Autor Wątek: Wyrywanie kierownicy, ściąganie w prawo  (Przeczytany 121 razy)

Offline Jarzyna95

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Imię: Bartek
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Wyrywanie kierownicy, ściąganie w prawo
« dnia: Listopad 06, 2019, 18:10:37 pm »
Cześć, od zakupu samochodu miałem problemy, żeby auto prosto jechało. Od razu na początku mówię samochód powypadkowy uszkodzony w koło - lewe. Wszystko naprawiłem zrobiłem zbieżność - samochód ściąga w prawo. Mechanik powiedział, że raczej przekładnia kierownicza uszkodzona, też mi się tak wydawało więc wymieniłem (przekładnia hydrauliczna). Przekładnia wymieniona, zbieżność ustawiona z samochodem znowu jest problemy. Na pewno po wymianie przekładni w miejscu dużo łatwiej się kręci. Wracając do problemu. Jeżeli znajdę prosty odcinek drogi, samochód jedzie prosto nie ma problemu, jeżeli na drodze są koleiny albo dziura, bruk, kostka samochód powoli powoli skręca kierownicą w prawo i zawsze tylko w prawo, kurs od razu na chodnik czy rów. Kolejny z objawów jaki udało mi się zauważyć jeżeli na prostej drodze puszczę kierownicę i na 2 biegu wcisnę gaz do oporu to samochód gdy minie turbo dziurę momentalnie zaczyna prawym kołem mielić i samochód w ułamku sekundy skręca kierownicą o 90 stopni w prawą stronę - mam wrażenie że prawo koło wyrywa do przodu a lewe się wlecze. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być? Samochód ma 100k przebiegu, wizualnie i na przeglądzie wszystko z zawieszeniem było w porządku. Jako dodatek załączam zdjęcie z geometrii po naprawie i po wymianie przekładni. Opony wymieniałem na krzyż, przód na tył inny komplet - zawsze tak samo.

Guests can't see images. Please login or login

Guests can't see images. Please login or login


Offline liquid8p

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2612
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Remigiusz
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8 TFSI 170KM CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Wyrywanie kierownicy, ściąganie w prawo
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 06, 2019, 19:13:01 pm »
A może po prostu nie masz wspomagania servotronic. Nie każda a5 była w to wyposażona.
Tutaj było tym:

http://www.a5klub.pl/index.php?topic=12622.msg60577#msg60577

i jeszcze tu:

http://www.a5klub.pl/index.php?topic=12623.0

Sprawdź w kodach wyposażenia, czy masz servo. 1N1 brak, 1N3 jest.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2019, 19:19:12 pm wysłana przez liquid8p »
a3 8P >>> a5 8T...

Offline Dobarino

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Imię: Krystian
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: CCWA
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Wyrywanie kierownicy, ściąganie w prawo
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 06, 2019, 19:23:31 pm »
Tak powinno być w kodach wyposażenia

1N3 drive
 steering: Speed-related variable steering assist (Servotronic


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline MarcinOslo

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 840
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Marcin
  • Miasto: Oslo
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: Wyrywanie kierownicy, ściąganie w prawo
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 06, 2019, 20:02:52 pm »
Jesli jest kod silnika taki jak w profilu ,czyli CDNB to napewno nie ma servotronika.

Do tego roznica w pochyleniu przednich kol wynoszaca 70'' to jednak sporo ,dla mnie nie do zaakceptowania.
290KM ,427NM

Offline Jarzyna95

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Imię: Bartek
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Wyrywanie kierownicy, ściąganie w prawo
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 06, 2019, 21:49:55 pm »
ale tych kątów raczej nie zmienia się na zbiezności/geometrii co nie? z czym jest związana ta rozbieżność wartości?
Jeżeli chodzi o to ściąganie to rozumiem, że nie mam tego servotronika, ale fakt, że przy mocnym dodaniu gazu koła jakby nierówno ciągnęły i ściąga bardzo mocno w prawo.

Offline Jarzyna95

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Imię: Bartek
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Wyrywanie kierownicy, ściąganie w prawo
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 06, 2019, 22:12:48 pm »
faktycznie poczytałem o tym servo, nie mam go bo jest oznaczenie na wlepia 1n1 objawy w sumie pasują. Ale czy też spotkaliście się z takim objawem że podczas wciśnięcia gazu za każdym razem bardzo mocno ja już to uważam za przesadne ciągnie w prawo.

Offline Kołek

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 52
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Wyrywanie kierownicy, ściąganie w prawo
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 07, 2019, 16:17:07 pm »
Tak, do wymiany hydrotuleje wahaczy...

Offline Jarzyna95

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Imię: Bartek
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: CDNB
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Wyrywanie kierownicy, ściąganie w prawo
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 07, 2019, 16:51:43 pm »
Chyba masz rację, pojechałem dzisiaj jeszcze raz na stacje diagnostyczną na szarpaki popatrzeć co tam od dołu widać i guma przy jednym z wahaczy jest dosyć mocno skręcona, mam nadzieje, że to będzie to jak wymienię.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15