Autor Wątek: 255/35 r19 co proponujecie??  (Przeczytany 13925 razy)

Offline Wroner

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Jasiek
  • Miasto: Warszawa
  • Oznaczenia Silnika:: CAUA
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: 255/35 r19 co proponujecie??
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 13, 2013, 00:26:59 am »
A michelin supersport? jezdziłem wczesniej na conti sportcontsct i supersporty michelina sa o niebo lepsze na suchym, na deszczu sie troszke slizgaja w porownaniu do conti...

Offline jankow

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI 245KM: CDUC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: 255/35 r19 co proponujecie??
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 21, 2019, 22:52:39 pm »
Panowie, odgrzewam kotleta. Opony DUNLOP SP WINTER SPORT 3D 255/35 R19 96V XL (Homologacja Audi RO1) po przebiegu trochę ponad 10kkm wyząbkowane na maks. Załamka, tyle kasy i jazda jak na wozie drabiniastym. Huk w kokpicie nie do zniesienia. Macie jakieś doświadczenia z tą oponą? Aha, wykluczam jakieś niesprawności w zawieszeniu, amorach itp.

Notabene, jakie zimówki polecacie w tym rozmiarze wolne od tej przypadłości "ząbkowania"?

Offline asdf

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Imię: Paweł
  • Miasto: Toruń
  • Oznaczenia Silnika:: CAPA
  • Rocznik Auta: 2008
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: 255/35 r19 co proponujecie??
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 02, 2019, 16:10:19 pm »
Ja jezdzilem na Michelin Pilot Alpin PA4 i jestem z nich bardzo zadowolony.
Bieznik jak przed zima, nie widac zadnych oznak zuzycia :)

Offline jankow

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI 245KM: CDUC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: 255/35 r19 co proponujecie??
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 08, 2019, 06:57:03 am »
Dzięki za info. Panowie a tak na marginesie. Jakie ciśnienie dajecie do tego rozmiaru? Ja stosuję się dokładnie do naklejki na drzwiach:
255/35 R19  małe obciążenie: 2,7 - przód 2,3 - tył , zwiększone obciązenie: 2,9 - przód 2,8 tył. Ciśnienie sprawdzam raz w miesiącu.
Może tu tkwi problem, że opony bardziej ząbkują?
Wczoraj zrobiłem teścik i dałem 3,0 na wszystkie koła. Auto twardsze, choć A5 generalnie jest "sztywniakiem", ale komfort się podwyższył jeśli chodzi o hałas. Wiem, że teraz na przepompowanych pracuje opona bardziej środkiem i tu się szybciej zużywa.
Jednak co, wg mnie ta sztywność na zwiększonym ciśnieniu bardziej mi odpowiada niż na tym z wlepki. Jest bardziej, jeśli tak można się wyrazić o sztywności , komfortowa:)

Offline slawek72

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 1781
  • Imię: Sławek
  • Miasto: Jaworzno
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0tfsi, F31 335d
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: 255/35 r19 co proponujecie??
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 08, 2019, 11:39:50 am »
Cytuj
Wczoraj zrobiłem teścik i dałem 3,0 na wszystkie koła. Auto twardsze, choć A5 generalnie jest "sztywniakiem", ale komfort się podwyższył jeśli chodzi o hałas. Wiem, że teraz na przepompowanych pracuje opona bardziej środkiem i tu się szybciej zużywa.
Jednak co, wg mnie ta sztywność na zwiększonym ciśnieniu bardziej mi odpowiada niż na tym z wlepki. Jest bardziej, jeśli tak można się wyrazić o sztywności , komfortowa:)

Ja bym został przy wskazaniach producenta, pomyśl że pompując sporo więcej jednocześnie zmniejszasz powierzchnię kontaktu opony z podłożem, jej zachowanie na mokrym czy przy dynamicznie pokonywanych zakrętach może już nie być takie same jak przy właściwym ciśnieniu.
Moim zdaniem chcesz mieć twardziej to szukaj opon z twardszej mieszanki(te potencjalnie głośniejsze), dodatkowo jakichś wzmacnianych xl/m, a samo ząbkowanie, szczególnie na tyle  często występuje w autach mocno przeładowanych.
Tu akurat jeśli nie opony to może być też problem z geometrią lub samą konstrukcją podwozia, jak patrzę co piszesz to na Twoim miejscu wybrałbym np Pirelki albo Bridgestony.
"You want an oil that is as thin as possible but as thick as necessary"

Offline jankow

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 TDI 245KM: CDUC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: 255/35 r19 co proponujecie??
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 08, 2019, 14:44:16 pm »
Sławek dzięki bardzo za poradę. Mam świadomość wszystkiego co piszesz. Nie lubię hałasu w aucie. Cenie sobie błogą ciszę, ... tylko muzyczka i mruczenie motoru. Nawet nigdy mi się nie marzył jakiś tuningowany, sportowy wydech a wręcz przeciwnie wymieniłbym serię na coś jeszcze cichszego.
BTW ząbkowanie opon to chyba coraz bardziej dotyka wszystkich. Nowoczesne konstrukcje zawieszenia + nowoczesne opony aby były jak najlepsze i to = ząbkowanie i hałas. Ni wierzę w teorię o amorach, zawieszeniu, geometrii itp.
W ostatnim czasie miałem kilka aut różnych i wszystkich to dotykało mniej lub więcej. Żony VW Up prawie nowy też ma lekkie ząbeczki i ja to słyszę. Ci co piszą, że im nie ząbkują to mają albo szczęście w doborze opon albo muszą iść do laryngologa.
Nie ząbkują opony w autach z prymitywnym mało komfortowym zawieszeniem.
Dlatego też moje pytanie było na jakich laczkach jeździcie i nie macie ząbkowania? Zapytałem też o ciśnienie bo myślałem, że może te z naklejki to za mało albo za dużo.
Gość z oponeo polecił mi na lato https://www.oponeo.pl/dane-opony/fulda-sportcontrol-2-255-35-r19-96-y-xl-mfs#241613338
tylko 67 dB. Jest miękka a że nie robię dużo kilometrów to zapewnił, że nie zniknie w szybkim tempie. Może bym ją spróbował. Kolega ma tą fuldę i sobie chwali tylko, że w Insigni.
Na zimę https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-a4-255-35-r19-96-v-xl#242212509 ale coś nie jestem do niej przekonany.
Na pewno nie kupię już Dunlopów bo właśnie mam zimowe i letnie. Zimowe masakra, letnie dają radę ale leciutki ząbek też jest.
Tu na forum duże grono widzę jeździ na Michałach i Pirelkach. Michały drogie ale dam każdą cenę aby było cicho.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15