Autor Wątek: przestawianie wałka rozrządu strony ssącej  (Przeczytany 240 razy)

Offline brylant3000

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8TFSI 170KM: CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Podlaskie
przestawianie wałka rozrządu strony ssącej
« dnia: Styczeń 13, 2019, 17:17:35 pm »
Witam ktoś coś może poradzi błąd sporadyczny
Adres 01: Silnik (J623-CJEB)       Plik etykiet:. 06L-906-264-CJE.clb
   Oznaczenie elementu SW: 8K0 906 264     HW: 8K0 906 264
   Komponent: 1.8l R4 TFSI  H07 0009 
   Weryfikacja: --H07---   
   Kodowanie: 1A030032242401022000
   Kod serwisu: WSC 06208 000 00000
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM18TFS0218K0906264 002008
   ROD: EV_ECM18TFS0218K0906264.rod
   VCID: 6ED378BAB197033673-803A

Znaleziono 1 błąd:
16448 - Zespół 1; przestawianie wałka rozrządu strony ssącej
          P000A 00 [101] - za wolne
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 11
                    Przebieg: 196818 km
                    Data: 2018.12.07
                    Czas: 15:51:47

                    Prędkość obrotowa silnika: 964.25 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 11.4 %
                    Prędkość pojazdu: 13 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 26 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 6 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.082 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Silnik: stan pracy: IS
                    CAM_VCP[IN_1]: 44.086 °
                    CAM_SP_IND_VCP[IN_1]: 15.000 °
                    MAP_MES_SAE: 42 kPa
                    TOIL: 10 °C
                    PWM_HLD_VCP[IN_1]: 20.227 %
                    STATE_PWM_VCP[IN_1]: pas

Kody gotowości: 0000 0000

Offline Fedwo

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Imię: Wojtek
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 170KM: CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: przestawianie wałka rozrządu strony ssącej
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2019, 14:40:35 pm »
Miałem dokładnie taki sam błąd jak u Ciebie. Rok temu jak robiłem przegląd w ASO poprosiłem, aby tym też się zajęli. Okazało się, że wina jest w magnesie/zaworku na wałku rozrządu. Nie wiem jak to się fachowo nazywa. Dostęp łatwy - okrągły dekielek z przodu silnika (od strony chłodnicy), tam gdzie dochodzi wtyczka (trzeba rozróżnić wałek ssący od wydechowego; w CJEB zmienne fazy są już na dwóch wałkach). Szybka wymiana i po sprawie. Za robociznę nic mi dodatkowo nie policzyli. Podobno to padało w naszych A5 - mamy takie same wersje:-) Mój ówczesny przebieg to 105Tkm.
Koszt części - nie mam faktury pod ręką, ale coś mi się kojarzy, że w okolicy 200Pln (ASO).

Offline brylant3000

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8TFSI 170KM: CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Podlaskie
Odp: przestawianie wałka rozrządu strony ssącej
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2019, 19:46:28 pm »
Dziękuję bardzo

Offline Fedwo

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Imię: Wojtek
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 170KM: CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: przestawianie wałka rozrządu strony ssącej
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 16, 2019, 10:09:40 am »
Na prośbę jednego z forumowiczów pogrzebałem w papierach i znalazłem fakturę za wymianę 'magnesu', który powodował wymieniony wyżej błąd.
Choć pracownik serwisu powiedział mi, że wymiana jest łatwa i w miarę szybka, to za robociznę policzyli mi 149Pln brutto (0,5 roboczogodziny - 15% rabatu). Być może ten kosz uwzględnia też diagnostykę komputerową.
Operacja ta widnieje na fakturze jako: wymiana magnesu sterującego.
Cześć jest nazwana 'magnes' i ma oznaczenie 06L109259A. Koszt na fakturze: 201Pln brutto (po 15% rabacie).

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15