Autor Wątek: s-tronic 2.0 tfsi quattro  (Przeczytany 15388 razy)

Offline bary

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Dolnośląskie
s-tronic 2.0 tfsi quattro
« dnia: Marzec 07, 2013, 13:58:47 pm »
Witam,

Mam pytanie do innych użytkowników s-tronic 2.0 tfsi quattro. Skrzynia z założenia powinna przełączać biegi bez szarpnięcia natomiast obserwuje u siebie szarpnięcia przy przełączaniu szczególnie w okolicy niskich biegów (1-4) a bardzo wyczuwalne jest przełączanie 1->2 oraz 3->2. To szarpnięcie, o którym piszę jest powtarzalne gdy np. dojeżdżając do skrzyżowania natępuje przełączenie od 4 do 2 i w momencie dodania gazu jest wyczuwalna zwłoka i szarpnięcie.
Auto miało zaktualizowany soft w skrzyni w pierwszym roku użytkowania natomiast to nie przyniosło oczekiwanej poprawy. Zgłosiłem się raz jeszcze w ramach gwarancji i wykryto błędy skrzyni biegów. Początkowo zostałem poinformowany o tym, iż może być to spowodowane błędnym działaniem mechatroniki i będzie to wymienione natomiast serwis musi skonsultować to z dystrybutorem. Odpowiedz, jaka przyszła, to, że działanie skrzyni jest poprawne a błędy pojawiały się tylko przy 'zimnym' silniku. Nie mam niestety nr błędów, więc nie podam szczegółów.

Mam pytanie czy zaobserwowaliście takie problemy u siebie?  Jak dalej działać ?
Dziękuję,
P.

Offline silverb6

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 3019
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 tfsi CWGD
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Cabrio
  • Województwo: Łódzkie
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 07, 2013, 15:10:42 pm »
Ja miałem podobnie i wymieniali mechatronikę.Teraz jest spokój.

Offline bary

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 08, 2013, 20:54:41 pm »
Witam

Po otrzymaniu odpowiedzi z serwisu, iż nie jest to problem. Myślę,  że serwis teraz niechętnie będzie chiciał dokonać naprawy w ramach gwarancji, chociaż na początku mówiono o naprawie.
Masz pomysł jak argumentować ? U Ciebie nie było problemów z wymianą ?

Dziękuję,
P.

Offline silverb6

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 3019
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 tfsi CWGD
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Cabrio
  • Województwo: Łódzkie
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 08, 2013, 21:23:05 pm »
Żadnych problemów ale zaczynali diagnozować problem od jazd próbnych ,adaptacji ble ble ble i w końcu wymienili mechatronikę.
Spróbuj w innym aso.

Offline dreadpl

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Warszwa
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Mazowieckie
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 08, 2013, 23:21:06 pm »
U mnie tez w sportbacku mechationica wymieniona zostala.
Guests can't see images. Please login or login
 
Corling Łukasz Snoch
ul. Kuszników 22a lok.1

tel. 22 3 001 666
tel. 507 021 880
@ biuro@corling.pl

Polubcie nasz profil na FB, udostępnijcie znajomym.

Offline wojtasko

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miasto: Lublin
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Lubelskie
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2013, 12:06:17 pm »

A przy jakim przebiegu pojawiły się problemy? Ja mam także s-tronic, ale przebieg dopiero 2500 km i jest to mój pierwszy samochód z automatem, więc nie mam porównania. Czy te szarpnięcia są wyraźne, bo ja zauważyłem takie niewielkie, zwłaszcza w zakresie biegów 1-3, zależne od dynamiki ruszania. Poza tym czy u was tez skrzynia ma tendencję do szybkiego wchodzenia na bieg 5-6 a nawet 7? Zauważyłem u mnie, że w trybie D przy normalnym ruszaniu (lekkie dodawanie gazu) bardzo szybko dochodzi do 5-6 biegu i utrzymuje obroty bardzo niskie - rzędu 1200/min, a biegi zmieniają się przed osiągnięciem obrotów 2000/min. Trochę mnie to denerwuje przy wolnej jeździe (zwłaszcza na śniegu), więc czasami przechodzę na tryb manual i utrzymuję 3-4 bieg. W trybie S średnie obroty utrzymuje przy ok. 2500/min, a zmiany biegu na wyższy zachodzą nawet przy 5000 (przy dynamiczniejszym przyspieszaniu) - i to dla mnie jest normalne.
Wracając do tych szarpnięć - na co zwracać uwagę, żeby ewentualnie wychwycić nieprawidłowości i reklamować w ASO?

Offline dziadekblack

  • Audi Maniak
  • *
  • Wiadomości: 754
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Bartek
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Automat
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 09, 2013, 12:40:59 pm »
Taka wczesna zmiana przy niskich obrotach to normalne przy spokojnej jeździe, moc niepotrzebna to zmienia bieg, co innego ze kierownicę w turbinie sie syfią , egr itp no ale tak jest i tego nie zmienisz...

Offline silverb6

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 3019
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 tfsi CWGD
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Cabrio
  • Województwo: Łódzkie
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 09, 2013, 14:38:00 pm »
Uszkodzenia mechatroniki biorą się z wrzucenia wstecznego ,gdy auto jeszcze porusza się do przodu.
Niech każdy komu padła zrobi rachunek sumienia czy tak mu się nie zrobiło  ;)

Offline wojtasko

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miasto: Lublin
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Lubelskie
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 09, 2013, 16:02:08 pm »
I tylko z tego??

Offline silverb6

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 3019
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 tfsi CWGD
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Cabrio
  • Województwo: Łódzkie
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 09, 2013, 16:12:37 pm »
Tak mówili mi w aso i rzeczywiście raz mi się tak "zrobiło"  :-[ i od tej pory szarpało.Kolega,co prawda w Pasku , też zrobił taki myk i mechatronika do kosza.Być może są jakieś inne przyczyny ale u mnie nowa nalatała już z 50k i nic nie szarpie.

Offline pavel1380

  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 2768
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Miasto: gdzieś
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0TDI CAPA
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Europa
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 09, 2013, 21:25:57 pm »
Ten problem dotyczy tylko stronica?
Czy w Tiptroniku tez przez takie wrzucanie wstecznego jak auto toczy sie do przodu moga wystapic takie problemy?
285KM 600NM

Offline jacol2907

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Imię: Jacek
  • Oznaczenia Silnika:: 2,0 TFSI 270 KM
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Świętokrzyskie
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 09, 2013, 23:02:53 pm »
to reguła dla automatów z wyjątkiem filmów akcji  :)

Offline bary

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 10, 2013, 17:17:40 pm »

A przy jakim przebiegu pojawiły się problemy? Ja mam także s-tronic, ale przebieg dopiero 2500 km i jest to mój pierwszy samochód z automatem, więc nie mam porównania. Czy te szarpnięcia są wyraźne, bo ja zauważyłem takie niewielkie, zwłaszcza w zakresie biegów 1-3, zależne od dynamiki ruszania. Poza tym czy u was tez skrzynia ma tendencję do szybkiego wchodzenia na bieg 5-6 a nawet 7? Zauważyłem u mnie, że w trybie D przy normalnym ruszaniu (lekkie dodawanie gazu) bardzo szybko dochodzi do 5-6 biegu i utrzymuje obroty bardzo niskie - rzędu 1200/min, a biegi zmieniają się przed osiągnięciem obrotów 2000/min. Trochę mnie to denerwuje przy wolnej jeździe (zwłaszcza na śniegu), więc czasami przechodzę na tryb manual i utrzymuję 3-4 bieg. W trybie S średnie obroty utrzymuje przy ok. 2500/min, a zmiany biegu na wyższy zachodzą nawet przy 5000 (przy dynamiczniejszym przyspieszaniu) - i to dla mnie jest normalne.
Wracając do tych szarpnięć - na co zwracać uwagę, żeby ewentualnie wychwycić nieprawidłowości i reklamować w ASO?

Hej moje auto ma obecnie przejechane okolo 11 000 km a szarpanie bylo od poczatku. ASO zaktualizowali oprogramowanie, adaptowali skrzynie itp natomiast nic nie pomoglo.
Pytasz na co zwracać uwagę ? Ja nie szukam usterek "na siłę" po prostu u mnie szarpie (tak jak to opisałem na początku) i to szczególnie na niższych biegach dlatego uważam, że nie jest to normalne zachowanie skrzyni i to w szczególności gdy jest to skrzynia dwusprzęgłowa, gdzie zmiany biegów powinny być nieodczuwalne.  Dla porównania jeździłem A4 quattro s-tronic mojego znajomego z przebiegiem około 70 000 km i tam skrzynia pracowała zupełnie płynnnie.

W trybie D skrzynia rzeczywiście zmienia biegi szybko na wyższe i utrzymuje niskie obroty. Taka jest jej charakterystyka i tym bym się nie przejmował.

Jutro mam wizytę w ASO, będę żądał naprawy usterki. Nie wiem czy u mnie jest to mechatronika czy coś innego ... zobaczymy.
Na razie nie jestem zadowolony z poziomu obsługi gwarancyjnej Audi.

Pozdrawiam,
P

Offline silverb6

  • Moderator Globalny
  • Audi'holik
  • *
  • Wiadomości: 3019
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: Paweł
  • Oznaczenia Silnika:: 3.0 tfsi CWGD
  • Rocznik Auta: 2017
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Tiptronic
  • Typ auta: inne audi
  • Typ Nadwozia: Cabrio
  • Województwo: Łódzkie
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 10, 2013, 18:27:52 pm »
No to masz coś zwalone od początku.Masz VCDS-a ? Jeżeli tak to spróbuj odczytać ,może są jakieś błędy.

Offline bary

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: S-Tronic
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Dolnośląskie
Odp: s-tronic 2.0 tfsi quattro
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 11, 2013, 09:46:52 am »
Witaj,

Błędy zostały stwierdzone (nie mam ich niestety od ASO). Zostałem poinformowany, iż są to błędy pojawiające siętylko przy 'zimnym' silniku :).
Problem został sklasyfikowany jako TPI 2027286/4.

Auto zostało dziś w ASO do kolejnego przeglądu. Powiedziałem, iz oczekuję informacji co będzie zrobione aby ta usterka zostałą wyeliminowana.

Dam znać jaka będzię odpowiedź.

P.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15