Autor Wątek: Szarpanie S-tronic  (Przeczytany 527 razy)

Offline krojek

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Szarpanie S-tronic
« dnia: Czerwiec 08, 2019, 22:59:45 pm »
Witam, mam problem ze skrzynią S-tronic w A5 2.0 TFSI quattro 2009r

Dokładnie chodzi o szarpanie podczas zmiany na bieg 1 > 2 oraz 2 > 3 (gdzie w tym przypadku dodatkowo występuje długa zmiana biegu)
Jaka przyczyna i jakie przybliżone koszta?


Powiedzcie mi jeszcze tak przy okazji, czy to normalne, że jadąc np. stałą prędkością przy biegu 7  nagle wciskam pedał gazu do końca to redukcja oraz przyśpieszenie następuje dopiero po około 1/2s ?

Offline Klucha111

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Imię: Mirek
  • Miasto: RJS
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: Szarpanie S-tronic
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 08, 2019, 23:17:09 pm »
W trybie D to lag jest większy jak w S. Z szarpaniem to zacznij od adaptacji skrzyni. Olej wymieniany?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline krojek

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Szarpanie S-tronic
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 08, 2019, 23:37:25 pm »
W trybie D to lag jest większy jak w S. Z szarpaniem to zacznij od adaptacji skrzyni. Olej wymieniany?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

olej wymieniany 40tys km temu
co daje ta adaptacja?

ten lag to mam rozumieć ze normalna rzecz?

Offline Klucha111

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Imię: Mirek
  • Miasto: RJS
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: Szarpanie S-tronic
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 09, 2019, 10:07:04 am »
Masz vcds? Zrobienie adaptacji nic nie zaszkodzi. Zobacz jaki lag masz w trybie S

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline krojek

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Szarpanie S-tronic
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 09, 2019, 10:29:05 am »
Masz vcds? Zrobienie adaptacji nic nie zaszkodzi. Zobacz jaki lag masz w trybie S

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Adaptacje można zrobić samemu przez vcds czy trzeba do jakeigoś warsztatu jechać?
Jak w vcds sprawdzić ten lag?

Jeszcze dla przypomnienia, olej w stronicu zmienia sie co 40 czy co 60tyś km?

Offline Klucha111

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Imię: Mirek
  • Miasto: RJS
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0tdi CCWA
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: Szarpanie S-tronic
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 09, 2019, 16:48:28 pm »
Olej wymianiaj w takim przedziale jak piszesz, zależy jak i gdzie jeździsz. Tak adaptację samemu można zrobic

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline MJJ

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Imię: Mariusz
  • Miasto: Sulkowice
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0TFSI 210KM
  • Rocznik Auta: 2040
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Szarpanie S-tronic
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 18, 2020, 00:55:25 am »
Witam... Pare słów o mojej historii ze wspomnianą skrzynią. Kupiłem auto z przebiegem 92 000 km od samotnej Pani, ktora woziła tylko do pracy (10km)  swoją torebkę. Auto wystawiane było na OTO... przez salon Audi w Bielsku. Wszystkie przeglady zgodnie z planem według książki. Przez pierwsze tygodnie wszystko wyglądało ok ... po pewnym czasie (95 000 km) pojawiło się szarpanie na zimnym silniku ze zmiany z R na D i vice versa. Następnie szarpania podczas zbijania z D2->D1. Pozniej szarpniecia podczas manewrow na parkingu plus wjazd do garażu - hopki. Dłuższy postój w korku - koszmar i stres (110 000km). Podjechalem do ASO Beltowski Krakow - kierownik po wysłuchaniu moich zali  stwierdzil - 4000 zl i załatwimy temat. Nie poszłem na to. Podjechalem do firmy pod Krakowem specjalizujacej sie w automatycznych skrzyniach biegow. Szybki stint po Zakopiance z zapietym komputerem ... brak błedów. Tester stwierdzil - szykuj Pan 5000 zł i wpadnij Pan za dwa tygodnie. Szybki look na opinie firmy. Sporo niedoróbek podczas niektórych napraw. Nie lubie takiej roboty. Szukam dalej. Przypominam sobie rozmowe z włąscicielem serwisu, u którego rozwiązywałem problem olejowy mojej Audicy z silnikiem TFSI. Poleca Polaka, który naprawia skrzynie w Wiedniu. Do niego odsyła swoich klientów lub pośredniczy w naprawie. Koszt naprawy oscyluje od 3500 zl do 9000 zl. Sporo ale co mnie przekonuje? Koleżka robi to na podzespołąch z rynku austriackiego - ponoć robi różnice. S-tronica robi raz na tydzień - chwali się, że narazie nikt nie reklamował jego roboty. Daje 1 rok gwarancji. Ponadto po konkretnej rozmowie telefonicznej objaśnia skad taki rozrzut w cenie. Ale decyzja o cenie zapada dopiero po oględzinach oleju (kolor i zapach) plus oględziny tarcz w skrzyni i stopnia zużycia sprzegła. W moim przypadku niestety padło na wariant droższy. Chociaż obyło się u mnie bez wymiany dwumasy wiec staneło na 8000 zł. Na tą kwotę złożyło się: zestaw naprawczy mechatroniki, olej do skrzyni, filtry, tłoczki, nowe tarcze do skrzyni, tarcze sprzęgła, jakiś czujnik, kóry został wymieniony dla świętego spokoju plus adaptacja skrzyni w ASO AUDI i uczenie skrzyni (okolo 100km). A teraz najlepsze Panie i Panowie ... nie chce zapeszać i chwalić dnia przed zachodem ... narazie się cieszę ... ale to było jak pierwszy lizak w życiu młodego człowieka. Wróciła miłość do jazdy tym samochodem. Skrzynia chodzi tak jakby jej nie było. Gdyby nie FIS, który pokazuje mi zmianę biegów nie wiedziałbym, że przerzuca biegi. Dojazd do świateł i .... nie czuję, że zbija biegi. Ruszam z R->D1 ... samochód rusza sam bez szarpnięcia.  Narazie samochod przejechal 200 km od naprawy i chce się powiedzieć ... CHWILO TRWAJ!

Teraz pare słów podsumowania ... w samochodach o przebiegu zbliżającym się do 100 000 km nie warto czekać bo szarapania nie znikną ... może zaproponują Wam wymiane oleju plus zestaw naprawczy mechatroniki ale to tylko odroczy wyrok na pare miesięcy - zależy kto ile i jak jeździ. Niestety odraczanie tego problemu powoduje zużycie sprzęgła, dwumasy, poduszek pod silnikiem, itp. czyli drogie naprawy. 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2020, 01:32:17 am wysłana przez MJJ »

Offline Mazer

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Dawid
  • Miasto: Łańcut
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: Szarpanie S-tronic
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 18, 2020, 07:59:04 am »
Masz vcds? Zrobienie adaptacji nic nie zaszkodzi. Zobacz jaki lag masz w trybie S

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Adaptacje można zrobić samemu przez vcds czy trzeba do jakeigoś warsztatu jechać?
Jak w vcds sprawdzić ten lag?

Jeszcze dla przypomnienia, olej w stronicu zmienia sie co 40 czy co 60tyś km?

Możesz wytłumaczyć jak zrobić adaptację przez VCDS ? Chciałem ostatnio zrobić, ale nie wiem jak się za to zabrać..

Offline Fr0styyy

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Imię: Kamil
  • Miasto: Lübeck
  • Oznaczenia Silnika:: CDUC
  • Rocznik Auta: 2013
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Szarpanie S-tronic
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 19, 2020, 21:15:43 pm »
Masz vcds? Zrobienie adaptacji nic nie zaszkodzi. Zobacz jaki lag masz w trybie S

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Adaptacje można zrobić samemu przez vcds czy trzeba do jakeigoś warsztatu jechać?
Jak w vcds sprawdzić ten lag?

Jeszcze dla przypomnienia, olej w stronicu zmienia sie co 40 czy co 60tyś km?

Możesz wytłumaczyć jak zrobić adaptację przez VCDS ? Chciałem ostatnio zrobić, ale nie wiem jak się za to zabrać..
VCDSem nic w sumie nie zrobisz, jedynie podstawowe adaptacje sprzęgła i tym podobne, które... Nic nie zmieniają w pracy skrzyni bądź zmieniają na krótki okres.

Miałeś może też szarpanie przy redukcji na 4 i na 2? Jakby głuche jednorazowe pukniecie przy zmianie z 1 na 2? Rozbierałem już nie jednego stronika (swojego jeszcze nie zdążyłem ale już wkrótce) i nic nie przychodzi mi do głowy co mogłoby wywoływać takie stukanie.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Edit. Możesz dać jakieś namiary na tego gościa/serwis?

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15