Autor Wątek: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana  (Przeczytany 17427 razy)

Offline zeton

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Rafal
  • Miasto: Bedford
  • Oznaczenia Silnika:: CAHA
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: AKUMULATOR - Ładowanie i wymiana
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 10, 2019, 15:50:21 pm »
Na poczatku wielkie dzieki chlopaki za zainteresowanie i pomoc, Tobie Sportbck takze wielki szacun za poswiecony czas i pomoc !

A teraz do rzeczy...

Bledy sa od blednego kodowania gateway'a.

W A5 uklad zarzadzania energia jest zintegrowany z gateway ,nie ma osobnego sterownika.

Kodowalem wedlug takiej samej instrukcji jaka podal kolega "Sportbck", ja uzylem tej z rosstech strony... kodowanie w 19-CAN Gateway _> Long Adaptation -> Channel 4 -> Battery identification, i przyjelo nowe dane ktore podalem z nakleiki na aku, ale dalej nie podaje nic na kanalach 18, 19 i 20

Czyli ten moduł z wtyczką na minusowej klemie który wkleiłem ....

Sprawdze to bo auto bylo bite w tyl i sam je naprawialem, moze cos odlaczylem albo uszkodzilem...

Tutaj np. gosc mial problemy ze start/stopem w A5 2010 i finalnie spowodowane właśnie byly rozpiętym wtykiem od J367, zapomnieli podpiąć po naprawie. Więc wychodzi na to, że jest zewnętrzny moduł:
https://www.a5oc.com/forums/a5-general-q/14708-start-stop-system-winter.html

U mnie S/S nie dziala, jest wylaczony, przynajmniej tak myslalem bo po zatrzymaniu na swiatlach mam komunikat na zegarach ze S/S wylaczone (pisalem o tym w watku na temat S/S... ale teraz moze przez ten problem z aku nie dziala S/S... musze sprawdzic wszystko kolo akumulatora, bo tam mam 1 czarny box przy klemie minusowej, 1 czarny box przy klemie plusowej (wymienialem tam ten czujnik pirotechniczny) ale mam takrze jakas skrzynke z kablami po lewej stronie aku przymocowane do wneki zapasowki... musze sprawdzic wszystko kolo aku i zobaczymy czy pomoze, jak nie to bede szukal dalej...



VAO to kod producenta Varta . Tutaj w razie czego wrzucam DIY odnośnie kodowania aku. W skróce format to: "NNNNNNNNNNN VVV SSSSSSSSSS" gdzie NN... powinieneś zostawić starą wartość czyli numer cześci pownieważ to mówi o parametrach aku zakladajac ze wsadziles taki sam czyli 105Ah. Zmienić powinienes VVV i SSSSSSSSSS gdzies VVV to kod producenta aku a SSSSSSSSSS to numer seryjny.
https://www.audiforums.com/forum/showthread.php?t=176172
1. Viewed the state of the battery in VCDS under 19-CAN gateway > Measuring Blocks > Groups 18,19 and 20

2. Noticed that the battery state of charge was healthy at 77%, but the battery state in MMI was at 10%. This value did not change which explains why the low battery warning was always displayed. After monitoring for 15 minutes with the ignition on, the state of charge was increasing, but the MMI display information did not alter.

3. I viewed the current BEM code in VCDS under 19-CAN Gateway _> Long Adaptation -> Channel 4 -> Battery identification). The code that was stored here was different to the BEM on the battery, so i knew that it hadn't been applied.

4. I applied the BEM code in the following manner - Part number i kept the same as before, then entered the new information as follows;

- (N) Part number - (11 digits) - kept this the same as the previous battery.
- (V) Vendor code - (3 digits) - in my case VA0 for Varta
- (S) Serial number (10 digits, but leaving out the starting 3 digits of manufacturer)

NNNNNNNNNNN VVV SSSSSSSSSS

5. Restarted the car, and behold, the MMI battery state was at 100%!

Tak wiem to, naczytalem sie w necie o tym, ale jak napisalem w pierwszym moim poscie, moje aku to varta, a na naklejce jest JCB :

Guests can't see images. Please login or login

Guests can't see images. Please login or login


a poprzednio przed moim kodowaniem byly takie dane wprowadzone, ktore pozniej zmienilem na te z naklejki z mojego aku :

Guests can't see images. Please login or login


Dodatkowo co kilka dni wywala mi ten blad (czujnik pirotechniczny wymieniony na nowy) ale wykasuje i znow mam spokoj kilka dni, moze to przez te chece z aku takze byc ?
Guests can't see images. Please login or login


Dzis posprawdzam kable i kazda wtyczke i boxa ktore mam wokol aku, dam znac wkrotce.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje :)
Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...

Klik->>AUDI A5 2.0TDI S-LINE BLACK EDITION

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15