Autor Wątek: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM  (Przeczytany 9944 razy)

Offline prze_1989

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Imię: Przemek
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 225KM
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« dnia: Stycznia 06, 2019, 18:34:36 pm »
Witam wszystkich forumowiczów!
Tak w jak w temacie, na postoju, obojętne czy tryb D (z funkcją Auto Hold), czy N lub P raz na jakiś czas silnik zacznie bujać oraz falują obroty. Po dodaniu gazu oraz podczas jazdy problem znika. 

Nagrałem filmik https://youtu.be/PuznuemhsOY

P.S. Auto jeszcze niecały miesiąc na gwarancji, byłem w ASO, podpięli pod komputer i zero błędów. To występuje na tyle rzadko, że nie byli w stanie tego wyłapać.

Audi A5 2.0 TFSI 2013r. 225KM  106k najechane.

norbiszon

  • Gość
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 06, 2019, 21:47:52 pm »
Polecam dwa wątki:
http://www.a5klub.pl/index.php?topic=14699.0
http://www.a5klub.pl/index.php?topic=16702.0
Zazwyczaj pomaga wymiana wszystkich świec oraz cewek  ;)

Offline prze_1989

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Imię: Przemek
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 225KM
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 07, 2019, 08:55:14 am »
Dzięki za odpowiedź!
Pamiętasz może jaki koszt takiej operacji, pewnie będę musiał to zrobić już po gwarancji ;)

norbiszon

  • Gość
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 07, 2019, 10:56:43 am »
Coś około 1000zł za 4 świece oraz cewki z Boscha, w tym wymiana w serwisie  ;D
Jeżeli będziesz mieć możliwość to sprawdź faktycznie jakie błędy wyświetla Ci komputer, bo u mnie był błąd tylko na pierwszym cylindrze (ASO wymieniło właśnie "bardzo mądrze" tylko jedną cewkę  :o), a dopiero jak wchodził na większe obroty to wyskakiwał błąd także na trzecim  :)

Offline szygiz92

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Szymon
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 225KM
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 01, 2020, 21:33:48 pm »
I jaki był problem ? Mam tak samo. Kompresja silnika ok, błędów żadnych na kompie nie ma. Mam dwie nowsze i dwie starsze cewki

Offline prze_1989

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Imię: Przemek
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 225KM
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 14, 2020, 16:28:05 pm »
Szczerze, to problem nadal jest. Byłem u 'magika' od Audi i on twierdzi, że to nie świece i cewki tylko problem z 'lewym powietrzem'. Tylko, że to powietrze nie dostaje się przez odmę (jest nowa), ale gdzie indziej. Niestety u mnie ten objaw występuje tylko w 5-15min. jazdy, potem znika. Gościu mówi, że ciężko to zdiagnozować. Oczywiście na kompie zero błędów. Myślę, że cewki i świece nie były wymieniane, więc chyba jednak to zrobię... i zobaczymy co z tego wyjdzie. Czasem nawet się zdarza, że podczas szarpania zgaśnie silnik.

Offline prze_1989

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Imię: Przemek
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 225KM
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 14, 2020, 16:30:45 pm »
BTW  widzę, że kolega z Bdg tak jak ja ;) pozdrawiam!
Może jakoś wspólnymi siłami ogarniemy ten temat, bo trochę mnie to irytuje.
Można z tym jeździć (już ponad rok), ale ja lubię jak furka jest w 100% sprawna.

Offline szygiz92

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Szymon
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 225KM
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 14, 2020, 17:29:50 pm »
Ja byłem u magika od audi, który wyczyścił mi przepustnice. Od tego czasu tylko raz miałem taki problem i sytuacja się ustabilizowała. Mechanik mówił zeby nie szukać dziury w całym bo tragedii nie ma. Musze się skupić na probolemie z olejem bo po otwarciu pokrywy silnika jest pełno oblepionego oleju, furki nie mam długo ale poziom oleju mi nie schodził wiec nie wiem czy kiedyś cos się z tym działo.
Na jakiej ulicy byłeś ze swoim audi ?

Offline prze_1989

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Imię: Przemek
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 225KM
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 14, 2020, 17:51:00 pm »
W 'Arek Serwis' na Szajnochy. Gościu wydaje się być ogarnięty.
A Ty gdzie?

Offline szygiz92

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Szymon
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 225KM
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 14, 2020, 18:06:21 pm »
Słyszałem już od paru osób że jak z Audi to tylko tam, że dają radę. Mi wcześniej znajomy polecił jakiegoś magika na Ptasiej (że jeździ tam całe życie) - na razie nie miałem za bardzo jak tego ocenić bo wielkich napraw nie robiłem.. Muszę się dowiedzieć czy warto zmieniać rozrząd bo mam 160 tys najechane i coś sporo oleju pod silnikiem
Guests can't see images. Please login or login

Offline prze_1989

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Imię: Przemek
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 225KM
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 14, 2020, 18:09:47 pm »
No rzeczywiście trochę wycieka

Offline szygiz92

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Szymon
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 225KM
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 14, 2020, 18:11:05 pm »
Możliwe, że to stara sprawa. Kiedyś były problemy z odmą, ASO na gwarancji zmieniło głowice i inne hocki klocki . Zmieniałeś u siebie rozrząd ?

Offline prze_1989

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Imię: Przemek
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 225KM
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 14, 2020, 18:16:11 pm »
Ja kupiłem przy 60tys., teraz mam 128tys. Po kupnie było widać niewielki wyciek (jakiś zawór był nieszczelny). Naprawili to i jest ok. Rozrządu nie wymieniałem.

Offline szygiz92

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Szymon
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 225KM
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 21, 2020, 00:39:31 am »
Panowie jest coraz gorzej. Po przeczyszczeniu przepustnicy problem na chwile ustąpił, a dzisiaj co się działo z silnikiem to jakaś tragedia.
Nie ważne czy silnik ciepły czy nie to strasznie nim miotało. Raz mi nawet zgasł.
Sprzedawca mówił, że odma była wymieniana około 90 tys km - samochód ma 160 000.
Przepustnica czyszczona, olej wymieniony (poprzednik wymieniał co 30tys). Gdzieś musiało lecieć skoro pod pokrywą jest tak oblepione.
Czy to może być kwestia rozrządu ? A może przepływomierz ?
Cewki są dwie nowsze dwie starsze. Nie wiem jaki stan świec.
Komputer w ASO i u mechanika nie wykazuje błędów
Po dodaniu gazu problem ustępuje.
Wrzuciłem filmik jak się silnik zachowuje podczas falowania: https://youtu.be/N9be7TgemSI
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2020, 00:42:59 am wysłana przez szygiz92 »

RF300691

  • Gość
Odp: Na postoju falowanie obrotów oraz 'bujanie' silnika 2.0 TFSI 225KM
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 21, 2020, 10:24:28 am »
Korek wlewu oleju jest dobrze dokręcony? U mnie kiedyś były podobne objawy. Telepało silnikiem jak nie wiem. U mnie był wypalony zawór wydechowy w głowicy. Palił się check i przełączało auto w tryb awaryjny. Świece oczywiście do sprawdzenia. No i ja bym sprawdził kompresię na cylindrach. Ten silnik musi mieć po 12 barów, jak jest mniej to prawdopodobnie głowica do planowania.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15