Autor Wątek: Dwa problemy.  (Przeczytany 644 razy)

Offline Grzechu88

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Imię: Grzegorz
  • Miasto: Wrocław
  • Oznaczenia Silnika:: caeb,cdnc
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Dolnośląskie
Dwa problemy.
« dnia: Lipiec 22, 2018, 10:02:17 am »
Witam wszystkich użytkowników forum.

Posiadam Audi a 5 ' teczkę Rok : końcówka  2010 ,  2,0 tfsi quattro 155 kw , skrzynia automat najprawdopodobniej s-tronik , hatchback.

1.Problem - Podczas jazdy , przy gwałtownym wciśnięciu gazu (kickdown) na przykład podczas wyprzedzania , odczuwalne jest szarpnięcie podczas zmiany biegu .Podczas normalnej jazdy tz. stopniowo dodawania gazu nic się nie dzieje  , biegi przerzucane są płynnie .Auto było sprawdzane u mechanika zajmującego się skrzyniami , podpinał pod komputer i żadnego błędu nie było.Przed wczoraj podczas wyprzedzania szarpnęło i na tablicy zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika , ale po niecałej minucie zgasła. Dodam ze auto z polskiego salonu i poprzedni właściciel  w Asco , już wymieniał niedawno mechatronik , czyli olej w skrzyni powinien być Ok.

2.Problem - Jadąc  nic nie słychać , lecz gdy puszcze pedał gazu słychać takie jakby "terkotanie" , coś w stylu terkotania piasty roweru , bądź kręcenie klucza grzechotkowego w luźną stronę.Na ucho to tak jakby z prawej strony.
 
Prosił bym o jakieś diagnozy , żebym mniej więcej wiedział na czym stoję .We Wrześniu planuje wyjazd do Chorwacji czy z tymi objawami dojadę spokojnie , czy lepiej nie ryzykować ?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Offline Sincere

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 510
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poprzednio: BMW E90 320d 2007
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Dwa problemy.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 22, 2018, 16:05:00 pm »
Zrób test sprzęgiel - pewnie są już do wymiany.. a dwa to wał  już pewnie słuchać. Jaki masz przebieg?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2018, 12:03:59 pm wysłana przez Sincere »

Offline Grzechu88

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Imię: Grzegorz
  • Miasto: Wrocław
  • Oznaczenia Silnika:: caeb,cdnc
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Dwa problemy.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 22, 2018, 21:44:53 pm »
Nie całe 190 tys.

Offline Sincere

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 510
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poprzednio: BMW E90 320d 2007
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Dwa problemy.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 23, 2018, 12:02:11 pm »
Będziesz miał sprzęgła do wymiany raczej na 100%. Przy takiej naprawie warto wymienić jeszcze kilka rzeczy od razu aby potem po raz kolejny nie zrzucać skrzyni. Trzeba sprawdzić czy w oleju nie ma już opiłków -wtedy olej i filtr od nowa :( Omijaj ASO -ceny z kosmosu a ZERO umiejętności. Chyba jesteś świadom, że auto jest dość kosztowne w utrzymaniu? Są dziesiątki rzeczy które mogą zrujnować. A jak poprzedni właściciel oszczędzał na nim z myślą o szybkiej odsprzedaży to współczuje :/

Offline adamtower

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CDNB+
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Dwa problemy.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 23, 2018, 14:39:31 pm »
Wg mnie :
ad.1 - bierz olej ? pewnie tak jak 2010 rok. Zacznij od wymiany świec i nie na NGK bo za chwilę znów od oleju będzie szarpać, tylko na DENSO, są mniej wrażliwe i dłużej wytrzymują
ad.2. - luźna, wyrobiona klapka zawóru wastegate na turbinie - jak spadają obroty to go słychać
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2018, 14:42:31 pm wysłana przez adamtower »

Offline Grzechu88

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Imię: Grzegorz
  • Miasto: Wrocław
  • Oznaczenia Silnika:: caeb,cdnc
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Dwa problemy.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 23, 2018, 16:07:36 pm »
Auto było w leasing brane  , co roku były robion przeglądy i jeśli coś było zepsute to wymieniali na nowe. Na e-książce serwisowej , jest że Dnia 2017-05-
15 była robiona "'01500099' Weryfikacja sprzegieł " Zdaje sobie sprawę że te auta nie są tanie w utrzymaniu. Zacznę od wymiany świec . To nie jest duży kosz  a może pomoże  ;D , a co do klapka zawóru wastegate na turbinie to duży koszt wymiany ? Jeszcze jedno pytanie co ile km powinno się wymieniać olej w skrzyni ? , to mój pierwszy automat więc nie mam pojęcia.

Pozdrawiam!

Offline Sincere

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 510
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poprzednio: BMW E90 320d 2007
  • Imię: Bartek
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Dwa problemy.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 23, 2018, 16:29:12 pm »
W S-tronic jest to 60tys km. Wszystkie interwały masz napisane na początku książki serwisowej..

Offline Grzechu88

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Imię: Grzegorz
  • Miasto: Wrocław
  • Oznaczenia Silnika:: caeb,cdnc
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Dwa problemy.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 23, 2018, 17:12:49 pm »
Zamówione świece firmy DENSO coś koło 63 zł sztuka , jutro się okaże czy to świece. :P


Offline Grzechu88

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Imię: Grzegorz
  • Miasto: Wrocław
  • Oznaczenia Silnika:: caeb,cdnc
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Dwa problemy.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 25, 2018, 17:17:54 pm »
Dzięki wielkie Adamtower  ;D pierwszy problem rozwiązany. Faktycznie ,wymiana świec na nowe pomogła przejechałem 50 km i nic nie przerwało. Ja wymieniłem na świece DENSO IRIDIUM koszty jednej 62 zł. łączny koszt 248 zł. (sam wymieniłem) . Teraz muszę zabrać  się za "tyrkanie " Zwykły mechanik mógłby naprawić  tą klapkę zawóru wastegate na turbinie ? Czy trzeba jechać do speca od turbin ?

Pozdrawiam. 8)

Offline adamtower

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CDNB+
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Dwa problemy.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 26, 2018, 12:41:26 pm »
Cieszę się, że pomogło.

Co do turbiny to najpierw trzeba sprawdzić czy faktycznie jest luz. Niestety dostęp jest bardzo trudny. Ale to typowa przypadłość więc pewnie to ten problem.
Rozwiązania znam 3:
1. wymiana turbiny na nową
2. wymiana części ciepłej z żeliwem z innej turbiny używanej - bez luzu - tutaj ryzyko, że za chwilę problem powróci
3. najtańsza opcja rozwiercenie mocowań zaworu i naciągnięcie uchwytu co spowoduje dociągnięcie zaworu. Wiem, że to działa, ale to takie rozwiązanie trochę partyzanckie.

W każdym przypadku demontaż turbo, bez tego nie ma dostępu

Offline Grzechu88

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Imię: Grzegorz
  • Miasto: Wrocław
  • Oznaczenia Silnika:: caeb,cdnc
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Hatchback
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: Dwa problemy.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 26, 2018, 14:16:38 pm »
OK. Pojadę w następny tydzień do jakiegoś mechanika , zobaczymy co on mi powie ciekawego.
Jeśli zlikwiduje problem , to na pewno dam znać i podzielę się z innymi :)

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15