Wiele A5 nie ma w wyposażeniu klimatyzowanego schowka (dziwna oszczędność). Po ostatniej wizycie na mazurach gdzie dziecko chciało się czegoś napić sięgnąłem po butelkę napoju a tam "zupa" - upały ponad 30 stopni. Zaraz po powrocie mail do ASO- zamawiam części montuje.
Montaż zajmuje jakieś 15-20 minut nie spiesząc się. Zamawiamy tylko dwie części (koszt 94 zł w ASO bez rabatów):
Guests can't see images. Please
login or
login Następnie odkręcamy schowek - zaczynamy od zdjęcia zaślepki bezpieczników gdzie jest jedna z 6 śrub 8-ek trzymająca schowek :
Guests can't see images. Please
login or
loginGuests can't see images. Please
login or
login]
Następnie zabieramy się za odkręcenie 3 śrub w górnej części schowka:
Guests can't see images. Please
login or
loginPotem dwie od spodu schowka i mamy już go w ręku:
Guests can't see images. Please
login or
loginDelikatnie go opuszczamy - on może trzymać się jeszcze (czymś w rodzaju haczyka) przy tunelu środkowym - dociskamy lekko schowek w stronę silnika i ten haczyk puszcza.
Tak wygląda wyjęty schowek:
Guests can't see images. Please
login or
loginZa nim znajduje się zaślepiony otwór zatyczką (przygotowanie pod montaż klimatyzacji schowka):
Guests can't see images. Please
login or
loginPrzekręcając w lewo wychodzi zaślepka:
Guests can't see images. Please
login or
loginWkładamy w to miejsce wężyk w takiej pozycji jak na zdjęciu:
Guests can't see images. Please
login or
loginPotem przekręcamy w prawo do takiej pozycji i już jest zablokowany:
Guests can't see images. Please
login or
loginJak widzicie są trzy "wąsy" które wciskamy w przygotowane fabryczne zatrzaski stabilizujące i trzymające wężyk
Guests can't see images. Please
login or
loginTa część za nami i zajmuje jakieś 5 minut max. Teraz trzeba pokombinować - miałem problem z oznaczeniem miejsca gdzie muszę wyciąć otwór w schowku. najpierw kombinowałem z mierzeniem od dolnych mocowań schowka i wychodziło mniej więcej 15,5 cm o lewego dolnego mocowania i około 8 cm o dołu schowka:
Guests can't see images. Please
login or
login Ale okazało się że jest znacznie prostszy sposób. Po zamocowaniu schowka kiedy już mamy tą rurkę zamocowaną odbija się dokładnie ślad tej widocznej na zdjęciu gąbeczki rurki. Wtedy bez problemu mamy miejsce wiercenia. Ja wywierciłem najpierw małym wiertnikiem chyba 6 tką żeby mieć pewność że to właściwie miejsce. Bierzemy rozwiertak sprawdzamy jakiej średnicy musimy mieć otworek (niestety nie zrobiłem zdjęcia - chodzi o ten otwór widoczny po przekręceniu regulacji widocznej na zdjęciu:
Guests can't see images. Please
login or
loginI już prawie koniec. Teraz mamy dwie wersje dokończenia montażu. Łatwiejsza to usuwamy zatrzaski które pierwotnie miały trzymać pokrętło w schowku i je po prostu wklejamy w taki sposób żeby można było go przekręcać.
Druga trochę trudniejsza opcja (ale bez przesady max kilka minut roboty ) robimy otwory pod zatrzaski. Ja przyłożyłem to pokrętło od zewnętrznej strony schowka, zaznaczyłem pozycje zatrzasków. Wywierciłem pod nie otworki oraz rozwiertakiem pod ten poziomy wypust żeby wszystko ładnie wskoczyło. Przy wierceniu pod zatrzaski liczy się zewnętrzy obrys aby pokrętło ciasno siedziało w obudowie schowka. Nie ma większego znaczenia jak wytniecie otwór pomiędzy zatrzaskami bo ani tego nie widać ani nie odpowiada to za trzymanie się pokrętła. Po prostu robić to stopniowo i sprawdzać czy już wskoczyło czy trzeba coś jeszcze podciąć.
Ja wyciąłem taki kształt jak oznaczony czerwoną linią
Guests can't see images. Please
login or
loginCała filozofia.
Klik i po robocie.
Nie wiem jak długo będą zdjęcia na tym serwerze- więc prośba do admina o ich przerzucenie albo info gdzie to można zrobić. Brakuje tu serwera forumowego żeby wrzucać tego typu mody.
Pozdrawiam Grzesiek
Ważne!!!
Forum nie bierze jakiejkolwiek odpowiedzialności za niepowodzenia.