Autor Wątek: Dmumas w 2.0 TFSI  (Przeczytany 8404 razy)

Offline MarcinOslo

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 765
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Marcin
  • Miasto: Oslo
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Dmumas w 2.0 TFSI
« dnia: Styczeń 08, 2013, 19:42:51 pm »
Witam

Wymienial juz ktos dwumas w A4 badz A5 z tym motorem i manualna skrzynia ?
Jesli tak to przy jakim przebiegu i jakie wystepowaly objawy ?
290KM ,427NM

Offline AS

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Odp: Dmumas w 2.0 TFSI
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 09, 2013, 18:48:53 pm »
Widzę że nikt nie udziela ci informacji to może chociaż moje doświadczenie które nie działo się to w audi tylko w Hondzie Accord 2.2 150km z kołem dwumasowym coś ci naświetli. Mianowicie po przejechaniu od nowości 55tyś km  podczas jazdy na tempomacie zblizając się do auta poprzedzającego mnie moje auto zwolniło automatycznie (tempomat który utrzymuje prędkość za pojazdem poprzedzającym) po czym właczyłem kierunek i zmieniałem pas. Auto wyczuwając że nie ma nic z przodu na tempomacie samo dodało gazu i chciało przyspieszyć. Niestety w tym momencie obroty wzrosły a auto nie przyspieszało tylko wyłączyło samoistnie tempomat.
wrażenie było takie jakby ślizgnęło sie sprzęgło. Potem już sam próbowałem i faktycznie zwalniając i gwałtownie dodając gazu juz nie na tempomacie, było wrażenie że ślizga sie sprzęgło. Fakt przejechałem tak może 50 km a że auto było na gwaracji pojechałem do serwisu.
Seris stwierdził że spaliłem sprzęgło i po temacie płaczesz i płacisz. Jednak po wyjęciu skrzyni okazało się że tarcza jest jak nowa docisk również a przyczyną tych uślizgów było uszkodzone koło dwumasowe a dokładnie miało dwa razy taki luz niz powinno. Auto jak zwalniało to napór na koło był w drugą stronę a gwałtowne dodanie gazu powodowało że na tym luzie szarpneło po czym tarcza sie ślizgneła i dopiero po chwili auto jechało.
Można było to równiez wyczuć np. na 4 , 5 biegu dodawałem lekko gazu i ujmowałem a wskazówka obrotomieża dosłownie skakała a auto lekko szarpało. Honda zrobiła mi to na gwarancji. Problem w tym że znowu mam przejechane na nowym kole 60tyś i jest to samo.
Napisałem do hondy pismo zobaczymy co zrobią bo nie mam juz gwaracji.
Oczywiście Honda to nie Audi ale zawsze może coś to pomoże.
Pozdrawiam ;)

Offline turdzi

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 610
  • Imię: Pawel
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Dmumas w 2.0 TFSI
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 09, 2013, 22:21:47 pm »
Witam

Wymienial juz ktos dwumas w A4 badz A5 z tym motorem i manualna skrzynia ?
Jesli tak to przy jakim przebiegu i jakie wystepowaly objawy ?

a co ci sie dzieje ze chcesz wymieniac ?

Offline MarcinOslo

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 765
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Marcin
  • Miasto: Oslo
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: Dmumas w 2.0 TFSI
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 09, 2013, 23:28:25 pm »
Mam dziwne odglosy przy wciskaniu sprzegla ,najbardziej slyszalne na jedynce i dwojce
Do tego za wolnych obrotach po powiedzmy 5 min od zapalenia zimnego silnika pojawia sie dosc glosne dziwne "tyrkotanie"  >:( ,do tego jeszcze w lecie na wolnych obrotach byly z kolei wibracje odczuwalne podczas siedzenia w srodku ,tylko to jakis czas temu zginelo samo ...

Zaczyna mnie to auto naprawde wku....ac ,jeszcze nie ogarnalem tematu nadmiernie parujacych lamp (nowych) ,a juz nastepne problemy  >:(
Nie wiem czy wkrotce nie zmieni wlasciciela ...
290KM ,427NM

Offline tikk

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CDNC
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Podkarpackie
Odp: Dmumas w 2.0 TFSI
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 10, 2013, 07:24:35 am »
Mam dziwne odglosy przy wciskaniu sprzegla ,najbardziej slyszalne na jedynce i dwojce
Do tego za wolnych obrotach po powiedzmy 5 min od zapalenia zimnego silnika pojawia sie dosc glosne dziwne "tyrkotanie"  >:( ,do tego jeszcze w lecie na wolnych obrotach byly z kolei wibracje odczuwalne podczas siedzenia w srodku ,tylko to jakis czas temu zginelo samo ...

Zaczyna mnie to auto naprawde wku....ac ,jeszcze nie ogarnalem tematu nadmiernie parujacych lamp (nowych) ,a juz nastepne problemy  >:(
Nie wiem czy wkrotce nie zmieni wlasciciela ...
Marcin jak będziesz sprzedawał to daj znać - podmienimy felgi ;D ;)

Offline dziadekblack

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 754
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Bartek
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Odp: Dmumas w 2.0 TFSI
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 10, 2013, 07:32:28 am »
nie wiem w jakim stopniu u ciebie ale drżenie na wolnych obrotach to  normalka bo obroty są w/g ustawione zbyt niskie u mnie w okolicach 600-700 a teraz jest zima i obroty utrzymują się w okolicach 800-900 i dlatego nic ostatnio nie czujesz

Offline turdzi

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 610
  • Imię: Pawel
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Dmumas w 2.0 TFSI
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 11, 2013, 19:21:19 pm »
Mam dziwne odglosy przy wciskaniu sprzegla ,najbardziej slyszalne na jedynce i dwojce
Do tego za wolnych obrotach po powiedzmy 5 min od zapalenia zimnego silnika pojawia sie dosc glosne dziwne "tyrkotanie"  >:( ,do tego jeszcze w lecie na wolnych obrotach byly z kolei wibracje odczuwalne podczas siedzenia w srodku ,tylko to jakis czas temu zginelo samo ...

Zaczyna mnie to auto naprawde wku....ac ,jeszcze nie ogarnalem tematu nadmiernie parujacych lamp (nowych) ,a juz nastepne problemy  >:(
Nie wiem czy wkrotce nie zmieni wlasciciela ...

Marcin zaczne od gory , tyrkotanie to normaly obiaw tego silnika , po pewnej chwili wlacza sie zawor powrotny paliwa i tak wlasnie terkota .Zanika to po chwili jak sie silnik nagrzeje.Tak maja wszystkie 2.0 TFSI , moj tak ma i sluchem tez 3-4 inne i tez tak mialy.To calkiwicie normalne.
Co do wibracji , czy delikatnych drgan to niestety jest to wina dwumasu i nic z tym nie zrobisz nawet zmieniajac na nowy.Ten typ tak bedzie mil po prostu wina designu kola dwumasowego.Do tego ulozenie ilnika powoduje ze buda jest niezmiernie wrazliwa na roznego rodzaju drgania.

Offline MarcinOslo

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 765
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Marcin
  • Miasto: Oslo
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: Dmumas w 2.0 TFSI
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 11, 2013, 19:38:56 pm »
Mam dziwne odglosy przy wciskaniu sprzegla ,najbardziej slyszalne na jedynce i dwojce
Do tego za wolnych obrotach po powiedzmy 5 min od zapalenia zimnego silnika pojawia sie dosc glosne dziwne "tyrkotanie"  >:( ,do tego jeszcze w lecie na wolnych obrotach byly z kolei wibracje odczuwalne podczas siedzenia w srodku ,tylko to jakis czas temu zginelo samo ...

Zaczyna mnie to auto naprawde wku....ac ,jeszcze nie ogarnalem tematu nadmiernie parujacych lamp (nowych) ,a juz nastepne problemy  >:(
Nie wiem czy wkrotce nie zmieni wlasciciela ...

Marcin zaczne od gory , tyrkotanie to normaly obiaw tego silnika , po pewnej chwili wlacza sie zawor powrotny paliwa i tak wlasnie terkota .Zanika to po chwili jak sie silnik nagrzeje.Tak maja wszystkie 2.0 TFSI , moj tak ma i sluchem tez 3-4 inne i tez tak mialy.To calkiwicie normalne.
Co do wibracji , czy delikatnych drgan to niestety jest to wina dwumasu i nic z tym nie zrobisz nawet zmieniajac na nowy.Ten typ tak bedzie mil po prostu wina designu kola dwumasowego.Do tego ulozenie ilnika powoduje ze buda jest niezmiernie wrazliwa na roznego rodzaju drgania.

Pawel ,wydaje mi sie ze wiem co masz na mysli ,zreszta sluchalem kiedys Twojego silnika i wiem ze one maja specyficzny dzwiek ,ale to co jest u mnie raczej nie jest normalne ,zreszta to slychac nawet jak silnik jest rozgrzany tylko delikatnie mniej i wlasnie u dolu z okolic miedzy silnikiem a skrzynia ,kurde mam to nawet na tel. nagrane ..
Pomijajac drgania (w tej chwili nie mam ich praktycznie wogole) ,mam rowniez dziwne odglosy przy kazdym wcisnieciu sprzegla podczas jazdy ,najbardziej slyszalne na jedynce i dwojce ,na postoju z kolei tego nie ma , i to tez napewno nie jest normalne ...

Jestem umowiony na ogledziny z technikami w ASO na nastepny piatek ,zobaczymy ...
290KM ,427NM

Offline turdzi

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 610
  • Imię: Pawel
  • Oznaczenia Silnika:: CDNC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Dmumas w 2.0 TFSI
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 11, 2013, 21:51:28 pm »
I see moze faktycznie dwumsa padla

Offline perjac57

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Swiętokrzyskie
  • Imię: Marcin
  • Oznaczenia Silnika:: 177 KM CGLC
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Dmumas w 2.0 TFSI
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 12, 2013, 17:14:15 pm »
witam
Audi  jest za nowe , narazie nie mam  takich problemow , lecz w golfie ktorym jezdze na co dzieñ juz drugi raz wymienilem sprzeglo z dwumasem to dlatego ze ma juz swoje kilometry w wiekszosci  zrobione po miescie  (370 tys) .
Wibracje sa dowodem na to ze juz sie dwumas koñczy , powinny byc odczywalne rowniez w czasie przyspieszania w momencie najwyzszego momentu obrotowego ,nie wiem jaki jest w benzynie w dizlu to 1800 do 2200 tys obtotow .
Tak nawiasem piszac  ,za drugim razem zalozylem zamiennik valeo ze sztywnym kolem , tak zeby juz mi nigdy sie nie zepsulo , jest super na wolnych obrotach czasami mysle ze mam zgaszony silnik , trzesie troche miedzy 1800 a 2000 ale ponoc to normalne przy tych sprzeglach.
Pozdrawiam .

Offline slawekW

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
    • Status GG
  • Imię: Sławek
  • Miasto: Kraków
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TDI 170 KM
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Dmumas w 2.0 TFSI
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 22, 2013, 16:48:54 pm »
Witam,

U mnie z kolei w 2.0 TDI po przebiegu 30 tys. km pojawiło się szarpanie podczas puszczania sprzęgła po rozgrzaniu silnika, nie da się płynnie ruszyć. Kolega miał podobne objawy w A4, co zostało zdiagnozowane jako koło dwumasowe i po wymianie jest ok. W ASO przy przeglądzie przy 30kkm powiedzieli mi, że trzeba by rozbierać sprzęgło i czekać na diagnozę  :) polecili pojeździć aż objawy się nasilą i zobaczymy przy następnym przeglądzie  ;D

Offline pavel1380

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2768
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Miasto: gdzieś
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0TDI CAPA
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: Dmumas w 2.0 TFSI
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 22, 2013, 21:16:26 pm »
 :-\
285KM 600NM

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15