsiąknięty w specjalne maty wewnątrz. Nie musisz go kupować, możesz kupić obojętne jakiego producenta. Zachowaj tylko parametry takie jak amperogodziny. Są dwie wersje 95ah i 105ah. Bezwzględnie musisz zakodować nowy akumulator, żeby Audi wiedziało że jest nowy.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
A kodowanie nie tyczy się aku o innych parametrach niż te, które posiada dotychczasowy (stary)?
Ja kupiłem o tych samych parametrach, wykonałem test, jak mi kolega Remigiusz radził i wszystko gra..

Offline orti925

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Imię: Kamil
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 18, 2017, 00:06:59 am »
Podepne sie do pytania kolegi;p ostatnio właśie padł mi aku w mojej s5 po 4 latach oryginalnh był varta 4l0915105 agm i kupilem varte h15 silver agm tak twierdzil sprzedawca ze to jest to samo, wymienilem go sam wraz z podtrzymaniem energi i nie kodowalem go i działa wszystko. Powinienem go zakodowac czy jesli parametry są te same to nie trzeba? bo wszystko śmiga jak należy.

Offline andyvip

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Andrzej
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 21, 2017, 22:18:49 pm »
Wydaje mi się, a nawet dużo osób podziela moje zdanie, że powinno się zakodować nowy akumulator pomimo że ma te same parametry co stary. Powinno się poprzez zakodowanie powiedzieć sterownikowi że właśnie ma nowy akumulator.


Offline zeton

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Rafal
  • Miasto: Bedford
  • Oznaczenia Silnika:: CAHA
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 09, 2019, 22:53:30 pm »
Witam, mam zagwozdke : akumulator...

1. W kodach wyposazenia auta z nakleiki w bagazniku jest - J0P BATTERY 320 A (50AH) , ale w aucie mam VARTA 4L0915105 105AH 580 A (mam system S/S), czy mam dobry aku czy jednak zmieniony na wiekszy ?

2. Probowalem zakodowac aku w vcds - w 19-CAN Gateway, wziolem numery z nakleiki BEM Code na aku, dodalo poprawnie nowe dane, jednak nie pokazuje mi na blokach 18, 19 i 20 zadnych parametrow akumulatora... ktos wie dlaczego ?

3. Oznaczenia z naklejki na aku BEM Code chyba sa jakies nie takie jak powinny, otorz oznaczenie Varta to VAO a na naklejce mam JCB, czyzby naklejka byla z innego aku ?

4. Ciagle mam blad w 19-CAN Gateway -

00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367) - 004 No signal/communication

03705 - Voltage Regulator - 004 no signal/communication

Nie umiem sobie z tym poradzic, ktos ma jakis pomysl ? moze to przez ten akumulator ?

Auto jezdzi jak trzeba, zadnych problemow czy kontrolek swiecacych na desce, cala elektronika dziala w aucie, w sumie moglbym to olac, ale mecza mnie te dwa bledy za kazdym razem gdy podlacze kompa :D

Z gory dzieki za odp. Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2019, 23:02:36 pm wysłana przez zeton »
Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...

Klik->>AUDI A5 2.0TDI S-LINE BLACK EDITION

Offline Sprtbck

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 88
  • Imię: Damian
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 144 KM CJED
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 10, 2019, 10:03:19 am »
Wydaje mi się, a nawet dużo osób podziela moje zdanie, że powinno się zakodować nowy akumulator pomimo że ma te same parametry co stary. Powinno się poprzez zakodowanie powiedzieć sterownikowi że właśnie ma nowy akumulator.

Dokładnie tak. Na podstawie oszacowanego zużycia akumulatora 'auto' steruje m.in. prądem ładowania, cyklami ładowania itp. Z tego właśnie powodu potrzebne jest owe 'kodowanie' nowego akumulator a tak naprawde wystarczy wpisac numer inny niż poprzednie aku po to aby sterownik wiedział, że to jest nowe aku i niejako zresetowało zebrane wartości na podstawie których szacuje zużycie akumulatora. Na podstawie tego nr seryjnego identyfikowany jest akumulator.

1. W kodach wyposazenia auta z nakleiki w bagazniku jest - J0P BATTERY 320 A (50AH) , ale w aucie mam VARTA 4L0915105 105AH 580 A (mam system S/S), czy mam dobry aku czy jednak zmieniony na wiekszy ?

Są różne dekodery i niektóre zapewne mają starszą bazę albo do innych aut z grupy VAG. U mnie jest podobnie, wg tego dekodera JOP to 105 AH więc wszystko się zgadza: https://www.automo.pl/vw-audi-seat-skoda-kody-opcje-wyposazenie/J0P
2. Probowalem zakodowac aku w vcds - w 19-CAN Gateway, wziolem numery z nakleiki BEM Code na aku, dodalo poprawnie nowe dane, jednak nie pokazuje mi na blokach 18, 19 i 20 zadnych parametrow akumulatora... ktos wie dlaczego ?

4. Ciagle mam blad w 19-CAN Gateway -

00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367) - 004 No signal/communication

03705 - Voltage Regulator - 004 no signal/communication

Nie umiem sobie z tym poradzic, ktos ma jakis pomysl ? moze to przez ten akumulator ?

Auto jezdzi jak trzeba, zadnych problemow czy kontrolek swiecacych na desce, cala elektronika dziala w aucie, w sumie moglbym to olac, ale mecza mnie te dwa bledy za kazdym razem gdy podlacze kompa :D

Te dwie rzeczy są zapewne powiązane. Auto 'monitoruję' akumulator, zbiera metryki, cykle ladowania itp  m.in. za pomocą dodatkowego sterownika tj. właśnie "Control Module for Battery Monitoring (J367)" z którym u Ciebie nie można się połączyć. Sterownik ten jest zapewne gdzieś w okolicach akumulatora, upewnij się, że wszystko dobrze pospinałeś przy wymianie akumulatora, może jest też bezpiecznik od tego modułu w tej czarnej obudowie. Zdaje się, że dla A5 numer tego modułu to 8K0915181C i patrząc na zdjęcia jest na zintegrowanyu z minusową klemą, więc upewnij się, że wpiąłeś kabel do tej wtyczki od modułu lub czy wtyczka się nie poluzowała przy wygibasach gdy wyciągałeś aku, ew. czy tego czarnego plastiku się nie sciąga bo jest tam zdaje się bezpiecznik:
Guests can't see images. Please login or login


Mam nadzieję, że pomogłem, zgłebiłem temat w ramach ciekowści bo zapewne za parę lat też czeka mnie temat aku ;)

Tutaj fajny dokument odnośnie diagnozowania problemów z aku dla platformy B8:
http://www.eestechlink.com/tips/files/Low_Battery_Charge_-_Diagnosis_tips.pdf
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2019, 11:40:11 am wysłana przez Sprtbck »

Offline MarcinOslo

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 775
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Marcin
  • Miasto: Oslo
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 10, 2019, 10:27:59 am »
Bledy sa od blednego kodowania gateway'a.

W A5 uklad zarzadzania energia jest zintegrowany z gateway ,nie ma osobnego sterownika.
290KM ,427NM

Offline Sprtbck

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 88
  • Imię: Damian
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 144 KM CJED
  • Rocznik Auta: 2016
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 10, 2019, 10:59:04 am »
Bledy sa od blednego kodowania gateway'a.

W A5 uklad zarzadzania energia jest zintegrowany z gateway ,nie ma osobnego sterownika.
Czyli ten moduł z wtyczką na minusowej klemie który wkleiłem nie jest częścią tego mechanizmu? Jesteś tego pewien bo wg. service manuala schemat strona 23, dla A5 przy akumulatorze na  na terminalu 30 czyli wlasnie ujemnym kablu jest "Battery data module" który zbiera i wysyła dane dalej, na schemacie jest też to podłączone z 'Generatorem'  czyli alternatowem oraz głównym sterownikiem więc brak połączenia wskazywałby właśnie na te 2 błędy chyba, że jest tak jak mówisz i ten niepolaczony 'Battery data module' generowałby inne błędy. Pytam z ciekowości bo na forum A4 B8 piszą tak jak w tej serwisowce czyli jest moduł który wkleiłem zaraz przy aku.

Link do serwisówki:
https://redirect.viglink.com/?format=go&jsonp=vglnk_154711622703124&key=c2d4aae35d191bb9661ca70b718833a3&libId=jqqe7yyy01000ck1000DAbcjglclc&loc=https%3A%2F%2Fwww.audizine.com%2Fforum%2Fshowthread.php%2F755765-DIY-B8-Troubleshooting-Static-Voltage-Draw-and-Battery-Draining-Issues&v=1&out=http%3A%2F%2Fforum.a8parts.co.uk%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D10570%26d%3D1430158262&ref=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&title=%5BDIY%5D%5BB8%5D%20Troubleshooting%20Static%20Voltage%20Draw%20and%20Battery%20Draining%20Issues&txt=http%3A%2F%2Fforum.a8parts.co.uk%2Fattachmen...0%26amp%3Bd%3D1430158262

Jest tam wtyczka, no ale teoretycznie może to być np. jakies sterowanie/sygnał rozlaczenia aku w razie wypadku ale od tego zdaje się jest osobny bepiecznik aka pirotechniczna klema. Jeśli tak jest jak mówisz tj. J367 jest zintegrowane i nie ma żadnego zewnętrznego modułu przy aku to autor pytania zakladajac ze ma gateway'a 'od poczatku' zle zakodowanego to te same błedy/brak wskazań parametrów aku w VCDS powinien mieć już na starym aku, zakładająć, że sam nie przekodził gateway'a chyba, że przez kodowanie gateway'a rozumiesz kodowanie aku czyli long adaptation w grupie 4 @19CAN-gateway.

Tutaj np. gosc mial problemy ze start/stopem w A5 2010 i finalnie spowodowane właśnie byly rozpiętym wtykiem od J367, zapomnieli podpiąć po naprawie. Więc wychodzi na to, że jest zewnętrzny moduł:
https://www.a5oc.com/forums/a5-general-q/14708-start-stop-system-winter.html



3. Oznaczenia z naklejki na aku BEM Code chyba sa jakies nie takie jak powinny, otorz oznaczenie Varta to VAO a na naklejce mam JCB, czyzby naklejka byla z innego aku ?
VAO to kod producenta Varta . Tutaj w razie czego wrzucam DIY odnośnie kodowania aku. W skróce format to: "NNNNNNNNNNN VVV SSSSSSSSSS" gdzie NN... powinieneś zostawić starą wartość czyli numer cześci pownieważ to mówi o parametrach aku zakladajac ze wsadziles taki sam czyli 105Ah. Zmienić powinienes VVV i SSSSSSSSSS gdzies VVV to kod producenta aku a SSSSSSSSSS to numer seryjny.
https://www.audiforums.com/forum/showthread.php?t=176172
1. Viewed the state of the battery in VCDS under 19-CAN gateway > Measuring Blocks > Groups 18,19 and 20

2. Noticed that the battery state of charge was healthy at 77%, but the battery state in MMI was at 10%. This value did not change which explains why the low battery warning was always displayed. After monitoring for 15 minutes with the ignition on, the state of charge was increasing, but the MMI display information did not alter.

3. I viewed the current BEM code in VCDS under 19-CAN Gateway _> Long Adaptation -> Channel 4 -> Battery identification). The code that was stored here was different to the BEM on the battery, so i knew that it hadn't been applied.

4. I applied the BEM code in the following manner - Part number i kept the same as before, then entered the new information as follows;

- (N) Part number - (11 digits) - kept this the same as the previous battery.
- (V) Vendor code - (3 digits) - in my case VA0 for Varta
- (S) Serial number (10 digits, but leaving out the starting 3 digits of manufacturer)

NNNNNNNNNNN VVV SSSSSSSSSS

5. Restarted the car, and behold, the MMI battery state was at 100%!
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2019, 11:52:42 am wysłana przez Sprtbck »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15